Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cylke
#962638
Aan alle (bijna) bloterik eigenaars: hoe voorkomen jullie dat jullie poezie's/woeffie's verbranden door de zon?

Twist houdt er enorm van om in het zonnetje te zitten,maar hij mag niet verbranden hé...moet ik hem dan binnenhouden?
Door flin
#962709
.....nog geen verbrandde poezels gehad hoor,....(en nog nooit gesmeerd...)
(miss n's een paar verschroeide snorharen; te wijten aan een kaars natuurlijk.... ::) )

de Devons liggen graag in de zon, maar als't te warm wordt zoeken ze of de schaduw, of een hoger plekje waar wat meer wind staat, (de schutting oa)
de Cornish ligt ook heeeel graag in de zon, en wordt dan flink warm ( te zien aan z'n reusachtige oren, die roder en roder worden; alle bloedvaten maken overuren...), maar als't echt teveel word, zoektie ook (morrend  >:( )  de schaduw op....

ze kunnen hier wel alle kanten op; zon, schaduw, tussen de struiken, in't gras, en binnen is't hier 's zomers altijd koeler dan buiten, maar geen kat die binnen blijft,
tussen de plantjes in de tuin, lijkt 't fijnst....
of vlak bij ons natuurlijk.... ;D

en ze eten idd wat minder als 't zo'n temperatuurtje is, en 'k zie ze nou ook weer meer drinken....
Gebruikersavatar
Door koekje
#962714
ik heb hier het zelfde probleem met de oren van ot.
ondanks dat zij wel gewoon haar heeft, heeft ze weinig haar op haar ottenoortjes, en wat er zit, is ook nog eens wit.
ik wil binnenkort een fles zonnebrandcrème halen, en dat op haar oortjes smeren voordat ze naar buiten gaat. er is niet veel zon hier in de binnentuinen, maar ze speelt enzo de hele dag, en niet persé alleen in de schaduw. ik heb geen zin in dat ze over een paar jaar haar oortjes kwijt raakt aan enge tumoren.
Door Naakies
#962798
hoi hoi
De naakies van ons liggen juist lekker in de zon en niet in de schaduw
hoe warmer en zwetiger hoe beter We smeren ze in met zonnebrand voor kinderen.
maar ze mogen niet de hele dag buiten in de zon een uurtje of 2 a3 naar buiten is zat
we hebben er 3 en komen anders ogen en oren te kort om ze indegaten te houden .
de tuin is wel afgesloten meer kunnen nog steeds goed klimmen  ;D ;D ;D
onze bo een rooie word erg bruin en in de huidplooitjes op zijn kop blijft hij wit
wel laggen hoor net een zebra  8) 8) 8)
Door Naakies
#962812
hallo ik krijg er geen foto op maar wel een linkje naar een foto
van bo in de zon .
hier nog met een witte buik maar al wel een bruiner koppie  ;D ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door koekje
#962822
is dat een verbrande neus? of gewoon pigment zoals otje ook heeft? ot heeft een zwart horizontaal streepje op haar neus
Door Naakies
#962827
Nee is geen pigment maar gewoon vies !!!!!!
als hij in bad gaat kan je het er af poetsen  ;) ;)
En als hij weer buiten is eerst door het zand of in de aarde rollen en spitten
het is echt een smeer kees en ja met zonnebrand er op is het nog leuker vind hij
blijft het zo lekker plakken  ;D
Door cylke
#962988
Ik zie geen koppie,maar een buikkie en staartje  :)

Jaja, Twister z'n oorvaatjes doen overtime nu: je ziet ze zo opengaan  ;)

En blijkbaar heeft hij absoluut niet warm,want hij blijft id zon zitten  :P

Vandaag factor 30 (voor kindjes) op z'n oren,nek,koppie gesmeerd en nu zit hij te bruinen (binnen, achter de ruit,buiten is nog niet zonnig genoeg  ::))
Door flin
#963404
cylke schreef: Ik zie geen koppie,maar een buikkie en staartje  :)

Jaja, Twister z'n oorvaatjes doen overtime nu: je ziet ze zo opengaan  ;)

En blijkbaar heeft hij absoluut niet warm,want hij blijft id zon zitten  :P

Vandaag factor 30 (voor kindjes) op z'n oren,nek,koppie gesmeerd en nu zit hij te bruinen (binnen, achter de ruit,buiten is nog niet zonnig genoeg  ::))
....precies, dat was ook 't eerste wat 'k zag...., als je de balk onder de bewuste foto naar rechts sleept, zie je ook z'n koppie ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door