Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#965215
Ziggy ziet er dus weer niet uit de laatste 2 of 3 weken (ik weet niet helemaal precies sinds wanneer). Ze zit weer onder de bultjes en gekke kale plekjes. Onder haar oksels zit ze helemaal vol met een soort blaasjes gevuld met pus en de huid van haar buik is weer helemaal zwart (normaal gesproken heeft ze een kale witte buik). Ik heb foto's van haar zwarte buik, die ga ik ff-tjes opzoeken, zodat jullie het kunnen zien.
Als ik erover nadenk blijkt dat het eigenlijk altijd als het lekker weer is slecht gaat met haar huid, haar huid (op haar buikje en oksels ) is ook altijd klam met dit weer, alsof ze zweet (wat volgens mij niet kan bij honden). Nu denk ik dus dat haar huid opspeelt vanwege de hitte of vanwege het zwemmen, want verder is er niets anders, ze krijgt niets anders te eten oid.
Wat denken jullie, zou mijn theorie kloppen? En zouden jullie nu met deze hitte besluiten om haar vanwege haar huid niet meer te laten zwemmen?
En ik zit ook gelijk te denken dat ze misschien helemaal niet allergisch is voor kip, maar dat haar huidklachten dus ontstonden vanwege de hitte of het zwemmen. Ik ben daar heel erg benieuwd naar, maar ik ben ook een beetje bang om het uit te proberen....
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 11 mei 2008, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#965234
weirdo van mij heeft nu ook weer een zwarte huid tussen z'n liezen en onder zijn oksels
Begint altijd in 't voorjaar en komt volgens mij door het zwemmen en toch ook wel misschien zweten.
iig volgens de homeo. komt het doordat op die plek(tussen zijn liezen) het te lang vochtig blijft.
Ik heb een drainage speciaal door haar gemaakt voor hem, moet zeggen dat het zwarte niet helemaal weg gaat maar zijn vacht ziet er wel goed uit.
Hij kreeg nm ook giga haarverlies en dan niet zijn ondervacht maar zijn bovenvacht!
ellen
Door Femke
#965256
als het inderdaad van het vocht komt, zou het dan niet helpen om wat talkpoeder erop te strooien?

Edit @ Laura: Ik kan je niet raden, maar ik wil je beterschap wensen voor Ziggy  :-* :-*
Door Laura2004
#965261
Femke schreef: als het inderdaad van het vocht komt, zou het dan niet helpen om wat talkpoeder erop te strooien?
Misschien dat dit wel een idee is, maar ik vraag me af of er niet veel geurdingetjes zitten in talkpoeder.....

Morgen plaats ik ff foto's zodat jullie zien hoe haar buik er uitziet.
Door Laura2004
#965266
Femke schreef:
Edit @ Laura: Ik kan je niet raden, maar ik wil je beterschap wensen voor Ziggy  :-* :-*
Bedankt  :-* Het is op zich niet heel erg hoor, maar het zorgt er wel weer voor dat Ziggy dwangmatig likt en krabt en dat vind ik zo naar (voor haar)...
Door *Natasja*
#965270
Ik moest ook meteen aan talkpoeder denken. Je hebt toch ook wel geurloze talkpoeder denk ik?

Wel vervelend zeg, zeker nu het al zo vroeg in het jaar langdurig warm is. De zomer moet notabene nog beginnen  :-\

