Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#961947
Ik heb een vraag over prijzen ik ben me nog aan het orienteren in het hele gebeuren.
Nu heb ik net bij de makro gekeken in de folder en daar zijn verschillende dingen in de aanbieding maar ik weet niet of dit nu duur is of niet hier komen ze.
eendenbout: 7,37 per kilo
kalfsspareribs (ongekruid uiteraad) 4,19 per kilo
kippen bouten 1,75 per kilo
braadkip 2,65 per kilo

Bij de naanhof zijn de konijnenbouten in de aanbieding 6,99 per kilo

En nog een vraag welke soorten vis kun je geven?
En alleen hele vis of ook vis filet of bijv zalmmoten?
Gebruikersavatar
Door kira
#961949
Moeilijk hé, wat zal het kosten. Ik betaal bij de Aldi/Lydl/Jumbo tussen de 1,65 tot 1,99 voor een braadkuiken. En op de markt vier kilo kippebouten voor € 5,00. Dus dat is goedkoper. Heb je de prijs wel verhoogd met de BTW? De folder is volgens mij ex. Verder had ik gisteren 4 braadkuikens, zonder ingewanden, dus die voeg ik los toe, voor € 5,00.

Volgens mij kun je alle soorten vis geven en is een hele vis compleet. Maar wellicht dat de echte kenners dat even kunnen beantwoorden. Hier heb ik de bakharing en zalmforel geprobeerd. De laatste is duur, maar we hadden er te veel voor ons zelf. De bakharing had ik van de markt in Leeuwarden, betaalde daar € 3,00 voor twee kilo. Ik kreeg er nog drie grote zalmkoppen (de kleinste was 400 gram) gratis bij.

Succes met de inkoop. Ook ik ben druk aan het rekenen. Mijn huidige menuplan komt per hond op 2,55 per dag, op CB was dat 3,15 per dag, dus met kritisch kijken kun je geloof ik flink besparen.
Door audier
#961958
Je moet het naturlijk helemaal zelf weten maar ik geef zeker niet iets wat 6 of 7 euro de kilo kost. Hoger dan 3,50 per kilo ga ik eigenlijk niet. Ligt er wel aan of je grote of kleine honden hebt waarschijnlijk. Er gaat hier zo'n 4 kilo per dag doorheen dus dat is gewoon veel te duur.
Door Esther11
#961959
Het zijn cane corso's dus wel groot ja ik heb de kilo's berekend en kom op 70 kilo per week per hond dus wel erg veel en idd ook wel erg duur.
Door audier
#961964
70 kilo per week per hond??? Nee toch zeker...mijn bordeauxdog eet een kilo per dag dus 7 keer 1 kilo is 7 kilo. De jouwe eet toch geen 10 kilo per dag??? Typfoutje denk ik....
Door Esther11
#961966
Shynta schreef: 70 kilo per week per hond??? Nee toch zeker...mijn bordeauxdog eet een kilo per dag dus 7 keer 1 kilo is 7 kilo. De jouwe eet toch geen 10 kilo per dag??? Typfoutje denk ik....
idd een type foutje :shy:
Door audier
#961967
Esther....Zo'n 60 km bij jou vandaan zit lupa-diervoeding. Ze bezorgen ook. Ook zit Jolanda hier op BP. Ze heet hier jover. Misschien is dat een idee voor je. www.lupa-diervoeding.nl
Door Esther11
#962020
Bonny schreef: Kun je niet beter bij Herby bestellen?
Herby bezorgd naar mijn weten niet in het zuiden des lands.
Door audier
#962026
Esther11 schreef: Herby bezorgd naar mijn weten niet in het zuiden des lands.
Nee dat dacht ik ook vandaar mijn vorige berichtje...
Door Edelgrijsje
#962029
Ik vind 6 a 7euro per kilo ook veel geld hoor :o
Als je een beetje zoekt en vraagt kom je zeker voordeliger uit.  Hebben jullie een Maros in de buurt? Die had bv rudergehakt in de reclame, 2.50 kg. dan vraag ik die ongemalen. Ook loop ik wel eens bij een boerderij naar binnen, die bv vlees verkopen en misschien is er wel iemand in de buurt die konijnen voor het vlees fokt, dan zal de prijs een stuk lager liggen. Ik probeer het ook onder de 3 euro per kilo te houden, hier gaat er ook zo`n 11 a 1200 gram per dag doorheen.
Door Cindy de Wolf
#962117
Esther11 schreef: Herby bezorgd naar mijn weten niet in het zuiden des lands.
Jawel, vraag maar aan Roefus, die woon in Limburg ;) Alleen het gaat dan wel op afspraak. Je kan Herby ook even bellen en het er persoonlijk met hem over hebben. Vaak is er wel wat te regelen maar dan natuurlijk niet voor een paar kg ;)
Door Esther11
#962122
Cindy de Wolf schreef: Jawel, vraag maar aan Roefus, die woon in Limburg ;) Alleen het gaat dan wel op afspraak. Je kan Herby ook even bellen en het er persoonlijk met hem over hebben. Vaak is er wel wat te regelen maar dan natuurlijk niet voor een paar kg ;)
Dat zal ik ter zijne tijd zeker doen eerst moet een schuur helemaal leeggehaald worden dan nog een hele grote vriezer kopen en dan kan ik vele kilo's tegelijk bestellen nog even wachten. Maar bedankt voor de tip :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door