Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#962168
Hallo

Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kan uitleggen wat chlorella voor de hond doet...en ook spirulina??

Mijn honden mogen ook niets tekort komen dus heel graag jullie advies,

Wat geef je voor vitamines bij het Barfen/kvv
Door Lizzy
#962350
Chlorella is een zoetwateralg. Spirulina is een zoutwateralg. Tis niet zo dat als je dit niet geeft dat je hond iets tekort komt hoor. Voor meer info kun je bijv. dit lezen: http://www.chlorella-alg.com
Door dogsunlimited
#964222
Chlorella bevat veel chlorophyl en andere mineralen. Dat chlorophyl zou er voor kunnen zorgen dat de loopse tevengeur gemaskeerd wordt in de tijd voor de echte loopsheid en erna, waardoor ze niet te aantrekkelijk wordt voor intacte reuen. Mijn Whooper is vanwege prostaatproblemen gecastreerd, maar heeft er een probleem bijgekregen. Hij ruikt het hele jaar door zwaar naar loopse teef. En dat is voor hem erg vervelend, aangezien ik niet overal meer spontaan kan lopen met hem. Vanaf zaterdag heb ik de Chlorella in huis en ik heb hem meteen op de dosering gezet. Vandaag ben ik in het spitsuur het losloopgebied in gegaan en ik ben veel intacte reuen tegen gekomen. Ook de reuen die Whoop altijd meteen proberen te verkrachten als ze hem zien. De reuen liepen hem straal voorbij!!!! Ik weet niet of dat toeval is, dat het aan het warme weer ligt of dat hij net uit de trimsalon kwam of wat dan ook. Krijg de neiging om te denken dat de Chlorella iets gaat doen.
Door Femke
#964239
SandraH schreef: Chlorella bevat veel chlorophyl en andere mineralen. Dat chlorophyl zou er voor kunnen zorgen dat de loopse tevengeur gemaskeerd wordt in de tijd voor de echte loopsheid en erna, waardoor ze niet te aantrekkelijk wordt voor intacte reuen. Mijn Whooper is vanwege prostaatproblemen gecastreerd, maar heeft er een probleem bijgekregen. Hij ruikt het hele jaar door zwaar naar loopse teef. En dat is voor hem erg vervelend, aangezien ik niet overal meer spontaan kan lopen met hem. Vanaf zaterdag heb ik de Chlorella in huis en ik heb hem meteen op de dosering gezet. Vandaag ben ik in het spitsuur het losloopgebied in gegaan en ik ben veel intacte reuen tegen gekomen. Ook de reuen die Whoop altijd meteen proberen te verkrachten als ze hem zien. De reuen liepen hem straal voorbij!!!! Ik weet niet of dat toeval is, dat het aan het warme weer ligt of dat hij net uit de trimsalon kwam of wat dan ook. Krijg de neiging om te denken dat de Chlorella iets gaat doen.
zou heel goed kunnen. Ik gebruik ook altijd chlorella tegen meurtjes (ohhh, Sunday kan zo enorm uit zijn straatje meuren soms - komt uit zijn maag) en het helpt echt binnen een paar dagen.
Door Lizzy
#964265
SandraH schreef: Chlorella bevat veel chlorophyl en andere mineralen. Dat chlorophyl zou er voor kunnen zorgen dat de loopse tevengeur gemaskeerd wordt in de tijd voor de echte loopsheid en erna, waardoor ze niet te aantrekkelijk wordt voor intacte reuen. Mijn Whooper is vanwege prostaatproblemen gecastreerd, maar heeft er een probleem bijgekregen. Hij ruikt het hele jaar door zwaar naar loopse teef. En dat is voor hem erg vervelend, aangezien ik niet overal meer spontaan kan lopen met hem. Vanaf zaterdag heb ik de Chlorella in huis en ik heb hem meteen op de dosering gezet. Vandaag ben ik in het spitsuur het losloopgebied in gegaan en ik ben veel intacte reuen tegen gekomen. Ook de reuen die Whoop altijd meteen proberen te verkrachten als ze hem zien. De reuen liepen hem straal voorbij!!!! Ik weet niet of dat toeval is, dat het aan het warme weer ligt of dat hij net uit de trimsalon kwam of wat dan ook. Krijg de neiging om te denken dat de Chlorella iets gaat doen.
Ik denk met dit soort dingen ook altijd "niet gelijk juichen" maar het klinkt wel bemoedigend!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#964294
SandraH schreef: Chlorella bevat veel chlorophyl en andere mineralen. Dat chlorophyl zou er voor kunnen zorgen dat de loopse tevengeur gemaskeerd wordt in de tijd voor de echte loopsheid en erna, waardoor ze niet te aantrekkelijk wordt voor intacte reuen. Mijn Whooper is vanwege prostaatproblemen gecastreerd, maar heeft er een probleem bijgekregen. Hij ruikt het hele jaar door zwaar naar loopse teef. En dat is voor hem erg vervelend, aangezien ik niet overal meer spontaan kan lopen met hem. Vanaf zaterdag heb ik de Chlorella in huis en ik heb hem meteen op de dosering gezet. Vandaag ben ik in het spitsuur het losloopgebied in gegaan en ik ben veel intacte reuen tegen gekomen. Ook de reuen die Whoop altijd meteen proberen te verkrachten als ze hem zien. De reuen liepen hem straal voorbij!!!! Ik weet niet of dat toeval is, dat het aan het warme weer ligt of dat hij net uit de trimsalon kwam of wat dan ook. Krijg de neiging om te denken dat de Chlorella iets gaat doen.
Zo dit is een goed verhaal! Wow. Ik heb een gecastreerde lab-reu die ook vaak besprongen wordt. Ik ga ook gelijk aan de Chlorella.
[lizzy: waarom wist ik dit niet  >:( :P]
Door dogsunlimited
#964617
Rovanna schreef: Zo dit is een goed verhaal! Wow. Ik heb een gecastreerde lab-reu die ook vaak besprongen wordt. Ik ga ook gelijk aan de Chlorella.
[lizzy: waarom wist ik dit niet  >:( :P]
Hmmm....is het bij jouw labje ook zo extreem. Of bij bepaalde intacte reuen erger dan bij de andere?
Dit is een uitprobeersel, de chlorella, ik heb er over gelezen. Ik probeer inderdaad niet te vroeg te juichen, maar samen met die mineralen zou het eventueel kunnen helpen.
Door Esther en Reza
#1185452
Lizzy schreef: Chlorella is een zoetwateralg. Spirulina is een zoutwateralg. Tis niet zo dat als je dit niet geeft dat je hond iets tekort komt hoor. Voor meer info kun je bijv. dit lezen: http://www.chlorella-alg.com
Kan iemand mij vertellen hoelang de Chlorella houdbaar is?
Door Lizzy
#1185569
Esther en Reza schreef: Kan iemand mij vertellen hoelang de Chlorella houdbaar is?
Bij mijn weten tenminste 2 jaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door