Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cat
#964816
Heeft er iemand hier ervaring met lang houdbare runnerworsten van doggyfood? Ik ga voor langere tijd naar zweden en ik kreeg een tip dat ik deze worsten mee zou kunnen nemen. Het is vers vlees, maar dan buiten de vriezer houdbaar zolang ze niet opengemaakt worden natuurlijk. Het zou een volledige maaltijd moeten kunnen zijn volgens de verpakking. Aangezien ik geen idee heb wat me in Zweden te wachten staat en ik redelijk in de middle of nowhere verblijf, ben ik bang dat ik niet altijd aan barf producten kan komen. Misschien is een combi van deze worsten met wat barf genoeg? Iemand enig idee?

Cat
Laatst gewijzigd door Cat op vr 09 mei 2008, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#964823
Ik ken wel vergelijkbare worsten, en het feit dat het buiten de koeling/ vriezer houdbaar is geeft al aan dat het bewerkt moet zijn. In dit geval verhit en vacuüm verpakt, het is dus niet rauw.
Door oebaya
#964890
Er bestaan veel soorten van dit soort worst, hier in België verkopen ze ook een soort die in de koeling gehouden moet worden. Een Belgische dierenwinkel keten verkoopt iets in doosjes, waarvan alleen de lam/rijst versie te doen is.
Voor mij is het voer voor de vakantie, omdat ik dan niet zoveel mee kan nemen. Als ik voor een redelijke prijs vlees kan krijgen, dan wissel ik daarmee af. Voor een vakantie van 2/3 weken kan dat wel. Mijn honden hebben er geen last van in de zin, dat ze bijvoorbeeld slap gaan poepen. Maar voor drie maanden lijkt het me erg lang deze worsten te geven. Maar voor het begin kan je altijd wat meenemen. Heb je in elk geval tijd om je opties daar in Zweden te bekijken.
Maar vers vlees zijn dit soort worsten en doosjes zeker niet.
gr.
Nicolette
Door Janne
#966167
Nou ik ga ook naar zweden dit jaar, maar wij hebben een camper met een redelijke vriezer gelukkig, maar ik voer nu kivo en die heeft ook kennelworsten die 7 dgn houdbaar zijn in de koelkast, heb ze geprobeerd ze eten ze hier goed, maar doordat dat er natuurlijk toevoegingen in zitten vond ik het minder op rauw vlees lijken....ook erg hard/vast van structuur....dus ik neem 1 zo'n worst mee en verder dus gewoon uit de vriezer...
#966536
Wat toevallig, ik kwam net weer even ''langs'' om te kijken of iemand hier de worsten al geprobeert had.
Ik kende ze nl ook niet maar zocht ivm m,n net geopereerde hond iets extra lekkers en wilde eigelijk z,n favoriet lam/rijst van Rodi uit de dierenwinkel meenemen. Normaal krijgt hij ,n combi van Herby, Lotgering en Smuldier/compleet.
Omdat de Rodi niet voorradig was kreeg ik onder het mom ''ook vers :D'' iets nieuws mee dat ik gratis uit mocht proberen. Runner worst dus in de varianten kip/rijst, lam/rijst en zalm/rijst+groenten.
Ik moet zeggen, ze vinden het allemaal heerlijk, al bezorgde de visvariant de kleinste ''mee-eter'' wel ,n fikse diarree de eerste dag maar dat kan ook komen wegens overconsumptie, ze vrat nl meteen de portie van haar iets tragere grote broer erbij op. Zo lekker vond ze het ::)
Ik heb het alleen 1 dag echt als grote maaltijd s,avonds gegeven, ,smorgens krijgen ze beiden ,n paar flinke plakken en that,s it.
Het ziet eruit als groffe leverworst en zo ziet de buitenkant erook uit.  Ik heb gezocht naar meer info (verhit o.i.d.) maar je moet het doen met wat op het etiket staat ''bereid met vers vlees (97%) en dat het compleet is en zonder conserveringsmiddelen.
Ter voorbeeld, op de voor mij liggende kip/rijst staat:
Samenstelling: kippenvlees,rijst,groente,vitaminenen, mineralen.
Prijs is dacht ik ong.3,50 en ook dat is voor mij geen optie ivm structurele krapte van de beurs ;D
Wat mij betreft geen blijvertje dus maar ik hou ,t in mijn achterhoofd mocht ik ooit op vakantie gaan. Altijd handig en ,t blijft beter dan de vakantiebrok.