Beterschap ermee!  :-*
Door Lizzy
#965319
Oh, dit is echt heel goed mogelijk! Het is niet voor niets dat in de homeopathie altijd gevraagd wordt naar wanneer de klachten verergeren. En veel klachten verergeren door koude. Maar net zoveel klachten verergeren door warmte. Ik zal het je nog sterker vertellen, je zou denken dat bij artrose warm weer de toestand verbeterd? Nou, bij Brutus dus niet. Altijd als het warm weer is: meer pijn. Evenals nattigheid (regen en pootje baden). Dat verergerd bij hem ook zijn kwalen. Dus nee, ik zou dit echt totaal niet gek vinden en ik denk dat het een heel goed idee is om Ziggy voorlopig even niet te laten zwemmen. Vaak zie je toch dat water de boel ook erger maakt en de huid laat broeien. Ik zou er ook geen talk op smeren. Dat verstopt me teveel naar mijn smaak. Nee, niet zwemmen vind ik een beter idee. En dan even kijken hoe het gaat. Zoekt ze de koelte zelf op trouwens? Ik bedoel, gaat ze in de schaduw? Of binnen liggen? Ik zou haar ook zoveel mogelijk in de koelte houden. Zeewater zou eventueel wel beter kunnen gaan. Maar soms zelfs ook verergerd zeewater de boel.
Door Femke
#965345
Ik denk dat dit trouwens wel klachten zijn waar een (klassiek) homeopaat wat mee kan... Als het aanhoudt en Ziggy heeft er echt veel last van dan zou ik daar zeker een afspraak maken.
Door Laura2004
#965393
Vanaf vandaag wordt er even niet meer gezwommen, ik ben daarom vandaag maar in het bos gaan wandelen, want waar we normaal wandelen is geen schaduw en is het te warm, dus ik ga dit ruim een week volhouden om te zien of haar huidklachten verminderen. En ik ga hier denk ik even contact over opnemen met Tannetje, misschien dat zij me iets homeopatisch kan aanraden.
Door Laura2004
#965429
Lizzy schreef: Zoekt ze de koelte zelf op trouwens? Ik bedoel, gaat ze in de schaduw? Of binnen liggen? Ik zou haar ook zoveel mogelijk in de koelte houden. Zeewater zou eventueel wel beter kunnen gaan. Maar soms zelfs ook verergerd zeewater de boel.
Ik weet niet of je er op hebt gelet toen je laatst het vlees kwam brengen, maar aan de ene kant van mijn flat zit glas en daar kan niets open, ik heb dus alleen maar ramen aan één kant en vanaf 12 uur staat de zon heel de dag op die kant (terwijl aan de andere kant een fris briesje staat door het water >:() en daardoor wordt het echt bloedheet hier met dit weer (gisteren was het vrijwel heel de dag 28 graden binnen) dus ze kan niet echt een koel plekje opzoeken, ze ligt bijna altijd binnen op de bank en daar is het bloedheet, want het is naast het raam..
Ze zont in ieder geval niet, dat kan nu ook niet want de balkondeur zit dicht 8)
Door Laura2004
#965436
Dit was Ziggy's buik afgelopen zomer (haar buik is normaalgesproken de witte kleur die je tussen het zwarte ziet):

Afbeelding

Ik hoop dat het is gelukt  :)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 11 mei 2008, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#965445
De liezen zien er inderdaad geïrriteerd uit, de rest lijkt wel bruin....
We hebben vroeger een witte hond gehad die overal sproeten kreeg 's zomers en dan kleurde de haren ook bruin mee, erg leuk gezicht.

Weet je ook zeker dat het alleen de huid is en de schildklier in orde is?
Bij schildklier problemen kleurt de vacht en de huid donker.
Helaas zijn er nog veel meer dingen waardoor een huid kan verkleuren.

p.s. honden kunnen wel zweten op de huid, alleen veel slechter dan een mens of een paard.
#965447
Lil schreef: De liezen zien er inderdaad geïrriteerd uit, de rest lijkt wel bruin....
We hebben vroeger een witte hond gehad die overal sproeten kreeg 's zomers en dan kleurde de haren ook bruin mee, erg leuk gezicht.

Weet je ook zeker dat het alleen de huid is en de schildklier in orde is?
Bij schildklier problemen kleurt de vacht en de huid donker.
Helaas zijn er nog veel meer dingen waardoor een huid kan verkleuren.

p.s. honden kunnen wel zweten op de huid, alleen veel slechter dan een mens of een paard.
De schildklier is in orde  ;) Dat was ook het eerste waar ik nl aan dacht toen ze dit kreeg, toen ze net bij ons was. En op deze foto (van vorige zomer) is haar huidje gewoon heel gaaf, alleen heeft ze op haar liezen wat krasjes (dat heeft ze altijd omdat ze overal doorheen rent als een gek en ze heeft daar geen haar wat haar daartegen kan beschermen), nu zit ze helemaal onder de bultjes en blaasjes, maar vooral onder haar oksels.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door