Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#965854
ja ons Caro heeft tranende en etterende oogjes, ontgiften misschien nog maar vrijwel zeker de pollen.
welnu, daarjuist was ze heel opgewonden, de kleinkinderen van de buur zaten haar te pesten door ernaar te roepen en ze waren dan weg en heb ze dan een lekker bot gegeven.
ze zat eraan te kauwen precies ofdat ze in dagen niet gegeten had.
nou dacht ik dat smaakt en ging er efkes bijzitten.
jezus schrok ik me dood, er kwam een grote druppel bloed uit haar oog.
onmiddelijk keukenpapier nat gemaakt met koud water en er efkes tegen gehouden en nu is het gedaan met bloeden.
heb Similasan en doe 1x per dag 1 druppeltje in elk oogje, misschien 2x per dag beter?
ofwel ga ik straffer spul halen Terra-Cortril?
is nu al 1 maand dat ze zo etteren.
nu laat ik ze binnen in de koelte want van die warmte hebben hondjes ook last hé.
Laatst gewijzigd door belgje op ma 12 mei 2008, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#965855
ik druppel similasan zeker 3 keer daags, maar als er echt al een maand etter uit dat oog komt zou ik zeker een bezoekje brengen aan de DA...
Door belgje
#965857
ja ik denk wel dat ik te weinig druppel,
ga het nu 3x per dag doen en kijken ofdat het beterd.
ze nijpt echt haar oogjes toe dan hoor en is niet zo simpel om te druppelen
Door irmaa
#965869
belgje schreef: ja ik denk wel dat ik te weinig druppel,
ga het nu 3x per dag doen en kijken ofdat het beterd.
ze nijpt echt haar oogjes toe dan hoor en is niet zo simpel om te druppelen
Vind je ook niet dat een maand aantobben met zoiets belangrijks als een oog niet een beetje lang? Ik zou na een week al bij de DA zitten..... Vooral als de hond zoveel last heeft. Denk altijd maar zo: wat of hoe zou het zijn als IK zoiets had.. moet er niet aandenken een maand lang  of last van mijn oog te hebben.
Kan best zijn dat e.a. helemaal niets met ontgiften oid te maken heeft. Knijpen van het oog heeft denk ik niets met ontgiften te maken. Knijpen is meer een symptoom van irritatie, pijn oid.. lijkt me.
Door Femke
#965906
belgje schreef: ja ik denk wel dat ik te weinig druppel,
ga het nu 3x per dag doen en kijken ofdat het beterd.
ze nijpt echt haar oogjes toe dan hoor en is niet zo simpel om te druppelen
nou, ik geloof dat ik het toch even bij de DA zou laten zien  ;) . Similasan kan je prima zelf gebruiken maar het moet echt wel binnen een paar dagen tot uiterlijk een week over of tenminste een heel stuk verbeterd zijn. Zelfs als je maar 1 keer daags druppelt.
Door belgje
#965946
welja we moesten van onze homeopatische DA oogdruppels geven met ogentroost in en hebben dit ook gedaan maar nu geef ik wel mezelf de schuld dat ik het zelfs soms vergat ook maar nu ga ik de oogjes goed verzorgen.
nu geeft Caro vroeger ook al ééns een oogontsteking gehad toen we nog naar de gewone DA gingen en van hem moesten we Terra-Cortril indoen en na een dag of 2 was de ontsteking bijna weg.
denk toch om de Terra-Cortril te halen hoor morgen want denk dat dit beter werkt dan Similasan nr2.
Door Femke
#966007
belgje schreef: welja we moesten van onze homeopatische DA oogdruppels geven met ogentroost in en hebben dit ook gedaan maar nu geef ik wel mezelf de schuld dat ik het zelfs soms vergat ook maar nu ga ik de oogjes goed verzorgen.
nu geeft Caro vroeger ook al ééns een oogontsteking gehad toen we nog naar de gewone DA gingen en van hem moesten we Terra-Cortril indoen en na een dag of 2 was de ontsteking bijna weg.
denk toch om de Terra-Cortril te halen hoor morgen want denk dat dit beter werkt dan Similasan nr2.
