Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#965097
We zijn vanmiddag met de honden naar een zwemplas vlakbij geweest. Vanmorgen, toen ik met Benthe naar behendigheid was, heeft Arno met Beau een rondje polder gelopen op het gemakje, hij had de laatste dagen zoveel gerend dat hij heel erg moe was. Vanmiddag heeft hij veel gezwommen, tussendoor wat door het gras gerend. Toen we bijna aan het eind van het rondje waren, gooiden we nog 1 maal de bal in het water. Toen hij op de terugweg was in het water, verzoop hij opeens bijna. Hij begon een beetje te gorgelen en zijn koppie ging wel erg ver in het water (hij is niet koppie onder geweest). Ik stond al met mijn schoenen in mijn handen om hem te gaan redden, toen hij opeens toch weer de slag te pakken kreeg en naar de kant zwom. Daarna hebben we hem uiteraard niet meer laten zwemmen.

Toen we thuiskwamen, hebben de honden zoals altijd hun eten gehad (ik heb verder niks meer aan Beau gemerkt van zijn bijna-verzuip-partij, anders had ik hem uiteraard nog geen eten gegeven). Normaal gesproken gaan ze daarna lekker slapen, zeker met dit warme weer, maar Beau kan geen rust krijgen. Hij gaat liggen, verliggen, staan, lopen, weer liggen etc. Ondertussen loopt/ligt hij te piepen en bijt regelmatig op zijn staart. Ik heb zijn staart al bevoeld, maar kan niks bijzonders zien of voelen. Mijn gedachte is dat hij miscchien wat te fanatiek heeft gedaan en nu wat spierpijn heeft. Nu ligt hij onder mijn stoel, maar nog steeds rusteloos en piepend. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?  :-\
Laatst gewijzigd door *Natasja* op za 10 mei 2008, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#965100
Zou hij misschien kramp kunnen hebben gehad waardoor hij bijna zonk? Heeft hij erg veel gezwommen de laatste dagen? Vindt hij het vervelend als je aan z'n staart zit? Houdt hij zijn staart normaal of hangt die er anders dan anders bij? Er staat me iets bij van 'cold water tail', wellicht herken je hier iets in?

http://www.geocities.com/ccrhearts/Tail.html

Zou het in ieder geval effe in de gaten houden, maar dat doe je al... ;)
#965104
Judith van Sam schreef: Zou hij misschien kramp kunnen hebben gehad waardoor hij bijna zonk? Heeft hij erg veel gezwommen de laatste dagen? Vindt hij het vervelend als je aan z'n staart zit? Houdt hij zijn staart normaal of hangt die er anders dan anders bij? Er staat me iets bij van 'cold water tail', wellicht herken je hier iets in?

http://www.geocities.com/ccrhearts/Tail.html

Zou het in ieder geval effe in de gaten houden, maar dat doe je al... ;)
Ja, hij heeft veel gezwommen de laatste dagen. En inderdaad, het lijkt op een cold water tail (ik heb net op het dalmatenforum gekeken bij het topic van Ditte van Marlies). Ik zag het net toen Arno thuiskwam en Beau door de kamer liep. Vanaf zijn staartaanzet loopt de staart eerst een stukje schuin weg, na ongeveer 1/3 hangt de staart slap. Is dit iets waar ik mee naar de DA zou moeten, of spreken de symptomen voor zich en is het inderdaad een kwestie van rust  ::) houden?
#965109
*Natasja* schreef: Ja, hij heeft veel gezwommen de laatste dagen. En inderdaad, het lijkt op een cold water tail (ik heb net op het dalmatenforum gekeken bij het topic van Ditte van Marlies). Ik zag het net toen Arno thuiskwam en Beau door de kamer liep. Vanaf zijn staartaanzet loopt de staart eerst een stukje schuin weg, na ongeveer 1/3 hangt de staart slap. Is dit iets waar ik mee naar de DA zou moeten, of spreken de symptomen voor zich en is het inderdaad een kwestie van rust  ::) houden?
Wat ik er zo over lees als ik er over Google, dan zegt de een: met rust gaat het snel weer over, en de ander: geef pijnmedicatie want het is erg pijnlijk voor de hond.

Hier op BP zijn ook een aantal ervaringsdeskundigen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 11.15.html

Misschien kan een van hen je nog wat goede tips geven?

Sterkte met de staart...
#965112
Ja, dit klinkt helemaal als koud water staart. Het is behoorlijk pijnlijk. Het kan een paar uur duren, het kan echt een paar dagen duren. Als de pijn te erg wordt kun je een pijnstiller geven. Anders is Arnica/Traumeel genoeg.

