Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#9618
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien wel weten heeft mijn moeder sinds anderhalf week een schotse collie pup. Dit diertje heeft al een andere eigenaar gehad, maar die vond het financieel toch te duur  >:( .. Lenny zoals ze genoemd is is dus met 14 weken bij mijn moeder gekomen. Vanaf de eerste dag was ze al verdacht rustig, maar we vonden dat eigenlijk toen niet vreemd omdat ze er pas net was, en we dachten dat ze gewoon moest wennen. Het tegendeel is echter waar  :(... Donderdag wilde ze niet meer eten en begon te spugen.. ook ging ze met de dag stijver lopen. Dus mijn ouders naar de DA. Deze "beste" man snapte er niks van en heeft haar toen maar vol anti- braak en koorts middelen gespoten en nog een goeie lading prednison erbij. Ze heeft toen Rimadil meegekregen en clavubactin.... Nog geen resultaat ( ook niet gek eigenlijk ). Ze zijn naar een andere DA gegaan en deze heeft bloed afgenomen en gezegt dat ze met de rimadil moesten stoppen. Vandaag moesten ze terugkomen en moesten ze urine meenemen. Vanacht is lenny alleen nog zieker geworden.. Ze heeft de laatste dagen rond de 40/ 41 graden koorts... Vandaag en gisteravond wilde ze al helemaal niet meer eten, maar voor het eerst ook niet meer drinken ... De DA heeft haar dus doorgestuurd naar Dierenkliniek het Kompaan in Ommen waar lenny nu onder behandeling is van Rob Gerritsen ( misschien kent iemand hem ??? hoe staat deze man bekend ??? ). Er zit in het bloed een percentage van 46,8 % aan ontstekingscellen  :o :o :o !!! Toen de DA foto's wilde maken van de achterhand gilde ze het uit.. hij heeft hara toen op de grond gezet en zachtjes de nek gedraaid, maar ook toen gillen... Alles bij elkaar gezien :
- niet willen eten en drinken
- rond de 40 graden koorts
- heel erg sloom
- pijn in spieren en gewrichten
- stijfheid
Nu denkt deze DA dat lenny een hersenvliesontsteking heeft :(.. Als het vanacht en morgenvroeg niet beter gaat ( lenny staat nu op de prednison en ligt aan het infuus) dan willen ze het bloed opsturen naar utrecht, foto's maken van de buik en rug, en een hersenpunctie doen.
Weet iemand meer van deze ziekte ??? Kan dit vergaande blijvende schade aanrichten enzo enzo ??? En hoe kan dit bij zo'n jong dier ontstaan ( lenny is nu 15 weken oud en dus nog maar erg kort bij mijn ouders )??? Het sterke vermoeden van de DA is dat ze al besmet was toen ze bij mijn ouders kwam, omdat ze toen al zo sloom was en bijna alleen maar sliep..

Ik hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen..

Alvast bedankt
Groetjes van barbara
Door jeanne
#9620
Wat een naar verhaal zeg? Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wens je moeder en haar hondje alle sterkte van de wereld toe want dat hebben ze nu wel nodig! :'(
Door Ink
#9622
Ach wijffie toch. Het schijnt (als het voorkomt) jUIst bij jonge honden voor te komen. En ik lees iets over prednison  :-/.

Kijk anders vast even op google.
En dan intikken hersenvliesontsteking of meningitis.
+hond ofzo.
Door Eidos
#9623
Ach wijffie toch. Het schijnt (als het voorkomt) jUIst bij jonge honden voor te komen. En ik lees iets over prednison  :-/.

Kijk anders vast even op google.
En dan intikken hersenvliesontsteking of meningitis.
+hond ofzo.
Dank je Ink, zal gelijk even onder miningitis gaan kijken...

Liefs barbara
Gebruikersavatar
Door chooky
#9624
Met het risico dat ik zeikerig ga klinken ( ;) misschien heb ik wel het syndroom dat ik het nu overal begin te zien, of in ieder geval de mogelijkheid ervan zie) wil ik je aanraden om ook eens op de combinatie 'meningitis' 'vaccinosis' 'dog' te kijken.
Het schoot me eigenlijk gelijk te binnen bij het woord meningitis, aangezien ik dat heeeel vaak tegen kwam als bijwerking in het hoofdstuk over vaccinaties. Als dit het geval zou zijn zo ik zo snel mogelijk naar een homeopathisch arts gaan, die iets weet van vaccinosis.
Heel veel sterkte met de kleine Lenny,
groetjes Eva
Door Eidos
#9627
Tnx Eva.. Ik zag het net al staan.. via google miningitis + hond ingetoetst en er staat alleen maar sites over vaccinatie en miningitis.. en nog andere ziektes/ aandoeningen door gevolg van een aantal vaccinaties die tegelijk gegeven zijn ....  :-/...
Twee weken geleden zaterdag 6 september hebben mijn ouders lenny gekregen, en mijn moeder vertelde me net ( heb haar gelijk gebeld toen ik het verhaal las over vaccineren + meningitis ) dat lenny Eind augustus ( ik geloof de 28e ) haar laatste enting heeft gehad!!!!
Ze zou dit dus even bespreken met haar DA, die overigens al wel gevraagd had wanneer ze ingeent was ...

Maar in ieder geval bedankt, ik ga nu even het stuk lezen van Ine.

Groetjes bar
Door oebaya
#9630
Vreselijk dat de pup zo ziek is. Eén van mijn honden heeft een paar jaar geleden iets dergelijks gehad maar zonder koorts. Achteraf, nu ik alles over inenten heb gelezen, denk ik dat het daar van kwam. Zij heeft toen aan een infuus met manitol gelegen en dat heeft haar er bovenop gekregen.
Sterkte, vooral voor je moeder, want dat afwachten hoe het gaat, is zenuwslopend en maar steeds de angst als je belt dat het slecht bericht is.
Door Jolly
#9631
Jezus Bar, wat een gedonder, he voor je ouders en dat kleine humpie. Ik hoop zo voor allebei dat het snel beter gaat, houd je ons op de hoogte?

dikke  :-* alvast en zeer vel sterkte
Door ine
#9632
Barbara, hoe is het nu?
Ik leef heel erg mee en zit hier tussen boosheid en verdriet te twijfelen!!
Zouden die vorige eigenaren er al iets vanaf hebben geweten?
Weten je ouders ook, bij welke fokker Lenny vandaan komt? Misschien zouden ze daar eens kontakt mee moeten zoeken!
Maar eerst Lenny, hoe gaat het??
Laatst gewijzigd door ine op do 18 sep 2003, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door