Ik moest even google'n hoewel ik aan de hand van de naam al wel dacht dat het een cortisonen zalfje is. Werkt altijd als een speer, omdat het tijdelijk de afweerreactie in het oog stil legt. Ik denk dat Similasan (=druppels op heomopatische basis) met corticosteroïden vergelijken hetzelfde is als dat je een fiets met een harley vergelijkt.
Ik denk wel dat het in dit geval snel resultaat zal geven  ;)
Door belgje
#966082
we willen cortisonen wel zoveel mogelijk mijden maar nu moet het wel hé, zoals ik éérder vertelde hebben we dit nog moeten gebruiken en het genas enorm vlug daarmee
van zodra er een beetje etter uitkomt dan maak ik de oogjes schoon nu wat ook wel heel belangrijk is hé, doe het met een beetje nat keukenpapier en ze laat het mooi doen.
als ze binnen is gaat het heel welletjes maar als ze buiten loopt dan ettert het veel meer, dus dat heeft absolut met de pollen te maken hé.
strakjes naar de apotheek.
oja zou ik de oogjes mogen reinigen met kamillethee? heb gelezen dat dit goed is.
Door Mevroi Kruim
#966163
Met cortison genees je niks, je onderdrukt symptomen. Dat kan nuttig wezen als het lichaam 'zinloze' of 'overdreven' symptomen vertoont, zoals bv bij allergische reacties. Maar bij een echte ontsteking met echte bacterien is symptomen onderdrukken schadelijk omdat je het lichaam de mogelijkheid ontneemt om de infectie te bestrijden doordat je de afweer lamlegt. En als de ogen etteren is er dus sprake van een infectie en niet alleen van een allergischer eactie.
Ook bij allergie is cortison niet het eerst aangewezen middel, beter zijn wat minder heftige middelen die de da ook zou moeten hebben. Pas als dat echt niet werkt zou je naar cortinson kunnen grijpen.
Ik zou zelf absoluut beginnen met 10x daags druppelen met similasan en verder vooral niet teveel aan de ogen zitten, juist daarmee kun je bacterien overbrengen en een infectie veroorzaken.
Door Lil
#966909
Kruimel schreef: Met cortison genees je niks, je onderdrukt symptomen. Dat kan nuttig wezen als het lichaam 'zinloze' of 'overdreven' symptomen vertoont, zoals bv bij allergische reacties. Maar bij een echte ontsteking met echte bacterien is symptomen onderdrukken schadelijk omdat je het lichaam de mogelijkheid ontneemt om de infectie te bestrijden doordat je de afweer lamlegt. En als de ogen etteren is er dus sprake van een infectie en niet alleen van een allergischer eactie.
Ook bij allergie is cortison niet het eerst aangewezen middel, beter zijn wat minder heftige middelen die de da ook zou moeten hebben. Pas als dat echt niet werkt zou je naar cortinson kunnen grijpen.
Ik zou zelf absoluut beginnen met 10x daags druppelen met similasan en verder vooral niet teveel aan de ogen zitten, juist daarmee kun je bacterien overbrengen en een infectie veroorzaken.
wilde ik net ook zeggen...

Als ik zelf ontstoken ogen heb krijg ik een antibioticumzalf voor het oog, geen coritson dat krijg ik pas als ik heeele erge hooikoortsklachten heb.
Door K&D
#967109
Een maand lang geïrriteerde ogen vind ik al wat lang. Ik zou doorgaan met druppelen, maar toch even de Da het oog laten zien. Het kan best zijn dat een traanbuis ontstoken is.
Door belgje
#967544
het gaat uitstekend :)
de oogjes tranen of etteren niet meer.
heb al 2 x cortril in gedaan en s'morgens oogjes voorzichtig uitwassen.
nu gaan we ééns zien, de pollen zijn ook wat weg door de regen hé.
heb haar oogjes goed bekeken en zie geen roodheid dus ook al goed hé.
zal wel nog een dag of 2 wat zalf in doen, een klein beetje maar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door