Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#963140
Ik moet echt aan tekenbestrijding gaan doen want er zijn er zo verschrikkelijk veel!! Elke dag kam ik wel een stuk of 10 teken van de honden en dan mis ik er toch ook nog die zich vasthechten. En helaas, stappen ze ook van de honden op ons over  >:(.
Nu kom ik er maar niet uit of ik beter een halsband of een pipet in de hals kan nemen. Ik vind een halsband heel vervelend maar ik vraag me af of het toch niet minder slecht is dan een pipet. Een pipet werkt ongeveer 4 weken. In het begin van die vier weken zal de concentratie op het lichaam dan toch veel hoger (en hoger dan nodig) zijn dan na een paar weken.
Bij de band denk ik, dat de concentratie lager blijft en min of meer constant gedurende enkele maanden. Uiteraard moet je wel goed opletten of er geen laesies in de nek, onder de halsband ontstaan. Gebeurt dat trouwens bij pipetten nooit?
Weet iemand hier iets meer over?
En klopt het dan de Preventic-B band beige is, i.p.v. wit zoals bij de Scaliborband?
Door Anthraciet
#963147
Ik heb ook wel eens zitten denken om iets te kopen tegen de teken, want ook bij ons is het af en toe niet leuk meer.
Ik denk alleen dat een halsband bij onze honden weinig zin heeft vanwege de dikke vacht :-X

Ook heb ik wel eens gelezen dat de honden met zo'n halsband om niet mogen zwemmen vanwege het gif wat dan in het water komt, maar of dat nog steeds zo is, weet ik eigenlijk niet.....
En het idee dat er dus zoveel gif op zo'n ding zit, vind ik ook niet zo prettig... kan toch voor de honden ook niet goed zijn? :-\
Door evelyn02
#963152
Ik wil mijn honden niet langere tijd achter elkaar, knoflook geven. Van karnemelk wordt ook gezegd dat het zou helpen, maar daar heb ik helaas niets van gemerkt.
Met zwemmen zou de halsband inderdaad afmoeten. Maar dat vind ik nog overkomelijk.
Door Eef+Stippels
#965767
Ik gebruikte vorig jaar de druppels van exil, een halsband spreekt me niet echt aan, maar als ik buiten nederland zou komen, dan zou ik ze een scalibor band omdoen.

Gisteren heb ik ze voor het eerst ingespoten met espree knock off. Ze roken daarna als twee citroentjes  ;D maar nog geen teek kunnen ontdekken gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#966023
Evelyn schreef: Ik gebruikte vorig jaar de druppels van exil, een halsband spreekt me niet echt aan, maar als ik buiten nederland zou komen, dan zou ik ze een scalibor band omdoen.

Gisteren heb ik ze voor het eerst ingespoten met espree knock off. Ze roken daarna als twee citroentjes ;D maar nog geen teek kunnen ontdekken gelukkig.
Moet je dit steeds weer herhalen als ze gewommen hebben?
Door evenstar
#966050
Gisteren heb ik ze voor het eerst ingespoten met espree knock off. Ze roken daarna als twee citroentjes maar nog geen teek kunnen ontdekken gelukkig.
Ik heb wel eens gehoord dat teken zich laten vallen op mens en dier omdat ze ruiken dat er een mens/ dier voorbij loopt.
Ik weet niet of hier een kern van waarheid in zit hoor
Trouwens vandaag in Arnhem op show liep er in eens een op de vloer volgezogen was gelukkig niet bij mijn hond in de buurt was gelijk zijn laatste maal geweest ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#966165
evenstar schreef: Ik heb wel eens gehoord dat teken zich laten vallen op mens en dier omdat ze ruiken dat er een mens/ dier voorbij loopt.
Ik weet niet of hier een kern van waarheid in zit hoor
Trouwens vandaag in Arnhem op show liep er in eens een op de vloer volgezogen was gelukkig niet bij mijn hond in de buurt was gelijk zijn laatste maal geweest ;D ;D
Ja, volgens mij reageren ze op boterzuur in zweet. De ene mens/hond heeft hier meer van dan de andere, daaromr eageren ze meer op sommige mensen en honden dan op andere.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#966497
Ik ben zelf erg tevreden over Prac-tic (pipetten).
Onze drie honden hebben vorig jaar en tot op heden geen teek gehad.
Door Eef+Stippels
#967832
Bernie schreef: Moet je dit steeds weer herhalen als ze gewommen hebben?
Dat staat nergens, maar ik denk het wel. De geur is na wat spelen met de waterslang en een flinke regenbui weer verdwenen, dus de werking zal dan ook wel verdwenen zijn.

