Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suikervrij
#963146
Ik weet dat dit een vers voer forum is, maar toch wil ik mijn menu met jullie delen. Ik sta open voor alles, ben alleen nog erg onweten over vers voer. Vandaag hebben we Max precies 2 weken, we hebben hem bij een niet zo goede fokker vandaan en om een lang verhaal kort te maken: Vanaf het moment dat hij hier was had hij diaree, ook ging hij later braken en was hij lusteloos. Opgenomen en aan het infuus gelegen. Met Finidiar naar huis gestuurd + dieet van lichtverteerbaar voer. Hij blijft diaree houden en daarom sinds afgelopen zondag aan de AB (Metrazol) en een Panacur. Tot op vandaag nog steeds diaree. Overigens waren Parvo en Giardia testen negatief.

Hij krijgt nu 6 keer per dag 50 gram brokken (50% Royal Canin en van DA Eukanuba Inestial ook 50%)
omdat hij slecht eet mengt mijn vriend dit met Pedigree blik. Ik ben absoluut geen fan van blik, en hier liggen we dan ook niet op een lijn.

Ben benieuwd!
Door Lizzy
#963153
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat je wilt horen....? Wij zijn een vers/rauw forum inderdaad en de gemiddelde bezoeker vindt die brokken en dat blikvoer keiharde troep. Ik in ieder geval wel. Ik vind het keiharde troep. En ik raad je dan ook aan om je pup langzaam over te schakelen op een rauw voer met voorlopig een goed probiotica product.

Aangezien jullie je waarschijnlijk nog niet in voeding verdiept hebben, begin je (denk ik) beter met een klant en klaar rauw versvlees product (ik ben zelf voorstander voor het zelf samenstellen van voeding maar Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd). En ik denk dat je, gezien de diarree, het beste langzaam over kunt schakelen. In deze link vind je de info die je nodig hebt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
Door roefus
#963236
Ik zou dit beestje inderdaad gewoon compleet versvoer gaan geven.
Ondertussen kun je jezelf gaan verdiepen...in eventueel 'zelf samenstellen'.
Door Laura2004
#963280
De voeding die jouw hond krijgt is niet geschikt voor een hond en zeker niet voor een hond met een gevoelige maag, ik sluit me bij de vorige schrijvers aan, ik zou zo snel mogelijk overgaan op verse rauwe voeding, BARF heeft mijn voorkeur, maar als je dit nog niet aandurft is kvv ook een heel goed alternatief, in ieder geval honderd keer beter dan de voeding die jouw hond nu krijgt.


Succes!!
Door suikervrij
#964879
Ik wilde even laten weten dat ik uit nood Rodi kip en rijst had gebruikt. Dit in combi met die lichtverteerbare brokken. Gelukkig zijn die bijna op. En zowaar vond ik vanavond iets wat echt op een hoopje ontlasting leek. Morgen zijn laatste dagje AB. Dan beginnen met probiotica en Energique nummer 4!
Door Lizzy
#964946
suikervrij schreef: Ik wilde even laten weten dat ik uit nood Rodi kip en rijst had gebruikt. Dit in combi met die lichtverteerbare brokken. Gelukkig zijn die bijna op. En zowaar vond ik vanavond iets wat echt op een hoopje ontlasting leek. Morgen zijn laatste dagje AB. Dan beginnen met probiotica en Energique nummer 4!
Goeeeehoeeeed ;)!
Door Femke
#964973
suikervrij schreef: Ik wilde even laten weten dat ik uit nood Rodi kip en rijst had gebruikt. Dit in combi met die lichtverteerbare brokken. Gelukkig zijn die bijna op. En zowaar vond ik vanavond iets wat echt op een hoopje ontlasting leek. Morgen zijn laatste dagje AB. Dan beginnen met probiotica en Energique nummer 4!

ik heb je in een ander topic een vraag gesteld over die Rodi, want ik was ff bang dat je rodi worst bedoelt. Volgens mij bestaat er namelijk geen rauwe rodi kip en rijst.
Maar hartstikke fijn dat je je aan de slag gaat met Energique en ik hoop dat je hond straks voor eens en voor altijd van de problemen af is  ;) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door