Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dinnee
#963203
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken welke merken diepvries vlees voer er op de markt zijn en waar ik ze hier in de buurt kan krijgen.

Toen ik op de site van rodi keek zag ik dat er een verkoop punt bij ons in de stad was. Meteen maar even langs gegaan om te kijken wat ze hadden. Ik heb nog geen hond, maar ik dacht als ik weet waar ik het kan krijgen, hoef ik straks niet meer te zoeken.

De man in de dierenwinkel was behoorlijk geirriteerd toen ik er naar vroeg. Hij zei: "Ik ben tegen rodi want het is niet compleet. Dan moet je je hond sowieso bij voeren met ander voer. Brokken bijvoorbeeld. Maar je kan beter dit merk nemen. Dit is wel helemaal compleet!"

Ik dacht altijd dat de 5 variaties Rodi compleet juist wel compleet waren...

Dus toen ben ik maar even de stad door gelopen naar de andere dierenwinkel. (ja we hebben er wel 2!)

De vrouw die daar werkt reageerde ook al zo gepiqueerd. Toen ik vroeg of ze diepvries versvlees hadden werd ik afgesnauwd.. "Daar beginnen we niet aan! Brok is veel beter, daar zit teminste alles in. In de diepvries is het toch 80% water." En meteen liep ze weg voor dat ik verder kon vragen.

Hebben jullie ook wel eens zo iets mee gemaakt bij de dieren winkel? En klopt het echt wat die mensen zeiden? Ik dacht juist altijd dat versvlees veel beter was dan brokken, ongeacht welk merk..

Gelukkig hadden ze bij de supermarkt de 5 variaties van Rodi wel gewoon, dus ik kan nog altijd die nemen. :)
Door Lizzy
#963219
Ja, da's wel lullig dat je het tot 2 keer toe zo slecht treft... Misschien dat de DSZ toch steeds harder beginnen te balen van het groeiende aandeel van versvlees. Ze moeten toch maar vriezers laten draaien en de marge op hondenvoer is al niet te hoog... Dus die zijn niet blij met die versvleesvoeren, zeker niet met de Rodi's want die verkopen ze bij de eerste beste supermarkt! (en concureer daar maar eens tegen. Niet te doen). Ik zou me er niks van aantrekken. Het is duidelijk weer een kwestie van een kok hebben horen fluiten en niet weten waar de lepel hangt (oftewel de klok hebben horen luiden) met hun 80% water. Pfft ::)
Door dinnee
#963229
Beetje jammer van hun rare reacties... Je zou juist denken dat ze mensen goed advies geven en zo hun klanten tevreden houden. Ik ga nu gewoon lekker langs de supermarkt!
Door nikèdog2000
#963238
aan brokken verdienen ze heel veel
maar aan vers vlees juist veel minder
laat je niet gek maken
je heb vast wel een c1000
of hoogvliet in de buurt
daar kun je ook vers vlees vinden
Door dinnee
#963307
Ja precies! Ik zag al dat ze bij onze buurtsupermarkt alle 5 de varianten Rodi hadden. Dus dan kan ik ook nog afwissellen. :D
Door Eef+Stippels
#963310
[quote="dinnee"]
Beetje jammer van hun rare reacties... Je zou juist denken dat ze mensen goed advies geven en zo hun klanten tevreden houden. Ik ga nu gewoon lekker langs de supermarkt!
[/quote]

Helaas is dat niet altijd zo, er zijn genoeg dierenwinkels die er zelfs helemaal niets van weten en zomaar wat adviseren.

Maar gelukkig kun je bij je supermarkt terecht!
Door Deesje
#963315
bij mijn ouders in limburg zit net een zaak die heel positief tegenover kvv staat.. hun assortiment wordt steeds uitgebreider en de varianten die ze niet standaard hebben bestellen ze zo voor je bij.. vind k echt klasse!
Door Ellen Els en Nina
#964678
Haha, ik ken een iemand die verkoopt brokken (jaja, alleen TOPbrokken :_(  Hij vraagt aan iedereen wat ie zijn/haar hond voert en begint dan enthousiast over zijn kwaliteit.. :(...
Toen hij aan ons vroeg wat wij de honden voerden (want ze poepten zo mooi) en we zeiden kvv en barf was ie snel klaar. Hij gaf meteen toe dat daar niks boven kon! Tja, ik had kunnen vragen waarom hij dat dan niet verkocht...maar ik even geen zin in discussie  ;)
Door Mevroi Kruim
#964793
De dierenwinkelier in het dorp was mordicus tegen vers, er ging niks boven brokken, vers was gevaarlijk en niet compleet en blahblah yackyack en hij vond mij geschuffeld dat ik dat voerde. We hadden er hele discussies over, het is verder een hele aardige vent. En kennelijk bleef er iets hangen. Er kwam een vriezer met wat Energique wat tja, daar was toch wel vraag naar. Hij ging op zoek naar een nieuwe bullterrierpup, ging naar tentoonstellingen, bezocht fokkers, en zag dat de versgevoerde honden het veel beter deden dan de brokgevoerde: beter bespierd, en vooral: veel minder huidproblemen. En toen ging het knopje om. De nieuwe pup kwam van een versvoerende fokker, en ze krijgt nog steeds vers, af en toe wat barf maar het is een zeer onbeschofte eter dus tikkie link  ;D en de goeie man werd hoe langer hoe enthousiaster, ging zich meer en meer verdiepen, er kwam CB en Prins en allerlei barf-onderdelen in de vriezer, en tegenwoordig beveelt hij mensen vol enthousiasme versvoer aan als middel tegen allerlei kwalen en verwijst ze naar BP  ;D ;D Als ik in de winkel kom staan we meestal gelijk een half uur over versvoer te leuteren, zulks tot ontsteltenis van sommige klanten want ja, de hele penzen, lamskoppen en kwartels vliegen letterlijk en figuurlijk over de toonbank  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#965031
Dat is gaaf. Eindelijk iemand die het uitprobeert en er dan eerlijk voor uitkomt dat het beter is!
Door Red_Hunter
#967961
De dierenwinkel hier in het dorp is door mij ook begonnen met verschillende KVV's. Helaas voor hen, heb ik nu een pasje van de groothandel en ga ik het daar dus halen.
Ze hebben nu al veel klanten voor KVV en zijn gelukkig niet erg terleurgesteld in mij.
Helaas maar mijn portemonee gaat toch voor.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#967981
Ik liep toevallig vandaag even een dierenwinkel in Voorburg in. Deze had een groot bord van Carnibest-verkooppunt voor het raam staan. Ik wilde alleen een "ik-waak-hier"-bordje voor aan mijn poort maar becomplimenteerde de verkoopster met haar verhaal over vers. Er stond een dame voor mij die haar kat had diabetes en ze wilde e.o.a. brokkenmerk of blikvoer want de DA had gezegd dat dat zo goed was. Nou deze dame ging mooi met CB naar buiten!  :D
Door nathalietjuh
#969064
Mijn baas was ook niet echt te spreken over vers/barf. Nou ik er veel over heb gelezen en het aan hem heb verteld, is hij er ook meer over gaan lezen.
En ja, er komt misschien binnenkort zelf CB in het assortiment!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door