Ik had zelf ook wat van die spray op mijn armen gedaan, en ik had eindelijk eens geen last van de muggen :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#967860
heb ook scalibor gebruikt toen we met vak. naar frankrijk gingen.
Ik vindt het niets, onze honden zwemmen veel en constant vergat ik bijna of dus echt die banden af te doen.
En nog een nadeel vindt ik dat als je honden spelen, dan moeten ze dus ook af, ik vindt het niet prettig als een hond in die band hangt(lijkt me niet gezond ook).
En nog een nadeel, bij honden met veel haar moet je hem goed strak doen zodat die band op de huid zit, gevolg kale/ rode plekken doordat de vacht of nog nat was of van het zweten.
kortom ik gebruik het niet meer voor de jongens.
Geef ze nu prac-tic en daar ben ik tevreden over.
ellen
Laatst gewijzigd door me and my boys op vr 16 mei 2008, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#968002
Evelyn schreef: Dat staat nergens, maar ik denk het wel. De geur is na wat spelen met de waterslang en een flinke regenbui weer verdwenen, dus de werking zal dan ook wel verdwenen zijn.

Ik had zelf ook wat van die spray op mijn armen gedaan, en ik had eindelijk eens geen last van de muggen :D
Jammer, hier gaan ze elke dag het water in, dus dan zou je het elke dag weer moeten gebruiken. :-\

Voor jezelf wel handig dus. :D
Door sem-agility
#977784
Hoeveel teken kan een hond eigenlijk in eenkeer verdragen?
Ben zondag naar het bos geweest met sem en was vergeten dat ik hem vorige week al had moeten behandelen met frontline druppels :-[
Sem heeft daarvoor 1 of 2 teken in zijn hele leven gehad.
Ik heb er sinds zondag al 7 weggehaald en waar 3 ervan het koppie achterbleef >:( (DA gebeld, zegt dat het geen kwaad kan, koppie komt erzelf uit, en sem krijg ab-kuur voor iets anders, dus helpt dit gelijk tegen de bacterien van de teken)
Ook heb ik 2 lijfjes door het moeilijk eruit kunnen krijgen, leegegdrukt in sem zijn huid, wat moet ik nu doen???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#978467
sem-agility schreef: Hoeveel teken kan een hond eigenlijk in eenkeer verdragen?
Ben zondag naar het bos geweest met sem en was vergeten dat ik hem vorige week al had moeten behandelen met frontline druppels :-[
Sem heeft daarvoor 1 of 2 teken in zijn hele leven gehad.
Ik heb er sinds zondag al 7 weggehaald en waar 3 ervan het koppie achterbleef >:( (DA gebeld, zegt dat het geen kwaad kan, koppie komt erzelf uit, en sem krijg ab-kuur voor iets anders, dus helpt dit gelijk tegen de bacterien van de teken)
Ook heb ik 2 lijfjes door het moeilijk eruit kunnen krijgen, leegegdrukt in sem zijn huid, wat moet ik nu doen???
Nu kun je niet veel meer doen behalve de tekenbeten goed in de gaten houden. En ik zou morgen meteen naar de dierenwinkel gaan om een goede tekentang kopen ;).
Door sam123
#978537
teken kunnen inderdaad goed vastzitten.
met de gewone tekentang krijg ik hem er slecht uit.
vooral als ze zich volgezogen hebben.
ik heb nu een tekenlepeltje kun je hem eronderzetten
en eruit wippen.
groetjes sylvia.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door