Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Silka
#964605
woef

hoe lang kan je na ontdooing het vlees, groente etc laten uitliggen ?
m'n baasje legt om 0:00u het voer uit de vriezer en geeft het te eten tegen 14u
kan dit wel ? (zeker met dit weer ??)
de kippenekken van gisteren zat precies een reukje aan  :-\
maar het ging wel lekker binnen :P
je kan zeggen leg het tegen 10u uit de vriezer maar baasje staat pas op tegen 12u  ;D
en als ik denk dat wolven ook kadavers eten, al dan niet bedorven ??
niet dat het voer echt bedorven is hoor
Door Happy Tail
#964623
hier leg ik het meestal de avond ervoor in de koelkast om daar te ontdooien, dan een uurtje of 2 van te voren in de keukenkast om op kamertemp te komen. Vlees dat een beetje groen is en lekker ruikt vinden de honden meestal wel lekkerder hoor! Er zijn zelf mensen met honden op het forum die eerst bepaalde vleesbotten een dagje of wat begraven en dan pas lekker genoeg vinden om op te eten. Dus wat dat betreft.....
Door conleeuw
#964625
wat mij betreft is de houdbaarheid tot zo kort voordat het zelf wegloopt :-\ nee even zonder gein, het mag best wel stinken, ik vindt het goor, maar de honden vinden het prima, ze eten het goed en graag en krijgen er geen last van, ik heb wel een kokhalzend vlees in hun bak gesmeten :-X ;D
Door audier
#964630
Ik haal het er 24 uur van te voren uit...ik gooi dan alles in een opbergkrat met deksel in de schuur.....normaal is het dan ontdooid als ik het geef...nu zet ik het zo rond 6 uur s avonds in de koelkast ( de hele krat) en ze eten hier om 2300 uur .  Als ze het op hebben haal ik weer voor de volgende dag eruit.
Door Anthraciet
#964631
In de winter leg ik het vlees voor de volgende dag er direct na hun avondeten al uit en dan nog is het de volgende avond voor de helft bevroren (wij stoken niet zoveel dus ;D)
Met deze temperaturen leg ik het er ook 's avonds na hun eten meteen uit voor de volgende dag, maar dan leg ik het 's morgens in een afgesloten ruimte die redelijk koel blijft. Als het in de koelkast ligt vind ik het weer te koud om te geven als ik thuiskom :-\
Door 202Spots
#964639
conleeuw schreef: ik heb wel een kokhalzend vlees in hun bak gesmeten :-X ;D
Wanneer het vlees al aan 't slikken is, dan zou ik er zelf ook van gaan kotsen! ;D ;D ;D ;D ;D
Door judith1967
#964731
Ik voer momenteel 2 x per dag,dus savonds gaat het eten  op de aanrecht voor de volgende ochtend en dan die ochtend haal ik het eruit voor die avond!!!

Gaat goed,soms wil het nogweleens wat "ruiken",maar dat vindt mijn hond geen probleem :D
Door Silka
#964753
okay dan hoeven we ons hier geen zorgen te maken
bedankt voor de snelle reacties allemaal  :D
conleeuw schreef: wat mij betreft is de houdbaarheid tot zo kort voordat het zelf wegloopt :-\
kan ie het achterna zitten dan heeft de hond meteen nog wat beweging erbij  :D
Door Minna
#965306
Ik maak me ook geen zorgen over de houdbaarheid, zolang als het vlees niet groen is en niet uit zichzelf beweegt wordt het opgegeten.  8)
Ik haal morgen middag vlees uit de vriezer, dat gaat gewoon in een krat in de bijkeuken, en maandag avond eten ze het dan. Vlees voor zondag ligt nu in de koelkast.
Door mini
#1402667
Hoe zit het met de houdbaarheid van zalmkoppen of andere vis?

( die van mij zijn om half 4 op de markt gehaald en thuis in koelkast gegaan na gekeken te hebben hoe groot ze waren.) MOrgen krijgen ze ze te eten van me omdat ik ze vandaag vergeten was.
Door deja
#1402872
Volgens mij heb ik me laten  vertellen dat je zalmkoppen eerst moet invriezen voor paracietjes.
mini schreef: Hoe zit het met de houdbaarheid van zalmkoppen of andere vis?

( die van mij zijn om half 4 op de markt gehaald en thuis in koelkast gegaan na gekeken te hebben hoe groot ze waren.) MOrgen krijgen ze ze te eten van me omdat ik ze vandaag vergeten was.
Door mini
#1403235
Ow wist niet dat ik ze eerst in moest vriezen.... 1 van mijn honden lust gewoon niet die draait ervoor weg, en mijn pup van nu 18 weken die heeft de kop al bijna helemaal op.

Kan dat kwaad nu ik ze niet ingevroren heb??
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1403617
mini schreef: Ow wist niet dat ik ze eerst in moest vriezen.... 1 van mijn honden lust gewoon niet die draait ervoor weg, en mijn pup van nu 18 weken die heeft de kop al bijna helemaal op.

Kan dat kwaad nu ik ze niet ingevroren heb??
Nee naar alle waarschijnlijkheid niet.
Wordt voornamelijk geadviseerd zalm uit de paciffic ocean in te vriezen.
Zalm ergens anders vandaan niet nodig.
Ook is de kans zeer groot dat de zalm aan boord ingevroren wordt.
Voor de zekerheid wordt wel geadviseerd zalm eerst 10dagen in te vriezen.
De kans is dus heel klein dat je pup er ziek van kan worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door