http://www.doggyfood.nl/hondenvoeding-k ... r.php 
effe naar beneden scrollen.

Oeps... ik lees daar dat er in de visvariant zalm zit, maar slechts 10% de rest is gevogelte....niet veel vis dus in de ''zalm''variant :-\
Laatst gewijzigd door petra-amsterdam op wo 14 mei 2008, 02:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#966747
[quote="Laura2004"]
Het is allemaal heel leuk hoor, maar die runner worsten zijn gewoon een veredelde blikvoeding (het is nl gewoon verhit), dat heeft niets met vervlees te maken.
[/quote]
klopt als een bus!
Ik heb het eens op een show gekocht onder het mom van een snoepje met trainen, maar ze gingen er hier ook van aan de sproeipoep!
ellen
#966779
Met als verschil wellicht dat hier meer vlees inzit dan in blik? Volgens de blije verkoper ( eindelijk kon ie iets slijten aan die lastig kritische klant  :D ) is het hetzelfde als die kuipjes Nature
Maar hoe dan ook, het is niet rauw dus geen optie ter vervanging van. Weggooien doe ik ,t niet want die paar plakjes s,morgens zal ze de nek niet kosten lijkt mij en behalve die ene diarreedag hebben ze er verder geen last van gehad. Iggy is een ochtendspuger en met iets in z,n maag voelt hij zich beter. En dit lust ie tenminste.
Wat ik wel erg irritant vind is dat ik het hele net afstruin zonder ook maar 1 goede analyse en/of uitgebreide ingredientenlijst  te vinden ::) Op zich al reden voor gezonde achterdocht dus nee....niet voor herhaling vatbaar.
Wat zal de beste man weer teleurgesteld zijn in me ....weeeer niet  ;D
Door Suzanne
#972523
Hoi,
Heb je al aan Nature Diet gedacht? Ook geen rauw/vers, maar misschien 'minder slecht'?  Is ook buiten de koelkast houdbaar, dus bewerkt, maar goed, je moet wat als je langere tijd niet aan kvv / vers kunt komen....?

Misschien dan aanvullen met 'gewoon' vlees uit de supermarkt desnoods??

Suzanne
#972529
[quote="Suzanne"]
Hoi,
Heb je al aan Nature Diet gedacht? Ook geen rauw/vers, maar misschien 'minder slecht'?  Is ook buiten de koelkast houdbaar, dus bewerkt, maar goed, je moet wat als je langere tijd niet aan kvv / vers kunt komen....?

Misschien dan aanvullen met 'gewoon' vlees uit de supermarkt desnoods??

Suzanne
[/quote]
zit volgens mij erg veel rijst in, in een ver verleden eens  zo'n pakje gekocht en de rijst zag je zo zitten..........
aten het hier trouwens niet.
ellen
Door hamada
#973126
In een van de items hieronder kwam ik de site www.nordichundfoder.com tegen en zag tot mijn verbazing (en vreugde) dat dit KVV in Zweden gemaakt en op een heleboel plaatsen verkocht wordt!!!
Wij gaan ook deze zomer naar Zweden en hebben dus nu meteen de keuze gemaakt om in Hagfors naar dit voer op zoek te gaan. :) Naturediet is voor ons op vakantie ook een escape, maar qua maag/darmklachten kan dat ook het nodige opleveren. En de prijs van Nordicfoder viel me ook alleszins mee. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door