Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockertje
#964487
Mijn cocker reu zit nu 2 maanden op versvlees van Rodi.
Hij eet het met smaak, maar zijn ontlasting is nog geen succes, diaree en moeite om dat er uit te krijgen, gaat wel 6 keer zitten proberen voor hij klaar is.

Verder geen problemen... en geen verschil met toen hij brokken kreeg.

Wat te doen ?
#964506
Ik zou een ander merk kkv proberen zonder graan je kunt wel een kkv mer rijst voeren.
Als je hond nog steeds aan de diaree is kan de tarwe de boosdoender zijn en ik zou een probotica geven om zijn darmflora weer op pijl te krijgen
Door Femke
#964525
in energique zit ook graan. Kan je ook aan Bibi of Carnibest komen? Ik weet niet waar je woont?

Probiotica zijn goede darmbacteriën in een capsule. Die kan je bij de drogist kopen. Of bij het reformhuis, waar ze wel 'de betere merken' hebben.
Als het niet over gaat zou ik een ontlastingonderzoek bij de DA laten doen. Wat voor soort diarree is het? Waterdun of breiig, wat voor kleur, zijn er ook dagen bij dat de hond wel goede ontlasting heeft of is het altijd mis?
#964594
Het begint met een redelijk bruingrijs (donkere karton kleur zeg maar) vaste drol en vervolgens gaat het met druppels en een hoop moeite.

Ik woon bij Nieuwerkerk aan den IJssel, heb voorlopig enkel smuldier, rodi en duck gevonden.
Heb geen grote vriezer dus moet per week inkopen.

Met brokken van Hill's die hij altijd kreeg heeft hij daar nooit last van gehad, behalve dat hij dan 3 a 4 keer per dag ontlasting had.
Ook wel eens Farmfood geprobeert, daar is hij echt vreselijk ziek van geworden kwam er voor en achter uit tot bloedens toe, vervolgens een week op medicinaal voer van hill's gezet en weer op de vertrouwde brok en het probleem was over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door