Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mammalou
#962201
Vandaag ontdekte ik bij mijn hond een drietal huidaandoeningen met dezelfde kenmerken: roodachtig, droog, kaal, enigszins gezwollen, aan de rand een korst (zie foto's). De plekken bevinden zich bij zijn navel, op zijn dijbeen en bij zijn nek.

Hij krabt er niet aan en daarom denk ik dat de plekken niet jeuken.

Afbeelding

Afbeelding

Herkent iemand dit probleem?
Door Laura2004
#962210
Mijn hond had (en heeft nu weer :( ) zulke kale plekken, het ziet er echt precies hetzelfde uit als bij jouw hond. In eerste instantie dacht ik dat het door haar allergie voor kip kwam, maar sinds een paar weken is het weer terug en het enige dat verandert is, is dat ze nu dagelijks zwemt, dus ik denk dat het bij Ziggy door het zwemmen komt, zij heeft er ook geen jeuk aan, maar het zit me niet lekker...
Door Breezer
#962235
Dit soort plekken heeft Breezer ook door z'n allergie voor vlooien, katten en huisstofmijt.
En door de prikken van de desensibilisatie kuur worden ze alleen maar erger.
Hierbij de voorbeeld foto's van Breezer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door tt-tjes
#962242
Breezer schreef: Dit soort plekken heeft Breezer ook door z'n allergie voor vlooien, katten en huisstofmijt.
En door de prikken van de desensibilisatie kuur worden ze alleen maar erger.
Zo, dat ziet er niet best uit. Wat zegt je DA (Dermatoloog) hiervan.
Balou krijgt ook desensibilisatie spuiten maar daar merk ik alleen de eerste paar dagen na het spuiten een beetje meer jeuk. Op mijn bijsluiter staat ook dat als de hond een te heftige reaktie geeft op de spuiten dat je dan terug moet naar de vorige dosering.
Door pallas
#962312
Ik zou toch even laten testen, het zou ook een schimmel of ringworm( of is dat ook een schimmel :-\ ) kunnen zijn.
Door Borke
#962351
Ik zou zeker even anar de DA gaan om ringworm uit te sluiten en meteen advies te vragen.
Met zoiets zou ik liever niet eerst zelf gaan dokteren via een forum...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#962363
Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn.
Ik zou er even na laten kijken door en da.
Door Mevroi Kruim
#962550
Ziet er idd uit als ringworm, en da's dus geen worm maar een schimmel. Kun je de haren aan de randen met bosjes eruit trekken, en zijn de wortels dan grijzig en plakkerig? Dan heb je dikke kans dat het schimmel is. Ik zou er zeker mee naar de da.
Door Breezer
#962552
tt-tjes schreef: Zo, dat ziet er niet best uit. Wat zegt je DA (Dermatoloog) hiervan.
Balou krijgt ook desensibilisatie spuiten maar daar merk ik alleen de eerste paar dagen na het spuiten een beetje meer jeuk. Op mijn bijsluiter staat ook dat als de hond een te heftige reaktie geeft op de spuiten dat je dan terug moet naar de vorige dosering.
Ik ben bij Tannetje geweest voor de allergie test en een test op schimmels en gisten. Uit de test op schimmels en gisten kwam niets.
De plekken zoals ze er nu uit zien zien ze er altijd uit, het worden er alleen steeds meer.
En inderdaad een dag of 5 na het spuiten is de jeuk ff heftiger, en daarna zakt het af, maar de plekken blijven.
Ik heb Tannetje van het weekend een berichtje gestuurd wat nu te doen.
Want ik neig er toch naar om hem prednison ofzo te gaan geven, zodat de huid rust krijgt en het misschien de kans krijgt om te genezen.
Door Breezer
#962554
Breezer's wang ziet er ook niet uit door het schuren langs de bank enzo. Alleen ziet dit er heel anders uit dan de plekken in z'n nek en op z'n rug.
Hier een foto van z'n wang.
Afbeelding
Door Laura2004
#962590
Wat ziet breezer er uit zeg  :( Wat verschrikkelijk  :'( Ik zit nu goed bij de foto's te kijken en bij Ziggy zijn de kale plekjes nog geen centimeter groot, dus dit is wel veel groter, maar verder ziet het er hetzelfde uit. Zij heeft dit eerder gehad, toen waren de kale plekken net zo groot als bij Breezer en zij is op allerlei schimmels en parasieten getest, daar kwam niets uit, dus ik neem aan dat het bij Ziggy geen ringworm oid is... Ik denk dat ze gewoon weer een allergische reactie heeft ergens op.
Door conleeuw
#962642
de bovenste foto's van topic starter lijkt inderdaad op ringworm... maar dat kan een da pas echt beoordelen. Ik zou zeker bij de da langs gaan om het uit te sluiten en eventueel verder te kijken wat het dan wel is indien het geen ringworm is.  :-\
Door henneke
#962658
allemachtig het arme beest  :o ik hoop dat je er snel achter komt wat er nou aan de hand is en hem kan helpen dit is echt erg ! sterkte en een voorzichtig knufje voor Breezer  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door