Knuffeltjes voor arme Beau :-*
#965113
[quote="Judith van Sam"]
Wat ik er zo over lees als ik er over Google, dan zegt de een: met rust gaat het snel weer over, en de ander: geef pijnmedicatie want het is erg pijnlijk voor de hond.

Hier op BP zijn ook een aantal ervaringsdeskundigen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 11.15.html

Misschien kan een van hen je nog wat goede tips geven?

Sterkte met de staart...
[/quote]

Inderdaad, ik was ook even aan het googlen en word daar niet echt wijzer van. De een zegt wel pijnstillers, de ander zegt van niet.

Hopelijk kan er hier een ervaringsdeskundige advies geven.
#965114
[quote="Lizzy"]
Ja, dit klinkt helemaal als koud water staart. Het is behoorlijk pijnlijk. Het kan een paar uur duren, het kan echt een paar dagen duren. Als de pijn te erg wordt kun je een pijnstiller geven. Anders is Arnica/Traumeel genoeg.

Knuffeltjes voor arme Beau :-*
[/quote]

Wat voor pijnstillers bedoel je dan? Het enige wat ik in huis heb, zijn pijnstillers voor ons: paracetamol en ibuprofen  :-\
#965117
[quote="*Natasja*"]
Wat voor pijnstillers bedoel je dan? Het enige wat ik in huis heb, zijn pijnstillers voor ons: paracetamol en ibuprofen  :-\
[/quote]

Beter is het om speciale hondenpijnstillers te geven, zoals rimadyl of metacam. Maar in geval van nood kun je best eens een keertje ibuprofen geven.
#965121
[quote="*Dorothea*"]
Beter is het om speciale hondenpijnstillers te geven, zoals rimadyl of metacam. Maar in geval van nood kun je best eens een keertje ibuprofen geven.

[/quote]

Ik twijfel nu dus of ik de weekend DA alvast zal bellen om pijnstilling te halen. Ik ga liever nu dan dat ik vanavond laat of morgen (zondag) erheen moet.
#965122
[quote="*Natasja*"]
Ik twijfel nu dus of ik de weekend DA alvast zal bellen om pijnstilling te halen. Ik ga liever nu dan dat ik vanavond laat of morgen (zondag) erheen moet.
[/quote]

Doe waar je je zelf het beste bij voelt!  ;)
#965124
[quote="Judith van Sam"]
Doe waar je je zelf het beste bij voelt!  ;)
[/quote]

Ja, dat is dus het probleem even: ik wil het liefst nu bellen, mijn echtelijke wederhelft vindt dat we het nog best even kunnen aankijken. En aangezien we straks nog gezellig samen willen BBQ-en, wil ik het liever niet op de spits drijven  ;D

Beau ligt nu redelijk rustig te slapen, hij heeft net Arnica-druppels gekregen (gewoon de volwassen-dosering, dat is toch goed he?). Ik kijk het nog even aan, als hij zo ongedurig blijft en blijft piepen, bel ik de DA.
#965126
*Natasja* schreef: Ja, dat is dus het probleem even: ik wil het liefst nu bellen, mijn echtelijke wederhelft vindt dat we het nog best even kunnen aankijken. En aangezien we straks nog gezellig samen willen BBQ-en, wil ik het liever niet op de spits drijven  ;D

Beau ligt nu redelijk rustig te slapen, hij heeft net Arnica-druppels gekregen (gewoon de volwassen-dosering, dat is toch goed he?). Ik kijk het nog even aan, als hij zo ongedurig blijft en blijft piepen, bel ik de DA.
Ik sluit me aan bij je echterlijke wederhelft ;D.

Gewoon even aankijken. En ik ben ook een harde hondenmoeder hoor. Ik heb ook eens een hond gehad met koudwaterstaart en die heeft "gewoon" een paar dagen pijn moeten lijden. Ergo, Brutus heeft een keer zijn staart gebroken en daar heb ik hem 2 dagen mee rond laten lopen :-[.

Ga lekker BBQ-en en geef hem lekker Arnica en een extra knuffel (de helft van de volwassendosering is goed. Maar, je mag vandaag en morgen ook de volwassen dosering geven). Als je het niet vertrouwt, bel je inderdaad de DA!

(ik vind, of je nou vandaag of morgen belt: het is beide dagen weekend dus beide even naatje en dubbel tarief ;D).
#965127
Lizzy schreef: ...en geef hem lekker Arnica en een extra knuffel (de helft van de volwassendosering is goed. Maar, je mag vandaag en morgen ook de volwassen dosering geven). Als je het niet vertrouwt, bel je inderdaad de DA!
Off topic  8):

Hihi, dat klinkt heel lief: de volwassendosering van een een extra knuffel  :-* ;D Hoe meet je dat precies? :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door