Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door EllenL
#958265
Hoi allemaal,
misschien een rare vraag, maar klopt het dat eendenekken een hele sterke geur hebben?
Ik rook het zelfs al toen ze nog bevroren waren.
Groetjes,
Saille
Door Mevroi Kruim
#958409
Mwah, nou nee, niet echt, niet erger dan andere dooie dingen (afgezien van pens dan). Hangt misschien van de leverancier af.
Gebruikersavatar
Door koekje
#958665
wild ruikt sterker dan tam vlees, maar niet zo erg dat je over je nek gaat.
waren ze nog wel goed?
Door maddoc
#958718
zijn  het tamme nekken? die heb ik hier ook, en bevroren ruik je ze helemaal niet, ontdooid ruik je ze net als ander vlees maar pas als ik m'n neus in het bakje steek, wilde eend ruikt wel wat sterker.
Door verwonderd
#958973
Bandit wild ruikt heel sterk iig. Zo sterk dat bosliefje leek te denken: mwah, nee, eet dat zelf maar op  :(
Gebruikersavatar
Door EllenL
#958985
verwonderd schreef: Bandit wild ruikt heel sterk iig. Zo sterk dat bosliefje leek te denken: mwah, nee, eet dat zelf maar op :(
Dat denken ze hier dus ook van de eendenekken... alleen Berlioz viel er de eerste keer op aan, maar toen kwam het er ook vrij snel weer uit. Sindsdien moet hij er ook niks van weten ::)
Door verwonderd
#960556
Hmm Bandit vismix vond ze ook niet te pruimen. Dus misschien houdt ze niet van Bandit.
Ik laat het je weten wanneer ze wel eendenekken gaat eten. Maar ik ben zelf niet zo vlot met alles aanschaffen vrees ik  :(
Door mirdj
#960720
Bandit vismix vinden ze hier ook niet om te pruimen, maar voor de vleesmix doen ze een moord. De wildmix heb ik nog niet geprobeerd, ik heb ook nog geen leverancier gevonden. Voorlopig eerst maar eens haaksbarf proberen, dat is besteld en wordt als het goed is binnenkort geleverd.
Door verwonderd
#960722
Nou, ik geloof dat ik nog 1 pakje vleesmix heb en dan heb ik alles van Bandit gehad. En als ze dat ook niet lust, dan is het pech.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#960835
verwonderd schreef: Nou, ik geloof dat ik nog 1 pakje vleesmix heb en dan heb ik alles van Bandit gehad. En als ze dat ook niet lust, dan is het pech.
Vreselijk frustrerend he, als ze zo gaan mutsen met eten... ik heb de botmix2 van herby voor het grootste gedeelte maar weggegeven, daar halen ze hun neus voor op. Poekie heeft besloten dat kippehartjes ineens ook beneden haar stand zijn, zucht, maar met veel moeite (en dankzij de honger waarschijnlijk ;D ) heb ik haar gisteren zo ver gekregen om toch een derde deel van een half kippevleugeltje op te eten (ik had hem bijna in drieen geknipt, zodat de stukjes bot al kapot waren, lukt me alleen met het 'ondervleugeltje' zonder de schaar compleet te vernaggelen.. ;D
Wel gisteren vol trots zitten kijken hoe Simba een zelfgevangen muisje verorberde aan de overkant van de sloot 8)
Door verwonderd
#960839
Saille schreef: Vreselijk frustrerend he, als ze zo gaan mutsen met eten... ik heb de botmix2 van herby voor het grootste gedeelte maar weggegeven, daar halen ze hun neus voor op. Poekie heeft besloten dat kippehartjes ineens ook beneden haar stand zijn, zucht, maar met veel moeite (en dankzij de honger waarschijnlijk ;D ) heb ik haar gisteren zo ver gekregen om toch een derde deel van een half kippevleugeltje op te eten (ik had hem bijna in drieen geknipt, zodat de stukjes bot al kapot waren, lukt me alleen met het 'ondervleugeltje' zonder de schaar compleet te vernaggelen.. ;D
Wel gisteren vol trots zitten kijken hoe Simba een zelfgevangen muisje verorberde aan de overkant van de sloot 8)
;D ;D ;D ;D

Vind het zo grappig hoe trots je je dan kan voelen he, slaat eigenlijk nergens op want poes is poes is roofdiertje dus is het heeeel normaal dat die muis hap slik weg naar binnen gaat...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#960845
verwonderd schreef: ;D ;D ;D ;D

Vind het zo grappig hoe trots je je dan kan voelen he, slaat eigenlijk nergens op want poes is poes is roofdiertje dus is het heeeel normaal dat die muis hap slik weg naar binnen gaat...
lol, klopt, als kind vond ik dat altijd vreselijk :D hoe een mens toch kan veranderen he, lol. En eigenlijk ben ik ook vooral opgelucht dat hij inderdaad zijn muizen opeet, dan weet ik dat dat de reden is dat hij niet altijd even veel honger heeft en snaait hij gelukkig dus echt geen brokjes bij de buren 8)
Door flin
#960969
verwonderd schreef: ;D ;D ;D ;D

Vind het zo grappig hoe trots je je dan kan voelen he, slaat eigenlijk nergens op want poes is poes is roofdiertje dus is het heeeel normaal dat die muis hap slik weg naar binnen gaat...
'k vind 't toch niet leuk als ze de -net uit 't nest gesprongen- mereltjes pakken hoor,....da's in mijn ogen niet eerlijk...mwja, daar denken die rovers ook niet over na natuurlijk...
Saille schreef: lol, klopt, als kind vond ik dat altijd vreselijk :D hoe een mens toch kan veranderen he, lol. En eigenlijk ben ik ook vooral opgelucht dat hij inderdaad zijn muizen opeet, dan weet ik dat dat de reden is dat hij niet altijd even veel honger heeft en snaait hij gelukkig dus echt geen brokjes bij de buren 8)
geen strafkamp voor poes dus! 8) ;D ;D
Door verwonderd
#962059
flin schreef: 'k vind 't toch niet leuk als ze de -net uit 't nest gesprongen- mereltjes pakken hoor,....da's in mijn ogen niet eerlijk...mwja, daar denken die rovers ook niet over na natuurlijk...

geen strafkamp voor poes dus! 8) ;D ;D
Nee poes denkt niet och gut arm mereltje, maar voor poes denkt is het allang hap slik weg :(
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door