Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#943890
Achos, mijn meiske heeft oorontsteking! Balen hoor. En zo zielig want ze vind het druppelen vreselijk.
Zondag merkte ik dat ze klapperde, en het oor wel wat warm was, dus maandag gebelt en di naar de da. Die heeft gekeken wat oorsmeer onder de microscoop bekeken en nu dus oorcleaner gekregen voor 4 dagen en daarna minimaal 10 dagen door gaan met druppels! (Arizon ofzo....)
He balen hoor. Nou hopelijk is ze er snel vanaf!
Door Anthraciet
#943909
Ahhh arm meisje! :-\

Mijn Dara heeft ook regelmatig last van oorontsteking, doordat het bij haar vorige eigenaar totaal niet behandeld is en daardoor chronisch geworden is.
Toen we haar net hadden, moesten we elke dag haar oren reinigen en daarna behandelen met druppels (idd die Aurizon).

Natuurlijk vond zij het ook niet leuk, maar het is voor haar bestwil, dus even doorzetten.
En na een paar weken waren we zover dat we nog maar 1x in de week hoefden te behandelen, terwijl de da zelfs bang was dat ze geopereerd moest worden (met kans op doofheid) vanwege de ernst van haar ontstekingen!

En nu doen we het alleen nog maar als ze weer eens klappert, we hebben wel altijd een voorraadje staan voor het geval dát.
Door Danny
#943956
Hmm, nou gelukkig is het bij haar dus goed gekomen...hoop dat het bij Gina ook gaat helpen, hoor vaak dat flatjes problemen hebben met de oren...brrrr
Door Danny
#951813
Nou gister voor controlle geweest met Gina...
Het is nog niet over. Zag er wel al beter uit, maar dieper in het oor is toch nog viezigheid te zien...

Moet nu iedere dag spoelen met Epi otoc....(geloof ik) En heb andere druppel(spuitjes) gekregen, over 12 dagen weer na laten kijken.

Als het dan niet over is wil de da haar orden spoelen...maar dan moet ze dus even slapen! bah hoop dat dit nu goed werkt! :(
Door *Natasja*
#951817
Danny schreef: Nou gister voor controlle geweest met Gina...
Het is nog niet over. Zag er wel al beter uit, maar dieper in het oor is toch nog viezigheid te zien...

Moet nu iedere dag spoelen met Epi otoc....(geloof ik) En heb andere druppel(spuitjes) gekregen, over 12 dagen weer na laten kijken.

Als het dan niet over is wil de da haar orden spoelen...maar dan moet ze dus even slapen! bah hoop dat dit nu goed werkt! :(
Vervelend he, die oren?

Bij Benthe zijn vorig jaar ook onder een roesje haar oren gespoeld, ze heeft erg snel last van vieze oren. Ondanks dat ik keurig iedere week haar oren heb schoongemaakt, werd het de laatste tijd toch weer erger. Ik dacht dat het dus weer tijd was om oren te spoelen (maar dus ook weer een roesje  :-\). Ik ben toen met haar naar de DA gegaan om ernaar te laten kijken, en trof dit keer een andere DA. Ze vond het onzin om haar daarvoor onder narcose te brengen, en heeft ter plekke haar oren gespoeld (met hulp van 2 assistentes weliswaar). Je zou dus kunnen vragen of het echt niet zonder roesje kan. Geloof me, als Benthe het zonder roesje kan, kan iedere hond het volgens mij.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#951830
weirdo heeft ook een tijdje last gehad van oorontstekingen, ik spoelde ze op een gegeven moment zelf uit.
Ging prima!
Zal als ik jouw was haar nu voorlopig niet laten zwemmen, maar dat zeg ik misschien wel geheel overbodig :-\
ellen
Door Danny
#951834
Hmmm, weet niet maar ik geloof bijna niet dat Gina het zonder roesje toelaat...het kijken alleen al vind ze een klein rampje...
Door *Natasja*
#951881
Danny schreef: Hmmm, weet niet maar ik geloof bijna niet dat Gina het zonder roesje toelaat...het kijken alleen al vind ze een klein rampje...

Je wilt niet weten hoe het er bij Benthe aan toegaat als ze in haar oren moeten kijken  :-\ Die wringt zich letterlijk in allerlei bochten om er maar onderuit te komen.
Door Danny
#962540
Zo vorige week nog voor controlle geweest. Zag er goed uit, heb nog 1 tube spul mee genomen, moest deze opmaken nu om de dag en dan hoef ik niet meer terug te komen, wel in de gate houden en zo af en toe gewoon even schoon maken met een oorcleaner!
Phoe blij toe dat het nu goed gaat, hopelijk komt het niet meer terug!
Door Eef+Stippels
#962605
Danny schreef: Zo vorige week nog voor controlle geweest. Zag er goed uit, heb nog 1 tube spul mee genomen, moest deze opmaken nu om de dag en dan hoef ik niet meer terug te komen, wel in de gate houden en zo af en toe gewoon even schoon maken met een oorcleaner!
Phoe blij toe dat het nu goed gaat, hopelijk komt het niet meer terug!
Wat fijn  :D
Door Femke
#962717
ik hoop dat het goed blijft gaan met d'r oor. Loebas van ons heeft ook lang getobt met oorontstekingen. Uiteindelijk bleek ontgiften de sleutel te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door