Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#961952
Graag jullie reactie nog een keer.
Ik heb Herby binnen gekregen en alles in zakjes van 125 gram gemaakt.
Dit heeft ze te eten gehad vanaf dinsdag .
!25gr carnibest en 125gr rundersnippers.
125gr carnibest en 125gr zalmmix
125gr carnibest en 125gr vleesmix 2
125gr carnibest en 125 eendehartjes.
125gr carnibest en 125gr kippenekken.
Kan ik hier zo mee doorgaan?
En hoevaak mag ik eendehart of runderhart in de week geven.
Want runderhart heb ik ook nog .
Ze vind het wel erg lekker :D?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#962748
Is er een speciale reden dat je zoveel gemalen geeft?
Ik zou er voor kiezen om naast de CB juist dingen te geven waar je hond lekker op moet kauwen. Je geeft al 1x kippennekken, maar je zou dan bv ook eens een zalmkop kunnen geven en haaskarkas of konijn, geitenribjes, parelhoen, fazantkarkas etc.

Ik vind dat in het gedeelte dat je zelf samenstelt, of beter gezegd, geen CB geeft, dat daar erg weinig vleesbotten bij zitten.
Als ik jou was zou ik ook niet alleen maar hart bij gaan voeren, maar dan zou ik de ene week eendenhart de andere week runderhart en ook eens lever of nier, dus lekker afwisselen ;).
Door Naomi
#962782
Bedankt voor je antwoord,
De reden dat ik niet echt botten om te kluiven geef is dat Doeska dat niet zo heel erg meer op prijs stelt .
Gezien haar ruim 14 jarige leeftijd.
Ik heb nog wel eendevleugeltjes.
Maar krijgt ze zo wel voldoende binnen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#962791
Ah, OK, ik wist niet dat ze al op leeftijd was. Eendenvleugeltjes kun je er ook bij geven, desnoods leef je je er van te voren lekker met een hamer op uit ;).
Op zich krijgt ze wel voldoende binnen zo, maar ik zou wel zoveel mogelijk afwisselen in vleessoorten en er op letten dat het botpercentage niet TE laag wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door