Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door boehdda
#963317
hoi hoi,

heb mijn bull nu 1,5 dag aan het KVV. omdat wij denken dat ie een gvoelige maag heeft doen we het geleidelijk brengen.
ben maar begonnen met 150 gram dat heeft ie nu 3x gehad. maar nog geen vervelende bijwerkingen gehad (diarree)
normaal poepte hij altijd 2x op 1 dag. maar nu heeft ie in de 1,5 dag pas 1x gepoept.
doe morgen nog 1 dag 150 gram en dan ga ik verhogen naar 250 gram.

wanneer kan hij (mogelijk) last krijge van de overstap? is dat al direct dat ie diarree krijgt f gaan daar een paar dagen overheen?
Door stani
#963324
bij carnibest staat tussen aanhalingstekens dat je de overstap van evt brok oid
in 2 weken doet
na 1.5 dagen heb je nog geen zicht op de overstap dat kan nog wel 2 weken duren of misschien langer
mijn kat heeft nu dat hij 1 jaar cb krijgt nog wel een vuil uit zijn oogjes
honden hebben over het algemeem minder ontlasting omdat bijna de gehele cb opgenomen wordt door
het lichaam omdat het allemaal dierlijk is dus wordt de ontlasting ook minder
dat je opbouwd is prima! zo raak hij er aan gewend en kan je uiteindelijk gaan geven zoveel hij mag
Door Lizzy
#963437
Dikke kans dat er nooit diarree komt. De meeste honden krijgen nooit diarree namelijk. Hoe gevoeliger de spijsvertering van de hond, de groter de kans op wat diarree. Sommige honden gaan, als ze eenmaal helemaal over zijn geschakelt, ontgiften en krijgen bijv. vieze ogen. Maar een heel groot deel van de honden krijgt ook daar geen last van.
Door roefus
#963480
[quote="boehdda"]
dus wat kan ik nu het beste doen?
gewoon nu in 1 keer overzetten of het alsnog even opbouwen
[/quote]

ik zou er zelf voor kiezen om hem in 1 keer over te zetten (zeker omdat hij nu toch al geen last van iets lijkt te hebben).
Je kunt altijd nog overwegen om er wat gekookt water overheen te gooien, even wat laten afkoelen en dan aanbieden.
En als het dan ook goed blijft gaan, kun je dat gekookte water ook achterwege laten.
Door Femke
#963656
[quote="boehdda"]
hoi hoi,

heb mijn bull nu 1,5 dag aan het KVV. omdat wij denken dat ie een gvoelige maag heeft doen we het geleidelijk brengen.
ben maar begonnen met 150 gram dat heeft ie nu 3x gehad. maar nog geen vervelende bijwerkingen gehad (diarree)
normaal poepte hij altijd 2x op 1 dag. maar nu heeft ie in de 1,5 dag pas 1x gepoept.
doe morgen nog 1 dag 150 gram en dan ga ik verhogen naar 250 gram.

wanneer kan hij (mogelijk) last krijge van de overstap? is dat al direct dat ie diarree krijgt f gaan daar een paar dagen overheen?


[/quote]

Nou, hartstikke fijn toch, dat hij geen diarree heeft? Het hoeft ook niet echt per sé hoor....
Honden op vers poepen een stuk minder, mijn honden poepen meestal 1 keer per dag.
Door Fynn
#963669
Ik heb al mijn honden in 1x over gezet en er zit er eentje bij die wat gevoelig is op de maag.
Ze hebben er nooit geen probleem mee gehad ,geen diarree geen maagpijn .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#964185
Onze vorrige boxer had een legio aan maag/darm  (heel veel braken en diaree) problemen en een legio medicijnen.
We zijn toen in één keer over gestapt. Kreeg daarvoor altijd 2x per dag eten en met de kvv ook.
Nooit geen problemen ondervonden ermee.
Wel dat ze zienderogen opknapte en de problemen gingen al snel over, ze spuugde niet meer etc. En na 2 wk konden we de medicijnen gaan afbouwen.

Onze pup kreeg bij de fokker al kvv en wij zijn er gewoon mee door gegaan.......En als ze  bij de fokker brokken had gehad hadden we d'r zo in één keer weer over gezet.
Door keetje
#964334
Onze keet had altijd problemen met de darmen en haar huid. na een lange tijd van dokteren en uitproberen van alles en nog wat zijn we in 1 keer overgestapt op kvv en ze is nu 100 % beter. :)
Geen problemen gehad met overstappen, geen diaree, niets.
Dus, wees blij geen diaree, blije hond, blije baas! ;)
Door evenstar
#964502
Ik heb mijn honden (engelse bullen) in een keer over gezet en geen van de honden heeft er last van gehad.
Ook de honden die altijd aan de diaree waren van de brok hadden hier geen moeite mee. Ze poepte gelijk goed
Door boehdda
#965877
weer even een update.

we zijn nu bijna een week bezig en we hebben hem na een aantal dagen opbouwenmaar gelijk over gezet.
we hebben helemaal geen problemen ondervonden.
diesel had een kale plek op de staart en daar beginnen nu al weer haren te groeien. ook is hij een stuk energieker dan eerst.

ben blij dat we de stap hebben genomen over over te gaan naar vers/kvv.

aankomend weekend maar eens even kijken of we kippennekken en vlees botten ergens kunnen krjgen
Door Femke
#965905
[quote="boehdda"]
weer even een update.

we zijn nu bijna een week bezig en we hebben hem na een aantal dagen opbouwenmaar gelijk over gezet.
we hebben helemaal geen problemen ondervonden.
diesel had een kale plek op de staart en daar beginnen nu al weer haren te groeien. ook is hij een stuk energieker dan eerst.

ben blij dat we de stap hebben genomen over over te gaan naar vers/kvv.

aankomend weekend maar eens even kijken of we kippennekken en vlees botten ergens kunnen krjgen
[/quote]

Wauw, super zeg! Wat fijn dat je zo snel resultaat ziet  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door