Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jochgem73
#96287
Hoi iedereen,

Na lang zoeken deze site gevonden en ben nu 2 dagen "lid". Ik zal me ff voorstellen ik ben Jochgem en woon samen met mijn vriendin Claudia en op het moment 15 poezelige huisgenoten.

Ik heb op het moment 7 volwassenen en 8 kleine hummeltjes van ongeveer 10 weken. Ik ben al lange tijd geinteresseerd in rauw voer voor mijn katten, het was echter erg moeilijk om erachter te komen welke suplementen erin moesten zitten. Daarnaast was het ook erg moeilijk om een nederlandse site te vinden die over rauw vlees voeren ging (ik kende de term Barf nu pas 2 dagen). Gelukkig zijn er op deze site een aantal recepten die ik heb kunnen volgen.

Ik heb vandaag dus mijn eerste Barf maaltijd gemaakt en aan de katten gegeven en het was een groot succes!!! Eigenlijk wel raar aangezien ze alleen brokjes en soms wat blikvoer gewend zijn. Zelfs de kittens waren aan het vechten met de volwassenen om stukjes vlees.

Over een week of 2 ga ik het ook met kippenekjes etc proberen. Vandaag heb ik rundvlees gebruikt en kippelever (runderlever was niet te krijgen). Daarnaast heb ik vitamine b complex, zalmolie, olijfolie, biergist zeewier en beendermeel gebruikt

Ik ga dus zeker door met het geven van Barf

Als er iemand nog ideetjes heeft m.b.t. de suplementen hoor ik het graag.

Groetjes,

Jochgem
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96345
Hoi Jochem,welkom op de barfplaats,en inderdaad wat fijn dat het bij jouw poezenbeesten zo goed in de smaak valt dat verse eten want bij veel katten kan dat nu net het grote struikelblok zijn.Bij kittens gaat het veel makkelijker.Wat voor katten hebben jullie raskatten of europese kortharen?
Door Jochgem73
#96357
Hoi Sylvia,

We hebben nu raskatten: Maine coons. Ik heb vanaf mijn geboorte altijd katten gehad, maar de meeste waren Europese kortharen. Onze eerste Coon hebben we een 3 tal jaar geleden gekocht en dat smaakte naar meer, nu hebben we er dus 7 en binnenkort komt er nog eentje bij.

Groetjes,

Jochgem
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96406
Jochgem73 schreef: Hoi Sylvia,

We hebben nu raskatten: Maine coons. Ik heb vanaf mijn geboorte altijd katten gehad, maar de meeste waren Europese kortharen. Onze eerste Coon hebben we een 3 tal jaar geleden gekocht en dat smaakte naar meer, nu hebben we er dus 7 en binnenkort komt er nog eentje bij.

Groetjes,

Jochgem
O leuk mijn vriendin heeft ook een maine coon,een kolosale main coon ;D
Ik ben opgegroeid tussen de perzen,en vorig jaar heb ik een bengaal gekocht die helaas net na zijn verjaardag is verongelukt ,nu hebben we boris een rood witte europese korthaar.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door