Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#962751
Hierbij een eigen topic over Breezer's toestand.

Voor de mensen die niet weten wat er met Breezer aan de hand is, hier een korte uitleg.
Breezer heeft enige weken geleden een allergie test gehad, en daar uit bleek dat meneer een allergie heeft voor vlooien, katten en huisstofmijt.
Nu zijn we bezig met een kuur om hem te desensibiliseren, dmv spuiten die we zelf moeten geven.

Hierbij weer even een update.

Het gaat nog steeds niet beter jammer genoeg.
Breezer ziet er echt niet uit, mensen lopen met een grote boog om hem heen.
Dinsdag as. krijgt meneer z'n 4e prik alweer, deze was tot nu toe steeds om de 14 dagen.
Na dinsdag gaan we het uitbouwen volgens schema en dan krijgt ie pas over 3 weken weer een prik.
Z'n huid maakt enorme ups en downs mee, hoewel het meer downs dan ups zijn.
Het plekje op z'n kont heeft zich uitgebreid naar meerdere plekken. Meneer zit er namelijk enorm aan te bijten en te schuren als wij er niet zijn of liggen te slapen. Toevallig werd ik er van de week een keer wakker van en kon dus zien wat ie deed. Ik heb dus vandaag een baby rompertje gekocht, die krijgt hij aan als wij er niet zijn of niet op kunnen letten. In de hoop dat ie niet meer aan z'n achterhand bijt.
Verder hebben we in huis van alles aangepast, kussens, dekbedden en onderdeken op min. 60 graden wasbaar. We hebben al een waterbed dus daar kan niets in zitten. Beneden hebben we een leren bank, de kussens worden elke week op 60 graden gewassen. Z'n speelgoed, knuffels en ballen etc. was ik om de 14 dagen op 60 graden. En we hebben een nieuw mandje gekocht met afneembare hoes die ook op 60 graden te wassen is. Verder stofzuigen we 1x per week en halen om de dag de zwiffer door het huis. Had gelezen op het allergie plein dat zwifferen beter was dan stofzuigen bij huisstofmijt allergie. Verder heb ik al z'n halsbanden en tuigen gewassen op 60 graden. En verder alles wat ik maar kon bedenken waar hij mee in aanraking komt heb ik gewassen op 60 graden.
Op aanraden van Norma, was ik Sudocreme op de plekken gaan smeren. Helaas leek het hiermee alleen maar erger te worden. Dus ben ik naar de reform winkel hier in de buurt gegaan, en heb ik een zalf mee gekregen die calendula, arnica, teunisbloem en nog iets bevat. Hier smeer ik nu elke dag de plekken mee in. Het helpt niet veel, maar de plekken op z'n kont lijken wel minder geirriteerd te raken. Het dikke, opgezette is zo goed als weg. Verder krijgt hij nu al 2 maanden de advantage tegen de vlooien, en verder weet ik niet wat ik nog meer kan gebruiken daartegen.
Ook ben ik weer alleen maar Carnibest natuur gaan voeren, ipv afgewisseld met AHV. Dit om eventuele overgevoeligheid voor de granen die in AHV zitten te voorkomen.
Bij de vrienden met katten zijn we sinds het bezoek aan Tannetje ook niet meer geweest.
En nu zou ik echt niet meer weten wat ik nog verder kan doen.
Voel me zo machteloos, hij heeft zoveel jeuk, en de plekken lijken best wel ontstoken. Z'n linker oog kan ie amper open krijgen omdat alles zo opgezet is.
Krijg de neiging om hem een prednison kuur ofzo te geven als het maar minder wordt, hij heeft er ook best wel pijn aan. Want als ik het insmeer trekt ie z'n lip op naar me. Ook komen er de hele dag door dikke klodders smurrie uit z'n ooghoeken. Weet het echt niet meer wat ik nu nog kan verzinnen.
Ik heb wat foto's bijgevoegd van z'n toestand nu.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Breezer op wo 23 jul 2008, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#962759
:'( komt maar 1 ding in me op als ik hem zo zie, maar kan en wil het niet uitspreken (ongetwijfeld is het ook al door jouw hoofd heen geschoten).
Ik hoop dan ook van ganser harte dat de prednison helpt en dat hij er niet zo beroerd van word als mijn honden altijd worden.

Sterkte en een vette knuffel voor Breezer  :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#962760
Wat ziet dat mannetje er vreselijk uit zeg. Wat een last zal hij hebben.
En iedere keer dat hij krabt, bloed jouw hart een beetje.
Ik wens jullie veel sterkte, en ik hoop van harte dat er snel verbetering in zijn situatie komt.
#962761
Dit is echt verschrikkelijk  :'(  Ik krijg tranen in mijn ogen als ik naar de foto's kijk....
Ook al hebben de meeste (inclusief jij zelf) het niet zo op prednison, lijkt het me logisch dat er nu niets anders op zit, want dit is verschrikkelijk en in mijn ogen een onhoudbare situatie voor Breezer en natuurlijk ook voor jullie.

Ik heb helemaal geen tips en ik heb ook geen idee wat je kan doen, maar ik weet zeker dat Tannetje je goed zal helpen en als zij zegt dat hij aan de prednison moet dan zal dat zeker niet voor niets zijn. Heel veel sterkte :-* En veel knuffels voor je mannetje!

Ik pas nog even mijn bericht aan, zou het niet handiger zijn om met Breezer te barfen, zodat je precies weet wat hij eet. Misschien dat het niets helpt hoor, maar ik weet wel dat ik Ziggy geen kvv geef puur omdat het mij niet lekker zit dat ik niet precies weet wat er in zit, ik wil gewoon weten wat ze eet.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 05 mei 2008, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#962823
Ik kreeg al een klomp in mijn maag toen ik je verhaal aan het lezen was, maar om Breezer zo op de foto's te zien ... vreselijk  :'( :'( :'( Wat zal hij een pijn hebben!! Wat zul je je machteloos voelen! Ik ga heel hard duimen dat de prednison snel zijn werk gaat doen!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#962906
Ach jeetje, arme Breezer :'( :'(. Kan hij ook nog eens allergisch zijn voor het vlooienmiddel wat je gebruikt? Dit vanwege die nare plek in z'n nek.
Hopelijk kan de prednison verlichting geven.
Maar wat ik eigenlijk niet zo goed snap is dat je ondanks dat Breezer zo heftig reageert door bent gegaan met de desensibilisatiekuur? :-\
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 05 mei 2008, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#962910
Heel erg veel sterkte, wat ontzettend naar dit zeg :'( en ik vind het heel goed dat je prednison gaat geven, je kan niet anders vind ik.

Heeft Tannetje het nog over een eliminatie dieet gehad? Misschien dat dat nog iets uithaalt.

Savanne heeft ook een allergie test gehad en daarin wordt ook getest op vis, alles was negatief volgens de test maar toch blijkt ze allergisch voor vis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door