Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#964978
sinds dit warme weer wil mijn pup niet echt meer eten. als hij zijn maaltijd krijgt eet hij vaak maar net de helft op of hij eet helemaal niks. verder is hij gewoon levendig en speels en zo en doet gewoon wat iedere gezonde pup doet. zou het een groot probleem zijn als ik 1 maaltijd een keer oversla? in de hoop dat hij de maaltijd daarna wel honger heeft? ik geef hem de maaltijd daarna niet meer want dan laat hij het denk ik gewoon staan. is ook wat veel in 1 keer dan. hij krijgt 500 gram per dag aan kivo. hij weegt 8 kilo en is vandaag precies 12 weken oud. normaal dus die 500 gram verdeeld over 3 maaltijden. heeft er iemand voor mij tips en ideetjes?

mijn vorige border had dit ook als pup zijnde die wilde ook bijna niet eten met die hitte (en die kreeg nog brokjes als pup)
Door Hanny
#964982
Wat voor "groot" probleem zou je verwachten, als er een maaltijd wordt over geslagen? Ik ben heel simpel daarin, hij zal toch niet in elkaar storten. Ja, klinkt raar, maar en keer niet eten, lijkt me helemaal geen probleem.
Ik zou het eenvoudig oplossen. 500 gram is kennelijk te veel voor hem, dus flink teruggaan naar 300 gram. Is een groot verschil, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Als je beslist drie keer wilt blijven voeren, dan 100 gram per keer en bij twee keer 150 gram per maaltijd.
Blijft voor mij de vraag, of het wel echt nodig is om een pup zo vaak te voeren, maar dat is een andere discussie.
Misschien kun je de portie verhogen, als het weer verandert, dat is afwachten. Je kunt het er toch niet met dwang inproppen en waarom zou je?
Ander voer geven kan ook, misschien vindt hij dat lekkerder. Lijkt me niet, als het niet willen eten warmte gebonden is.

Hanny
Door lightning
#964988
nee is niet te veel voor de warmte at hij het ook gewoon op met veel smaak. hij was enthousiast dan. ik wil geen mageren pup dat maar 100 gram per keer krijgt. ik verwacht ook geen groot probleem maar vroeg me af of dat een probleem zou zijn omdat hij nog zo jong is en ik gewoon 2 keer per dag erg weinig vind voor een pup in de groei. hij groeit nog steeds dat wel. ik heb hem nu 4 weekjes in huis en hij is toch al 3,5 kilo aangekomen. nee niet dik ;D ik kan goed zijn ribbetjes voelen. nee met dwang erin proppen lukt niet nee :P als hij echt niet meer wil geef ik het aan een andere hond en dan wil hij in ene wel. het is echt de warmte had het met mijn vorige border ook..... maar ik ga vandaag dan denk ik een maaltijdje overslaan en de laatste gewoon iets vervroegen kijken hoe dat gaat? een dag niet eten lijkt me niet gezond voor een pup :-[ toch?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#965012
zou niet een dag overslaan maar de pup met dit warme weer gewoon laten eten wat ie wilt.
Heb je wat over gaat het toch de koelkast in voor de ander dag.
Hier eten ze trouwens nu ook wat minder....
ellen
Door Femke
#965026
[quote="lightning"]
nee hoor ik was niet van plan om 1 dag over te slaan maar om 1 maaltijd over te slaan :-[
[/quote]
ik denk dat dit geen probleem is, hoe vaak voer je nu per dag? Dan eet je pup hooguit een paar uurtjes later....

Pas trouwens wel op dat je niet teveel circus van het eten maakt. Gewoon neerzetten, 10 minuten laten staan en dan de rest wegnemen. Ik heb met 1 van onze honden onbewust veel problemen veroorzaakt omdat ik teveen spektakel ervan maakte. Op een gegeven moment wilde hij zonder spektakel helemaal niet meer eten en dat was moeilijk te doorbreken  :) :)
Door lightning
#965039
nou op zich gaf ik 3 keer per dag eten en dat ging goed. nee als hij niet meer wil eten geef ik het aan een andere hond hahahaahh. meestal halen we het wel weg... ;)
Door Femke
#965056
[quote="lightning"]
nou op zich gaf ik 3 keer per dag eten en dat ging goed. nee als hij niet meer wil eten geef ik het aan een andere hond hahahaahh. meestal halen we het wel weg... ;)
[/quote]


Hartstikke goed  ;) ;)
Door *wendy*
#965089
[quote="lightning"]
nou op zich gaf ik 3 keer per dag eten en dat ging goed. nee als hij niet meer wil eten geef ik het aan een andere hond hahahaahh. meestal halen we het wel weg... ;)[/quote]

Waarschijnlijk is het wel ergens te vinden, maar wat voor pup heb je ?  :-[
Mijn amerikaanse bulldogpup heb ik met ongeveer 12 weken naar 2x per dag voeren gezet.
Misschien niet volgens "de regels" maar het werkte wel bij hem.
Door Hanny
#965102
Ik heb niet gezegd, dat 500 gram te veel voer is voor je pup, maar dat het met dit warme weer kennelijk te veel is en dat is duidelijk, want hij wil het niet opeten.

Hanny
Door lightning
#965141
[quote="pippy"]
Waarschijnlijk is het wel ergens te vinden, maar wat voor pup heb je ?  :-[
Mijn amerikaanse bulldogpup heb ik met ongeveer 12 weken naar 2x per dag voeren gezet.
Misschien niet volgens "de regels" maar het werkte wel bij hem.
[/quote]

in mijn eerste tekst zelfs een border :D :D ;) gevoelsmatig vind ik 2 keer weinig voor een pup :-[ misschien kan het wel hoor ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#965145
Mijn 5 pups van nu 7 weken eten ook aanzienlijk minder met dit warme weer. Maak je er maar niet druk om hoor,dat gaat vanzelf weer beter. Je kan het er moeilijk in stampen.  ;)
Door lightning
#965182
hihihi nee je kan het er niet in stampen nee. ik laat het ook zo. hij heeft vanmiddag net de helft met pijn en moeite gegeten van wat hij normaal eet per keer. hij krijgt vanavond gewoon de rest maar niet met wat hij normaal zou eten savonds. dan maar wat minder
Door Laura2004
#965202
Hier hebben die van mij gisteren hun halve maaltijd laten staan en dat na 1 dag vasten, normaal vallen ze aan als een stel hongerige wolven, maar met dit weer hebben ze duidelijk veel minder trek.
Door Mevroi Kruim
#965765
Ze hadden eergisteren een lamskop na een vastendag, normaal gaat die op op de onderkaak en tanden na, nu waren er nog flinke stukken over. Terwijl ze wel een lekker stuk met de paarden mee waren geweest ('s ochtends heeeeeeel vroeg  :P) en lekker gespeeld hadden dus niet minder actief dan anders.
Gisteren is de rest van de kop opgegaan (jeminee wat stonk dat,, buiten de koelkast bewaard  :P) en elk een haaskarkas. Dat was duidelijk meer dan genoeg, ze deden er een hele tijd over.
Kortom, minder honger met het warme weer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door