Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#965054
Ik zou graag willen weten hoe de geitensnippers zijn van het Islam Centrum, ik wil eigenlijk specifiek weten of het voornamelijk vlees is of juist heel veel vet.

Alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 10 mei 2008, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#965055
Laura2004 schreef: Ik zou graag willen weten hoe de geitensnippers zijn van het Islam Centrum, ik wil eigenlijk specifiek weten of het voornamelijk vlees is of juist heel veel vet.

Alvast bedankt!!
ik heb ze een paar keer gehad en vond ze vreselijk vet (als je de geitensnippers bedoelt, in de titel staat ribben), ik heb eens ruim de helft weggegooid.
Misschien scheelt het dat ik vooraf besteld had en dat ze voor de honden dan vettere achteruit leggen ofzo, want die in de vitrine liggen zijn lang zo vet niet.
Door Laura2004
#965057
Femke schreef: ik heb ze een paar keer gehad en vond ze vreselijk vet (als je de geitensnippers bedoelt, in de titel staat ribben), ik heb eens ruim de helft weggegooid.
Misschien scheelt het dat ik vooraf besteld had en dat ze voor de honden dan vettere achteruit leggen ofzo, want die in de vitrine liggen zijn lang zo vet niet.
Ik heb de titel veranderd  ;) Ik bedoel idd de geitensnippers. Jammer dat ze ook al zo vet zijn.... Dan denk ik dat ik ze niet ga bestellen.
Door Femke
#965058
Laura2004 schreef: Ik heb de titel veranderd  ;) Ik bedoel idd de geitensnippers. Jammer dat ze ook al zo vet zijn.... Dan denk ik dat ik ze niet ga bestellen.
als je geitenribben koopt die nog aan elkaar zitten, zit/zat er meestal een grote lap spiervlees aan. Dat gebruikte ik dan als geitenspiervlees.

Misschien hangt het trouwens ook van het jaargetijde af en zijn de ribben en ook het vlees in het voorjaar minder vet?


en je zou 'ter plaatse' eens kunnen kijken wat er in de vritrine ligt, als het mager is kan je het alsnog meenemen.
Door Chaos
#965079
Ik heb diverse malen geitensnippers gehaald bij het IC. Mijn ervaring is dt het met het vet erg meevalt. De laatste keer (afgelopen vrijdag) heeft m'n man geitensnippers en lamskopvlees gehaald, en hebben we van de 6 kilo maximaal 300 gram weggegooid aan vet. Da's 5 %, vind ik meevallen.
Maar idd, als je er zelf heengaat, kun je het beste in de etalage kijken hoe het er uitziet en welke stukken je hebben wilt.
Door dogsunlimited
#965337
Ik vind de geiten- en lamssnippers van het ICR echt waardeloos. Veel te vet voor mijn honden en ze worden er echt ziek van. Nee, voor mij alleen nog maar goeie kwaliteit spiervlees en geen snippers meer.
Door judith1967
#965458
Chaos schreef: Ik heb diverse malen geitensnippers gehaald bij het IC. Mijn ervaring is dt het met het vet erg meevalt. De laatste keer (afgelopen vrijdag) heeft m'n man geitensnippers en lamskopvlees gehaald, en hebben we van de 6 kilo maximaal 300 gram weggegooid aan vet. Da's 5 %, vind ik meevallen.
Maar idd, als je er zelf heengaat, kun je het beste in de etalage kijken hoe het er uitziet en welke stukken je hebben wilt.
Ja dat is mijn ervaring ook.
Ik had de laatste keer 5 kilo en idd heel weinig vet maar weggegooid
Door conleeuw
#965710
ook ik vindt het wisselend, je kan bij bestellen aangeven dat jij juist geen of nauwelijks vet wil, meestal willen ze dan wel ervoor zorgen dat er niet veel vet in zit, net als met de ribben, je vraag om vetarme ribben en ze proberen het ook echt zo te leveren ;) wat dat betreft doen ze altijd erg hun best ;)
Door Laura2004
#965724
Weet je wat het is vroeger, toen weinig bp'ers nog klant waren van het Islam Centrum  ::), ging ik er altijd gewoon naartoe zonder te bestellen en dan kon ik zelf alles precies uitzoeken uit de vitrines, maar de laatste keren dat ik zonder te bestellen ben langsgeweest hadden ze niets meer en dus bestel ik nu en ik vind de geitenribben altijd extreem vet en de honden gaan er ontzettend van stinken en Ziggy's darmen reageren er niet altijd even goed op, dus ik ga het risico niet nemen, ik neem gewoon andere dingetjes waar ik wel tevreden over ben, zoals de schapenribben  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door