Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#963937
Kun je ei (inclusief schil) invriezen als het gemalen door een groentemix zit?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#963961
Kan, maar op het moment van groentemix geven er een vers ei doorheen roeren is toch wat gunstiger.
Door brie
#963962
ja dat klopt op zich wel, maar de hondjes hebben altijd een beetje moeite met het eten van de schil..als ik die ook mee pureer eten ze het wel op..vandaar mijn vraag  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#963968
brie schreef: ja dat klopt op zich wel, maar de hondjes hebben altijd een beetje moeite met het eten van de schil..als ik die ook mee pureer eten ze het wel op..vandaar mijn vraag  :)
Ervan uitgaande dat je voldoende vleesbotten voert is het eten van de eierschaal geen noodzaak. Ik zou als het enkel daarom gaat liever voor het verse ei gaan en dan de schil maar fijn doneren aan de kliko.
Door brie
#963971
zit wat in  ;)
gaan er voedingsstoffen verloren als je eieren invriest dan?want als dat zo is, dan doe ik er straks dus geen ei bij door (bij de groentemix die ik ga maken) maar dan doe ik het er later bij als ze de mixjes krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#964034
brie schreef: zit wat in  ;)
gaan er voedingsstoffen verloren als je eieren invriest dan?want als dat zo is, dan doe ik er straks dus geen ei bij door (bij de groentemix die ik ga maken) maar dan doe ik het er later bij als ze de mixjes krijgen.
Alles wat je invriest levert in aan voedingsstoffen, maar een ei schijnt ook nog eens van structuur te veranderen waardoor die niet echt fris uit de vriezer komt.
Door Nynke
#964043
Angelique schreef: Alles wat je invriest levert in aan voedingsstoffen, maar een ei schijnt ook nog eens van structuur te veranderen waardoor die niet echt fris uit de vriezer komt.
dat wist ik niet Angelique, weer wat geleerd  ::) ::) ;)
Door roefus
#964115
Nou, als je een vers ei bij de groentenmix kiept, en je zet even de staafmixer erop, dan vind je niets meer van eierschaal terug.
Door 202Spots
#964736
Wanneer je eieren wil invriezen dan moet dat altijd ZONDER de schaal..
Wanneer je de ei door de groentemix maalt en dan samen met de groente gaat invriezen dan zal er weinig smaak aan blijven denk ik.
Ik zou daarom ook liever de verse rauwe ei gewoon in de voerbak erbij doen. ;)
Door brie
#964740
heb vandaag de groentemix zonder ei gemaakt...heb er wel een beetje rundergehakt doorgedaan voor de smaak...eitje komt er later door :)
Door Silka
#964756
:offtopic2: :groupwave2: :offtopic2:
je mot maar eens een ei in de microgolf steken
fe op high zetten en .... tattaaaa  :D
ps doe dit best buiten met een MG die stuk mag
heb ik eens op tv gezien maar dan met een struisvogelei
die microgolf vloog zo'n 7m de lucht in  :o
Door tieneke
#964847
brie schreef: heb vandaag de groentemix zonder ei gemaakt...heb er wel een beetje rundergehakt doorgedaan voor de smaak...eitje komt er later door :)
Braafffff ......  :P :yes:
Door Juul
#964981
Wanneer je eieren wil invriezen dan moet dat altijd ZONDER de schaal..
waarom zonder de schaal?

Ik heb wel ooit eieren ingevroren, nadat ik een heel rekje had laten vallen. Dus compleet met schaal.
De dooier stolt trouwens, alsof je 'm verhit hebt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#965008
ik zie het nut er niet zo van in om een ei in te vriezen.................
je knal het er toch gewoon bij als je de doggies de eten geef?
En als je die eierschaal er bij wilt doen, met de staafmixer net wat roefus zegt.
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door