Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#961252
De pups uit mijn nest zijn, zoals je weet op vers afgespeend.
Ze hebben van alles gegeten, maar wel door de vleesmolen gemaald.
Ze hebben dus geen nekjes ed. zelf gegeten.
Het zijn ook nogal slokkerds, dus dat gaat zeker nog niet lukken in het nest als ze samen eten.

Kunnen de nieuwe eigenaren nu meteen beginnersbotjes zo geven of adviseren jullie om het toch nog gemalen te geven.
En vanaf wanneer kunnen ze dan botjes kauwen  ?
Een aantal pups gan sowieso op kvv, maar voorlopig geen 1 op brokken !

groetjes, Marijke
#961258
Ik wil je niet teleurstellen.  :'(Bij mij gingen alle pups weg met kvv Carnibest iedere nieuwe eigenaar was enthousiast. :D Maar dan de da. die vinden het gewoon niet goed dat kvv zelgfs van Steven Schukking moesten ze er acuut mee stoppen en overgaan op Royal Canin. Verschillende puppen krijgen nog kvv en er zeijn er ook al op de brok :headbonk:
#961259
cathrien schreef: Ik wil je niet teleurstellen.  :'(Bij mij gingen alle pups weg met kvv Carnibest iedere nieuwe eigenaar was enthousiast. :D Maar dan de da. die vinden het gewoon niet goed dat kvv zelgfs van Steven Schukking moesten ze er acuut mee stoppen en overgaan op Royal Canin. Verschillende puppen krijgen nog kvv en er zeijn er ook al op de brok :headbonk:
Advies bij mij was pas na 6 maanden kippennekken enz te gaan geven
#961474
marsieyenna schreef: De pups uit mijn nest zijn, zoals je weet op vers afgespeend.
Ze hebben van alles gegeten, maar wel door de vleesmolen gemaald.
Ze hebben dus geen nekjes ed. zelf gegeten.
Het zijn ook nogal slokkerds, dus dat gaat zeker nog niet lukken in het nest als ze samen eten.

Kunnen de nieuwe eigenaren nu meteen beginnersbotjes zo geven of adviseren jullie om het toch nog gemalen te geven.
En vanaf wanneer kunnen ze dan botjes kauwen  ?
Een aantal pups gan sowieso op kvv, maar voorlopig geen 1 op brokken !

groetjes, Marijke
Linga sabbelde op 4 weken al haar eerste kippennekken en at ze op 5 weken volledig op. Ze kreeg BARF + kvv. Op 8 weken kwam ze bij mij wonen en ik heb haar direct op hele vleesbotten gezet. In het begin plette ik de vleesbotjes nog met een vleeshamer, maar dat deed ik al heel rap niet meer. Ik gaf haar vleesbot van kip, eend, konijn, parelhoen, zalmkop, kwartel. Allemaal heel. Lamsbot en geitenbot kreeg ze ook, maar dat bot kreeg ze nog niet weg.

Ik zie absoluut niet in waarom een pup pas bij 6 maand de eerste vleesbotten zou eten. Dat is nergens voor nodig.
#961477
marsieyenna schreef: De pups uit mijn nest zijn, zoals je weet op vers afgespeend.
Ze hebben van alles gegeten, maar wel door de vleesmolen gemaald.
Ze hebben dus geen nekjes ed. zelf gegeten.
Het zijn ook nogal slokkerds, dus dat gaat zeker nog niet lukken in het nest als ze samen eten.

Kunnen de nieuwe eigenaren nu meteen beginnersbotjes zo geven of adviseren jullie om het toch nog gemalen te geven.
En vanaf wanneer kunnen ze dan botjes kauwen  ?
Een aantal pups gan sowieso op kvv, maar voorlopig geen 1 op brokken !

groetjes, Marijke
Gefeliciteerd trouwens Marijke! Goed gedaan joh :-*!
#961487
marsieyenna schreef: De pups uit mijn nest zijn, zoals je weet op vers afgespeend.
Ze hebben van alles gegeten, maar wel door de vleesmolen gemaald.
Ze hebben dus geen nekjes ed. zelf gegeten.
Het zijn ook nogal slokkerds, dus dat gaat zeker nog niet lukken in het nest als ze samen eten.

Kunnen de nieuwe eigenaren nu meteen beginnersbotjes zo geven of adviseren jullie om het toch nog gemalen te geven.
En vanaf wanneer kunnen ze dan botjes kauwen  ?
Een aantal pups gan sowieso op kvv, maar voorlopig geen 1 op brokken !

groetjes, Marijke
Als ze alleen zijn gaan ze zowieso vaak al een stuk fatsoenlijker eten. Omdat jouw pupseltjes nooit anders hebben gehad zie ik ook niet in waarom ze nu niet aan een kipnekje kunnen. De laatse 2 weken kregen ze hier kipnekken in 3 á 4 stukjes gehakt, maar dat was om het in een hapklare brok te krijgen. Zodra mijn pup alleen was kreeg ze direkt hele kipnekjes en karkasjes.

Goed van je dat ze voorlopig op vers weggaan. Je zult waarschijnlijk nog heel wat moeten praten om ze er ook allemaal op te houden en soms verlies je dat en dat is heel vervelend, maar dan zit er niks anders op dan je erbij neerleggen en bedenken dat ook een hond op brokken een geweldig leven kan hebben.
Laatst gewijzigd door Angelique op za 03 mei 2008, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#962644
Hoi Marijke

Ik vind het ook geweldig dat je ze op vers afgespeend heb.
Maar als de pup naar de nieuwe eigenaar gaat is het toch afwachten of die op de versvlees verdergaat.
Maar je hebt ze in ieder geval een goede start gegeven .

Onze rr pup die kwam met 10 weken en was een brokkenhond.
Schrokte vreselijk dus daar sloeg ik  alles plat voor met de bijl want anders denk ik dat hij gestikt was.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#964044
marsieyenna schreef: De pups uit mijn nest zijn, zoals je weet op vers afgespeend.
Ze hebben van alles gegeten, maar wel door de vleesmolen gemaald.
Ze hebben dus geen nekjes ed. zelf gegeten.
Het zijn ook nogal slokkerds, dus dat gaat zeker nog niet lukken in het nest als ze samen eten.

Kunnen de nieuwe eigenaren nu meteen beginnersbotjes zo geven of adviseren jullie om het toch nog gemalen te geven.
En vanaf wanneer kunnen ze dan botjes kauwen  ?
Een aantal pups gan sowieso op kvv, maar voorlopig geen 1 op brokken !

groetjes, Marijke
Ik denk dat het meer aan de eigenaren zal liggen dan aan de pupjes ;) Kauwen kunnen ze vanaf dat ze tandjes hebben :D
Gollum was als pup ook een slokop, haar heb ik langzaam leren eten en kauwen door het zelf eerst vast te houden. Als Gol als een dolle aanviel bleef ik het nekje vasthouden, at ze rustig en kauwde ze goed liet ik het los. Die link heeft ze vrij snel gelegd, na een paar dagen hield ik haar eten niet meer vast. Alleen met pens was het op een gegeven moment uitkijken, als ik het vasthield ging het goed, als ik het losliet slikte ze het in 1 keer naar binnen  :o Dat ging niet helemaal lekker en ze kotste het ook zo weer uit, toen ging ze wél kauwen  :D

Ohja, misschien een tip; ik had bij het vasthouden van het voer keukenhandschoenen aan omdat ik het eerst vies vond  ::) Maar het helpt ook heel goed tegen zich vergissende scherpe puppytandjes  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door