Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#965574
En ik weet niet precies waar het van is, ze heeft gisteren niet veel eten gekregen.Het enige wat ik kan bedenken is het stukje Zalmkop eergisteren, het was de bek... Ze was al wel een dag of twee wat slomer. Vannacht om 2 uur was het ineens raak :o kramp en misselijk en trillen en een harde buik. Ik heb de halve nacht niet geslapen, iedere keer met haar naar buiten, gras eten en ze wilde drinken. Een poepje gedaan ( was redelijk normaal ) , weer naar boven en haar buikje gemasseerd, dat vond ze wel lekker.  Vandaag gaat het weer, ik heb haar geen eten gegeven vanmorgen, vannavond alleen een heel klein beetje gekookte rijst. Even afwachten maar , hoe ze morgen is, ik heb vannavond nog geen poepje gezien.
Zou haar maag en darmen zwakker geworden zijn na een operatie een 2 jaar geleden? Toen had ze ook zoiets maar bleef toen spugen, haar darmwand was toen 2 keer zo dik en er zat een hoop stinkende troep tussen. De oorzaak weten we tot op heden niet.
Ik weet het ff niet ??? Het was de tweede keer in een paar weken nu...
#965671
Misschien inderdaad reden om voorlopig wat voorzichtiger te zijn met wat je voert.

Is ze onlangs gevaccineerd?

Gekookte rijst is, in tegenstelling tot wat beweerd wordt, niet lichtverteerbaar. Ik zou eerder wat rauwe stukjes kippenvlees geven (geen bot).
#965740
Lizzy schreef: Misschien inderdaad reden om voorlopig wat voorzichtiger te zijn met wat je voert.

Is ze onlangs gevaccineerd?

Gekookte rijst is, in tegenstelling tot wat beweerd wordt, niet lichtverteerbaar. Ik zou eerder wat rauwe stukjes kippenvlees geven (geen bot).
Gelukkig , ze heeft net weer lekker gespeeld, gisteravond nog overgegeven en vannacht gepoept :D

Ja, dat heb ik gedaan, de rijst kwam er gisterenavond geheel onverteerd uit :P, terwijl het beetje vlees niet meer terug te vinden was.
Ze is in dec. geënt, dus das al een tijd geleden.
Ze reageert normaal goed op vis, ze heeft het toch al zeker 8 keer gehad.

Ik geef ze biogarde roer een paar keer per week een beetje.Ik zal haar straks ook een lepeltje geven ;)

Ik ga haar nu op de CB zetten, ik denk namelijk dat ik haar snel teveel aan volume geef, ik bedoel dat de gewichten wel kloppen maar de volumes te groot zijn voor haar maag. Daarnaast kan ik haar wel 1 of 2 keer per week lekker laten kluiven op het één of ander. Met CB kan ik de juiste hoeveelheid gemakkelijk geven over 2 maaltijden per dag. t`Is maar een ukkie ook :)

Afijn, kijken of haar eten er nu in blijft ??? Ik heb goede hoop :)
#968352
Jeetje, gisteravond moest ze weer overgeven en kreeg weer een harde buik. Ze eet nu een weekje CB en ik dacht dat het goed ging, maar nu was het weer zover :(
Ik ga denk ik maar eens een bloedonderzoek laten doen, misschien heeft ze iets onder de leden. Met wandelen is ze ook een beetje traag....Dit was nu de derde keer in 6 weken :o
#968921
De vorige keer at ze vis en kipkarkas en gewoon rundvlees en pens, nu had ze alleen maar CB op...ik heb een tijd met een da gesproken zaterdagochtend. Hij stelde een bloedonderzoek voor en misschien als daar niks uitkomt een eliminatiedieet. Misschien is ze bv wel allergisch voor een bepaald eiwit uit een soort vlees.
Gelukkig is ze vandaag wel vrolijk, maar er lag weer "kots"op de keukenvloer toen m`n man vanmiddag terug kwam, maar er stond natuurlijk geen naamkaartje bij :-\
Nou, ik ga morgen even bellen met m`n eigen dierenarts. Gek hè, zulk soort dingen gebeuren altijd in het weekeinde >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door