Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#964538
Keetje ligt net in de zon, zie ik opeens deze plek in haar lies. Ik schrok me rot, heb haar meteen naar binnen gehaald. Weet iemand wat het is?? Het lijkt wel een bloeduitstorting. het is me niet opgevallen dat ze ergens langsgeschuurd is.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Nitus
#964545
Het lijken hele kleine puntbloedinkjes... maar hoe en waar ze daar aan is gekomen?  :-\ Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, maar volgens mij is het niet iets om helemaal van in paniek te raken. Kijk morgen of het al weer een beetje weg getrokken is, tenminste dat zou IK doen. Als jij het niet vertrouwd zou ik de DA even bellen, misschien kun je de foto aan hem doormailen?
Door K@rin
#964554
ik zie een klein blauw plekje  ...
Misschien is ze daar door een insect gebeten/geknepen ?
Heb je geen reactie van haar gehoord of gezien ?
Door keetje
#964575
Helemaal niets gehoord, nou is het een harde, En ze lag op de (houten) buitenbank, dus ik denk, misschien is ze eraf gegleden, maar dan zou ik toch ook geschaafd moeten zien, en dat zie ik niet. Het is niet warm ofzo, enne, dat blauwe plekje, dat is zwarttig en is pigment, dus dat kan het niet zijn. Ik zie of voel geen insectenbeet. Heb er maar wat rescuecreme opgedaan. Ik wacht even af. Het moet er vanmiddag opgekomen zijn, ze ligt altijd op 1 kant op haar kussen en dan zou ik het moeten zien, en ik heb het niet eerder gezien. Kan het misschien een soort zonneallergie zijn? Ik wacht het maar even af maar als het erger gaat worden of niet weggaat trekken dan ga ik toch even naar de DA morgen.
Ik hou haar vandaag maar helemaal uit de zon.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#964664
Lijkt mij een irritatieplekje. Even afwachten of het wegtrekt en goed in de gaten houden. Rescuecreme is een goed idee.
Door keetje
#964733
Het is ondertussen niet erger geworden dus ik wacht maar even. De rescuecreme smeer ik eigenlijk zowat overal op. Was dus goed van me. :)
Onze dierenarts heeft geen dienst en dan moet ik naar een ander. Als het moet, dan moet het , maar als ik het voorkomen kan, dan maar even niet! ;)
Bedankt voor jullie reactie's :)
Door Kuszco
#964889
Hoi Jolanda,

Ik denk dat ze daar gebeten heeft met haar voortandjes genepen zoals ik dat altijd noem.
Lotje heeft een huidallergie en doet het als ze jeuk heeft onder haar buik.(wat inmiddels gelukkig bijna niet meer voorkomt)
Het trekt vanzelf weg.Zijn hele kleine puntvormige bloedingen.Zit echt in haar opperhuid.
Dat is het in ieder geval volgens mij. Ziet er voor ons erg bekend uit.
Niet druk om maken.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Laura2004
#964923
Ziggy heeft ook wel vaker dit soort plekjes en ik denk Kai ook wel, maar bij hem zie je dat soort dingen niet, ik heb me er nooit druk over gemaakt. Het ziet er dan uit alsof ze er in heeft geknepen, ik denk ook dat ze het met haar tandjes doet oid.
Door keetje
#964952
Goedemorgen.

het ziet er vandaag een stuk minder vurig uit.
Het zou inderdaad best kunnen dat ze aan het niepen is geweest. (zo noemen wij hier op de veluwe ;)) Maar ze is dus helemaal wit en dan zie je dat soort dingen veel eerder en ze heeft het nooit eerder gehad. geen van mijn witte bullen trouwens.
Vandaag weer wat rescue erop en dan hopen we er het beste van! :)
Door Eef+Stippels
#964967
Fijn dat het alweer minder wordt  :D
Ik zou zelf ook afwachten en als het nu al minder wordt gaat het denk ik de goede kant op, dan heb je de da hopelijk niet nodig  ;)
Door keetje
#965077
Do schreef: het ziet inderdaad uit als een zuigzoen 8)
  Nou, daar heb je gelijk in. Ik dacht gisteren waar doet dit me aan denken? Maar toen kon ik er niet opkomen. Het lijkt een zuigzoen.
Ik ga onze kater eens even heel stevig toespreken!! :)
Door Wicka
#966183
Mijn Bull heeft als ze ook maar even krapt op haar witte vlek bij haar mond gelijk van dit soort plekjes.... gevoelig huidje vrees ik  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door