Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#961443
al die mensen die m`n hond veeeel te mager vinden  ....Storm groeit volgens mij toch goed, hij is in twee weken weer een kilo aangekomen en hij vreet de oren van m`n kop  . Maar hij groeit ook hard en het is een windhondenmix. Doe ik het dan toch niet goed?? Hij weegt nu 20 kilo en is 60 cm hoog.
27 maart woog hij 17 kilo en was 57 cm.
Gebruikersavatar
Door Dian
#961444
je kunt het zelf het beste zien. Het is natuurlijk wel een feit dat de meeste honden tegenwoordig veels te dik zijn en dat voor de mensen blijkbaar het normale is. Als je z'n ribben kunt voelen en z'n ruggegraad niet uitsteekt is het toch goed. Mooi de mensen laten lullen. Heb je ook een foto waar hij op staat?
Door Edelgrijsje
#961450
Ja, hier heb ik er 1.
Maar je kunt z`n ribben zien en z`n  heupbeen ook, maar dat schijnt veel voor te komen bij oa Podenco`s en Galgo`s Z`n ruggegraad steekt absoluut niet uit en z`n bespiering is ook goed.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op za 03 mei 2008, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#961452
niet naar luisteren meid gister was mijn zus nog bij me met Luca een kruizing podenco en die krijgt hetzelfde te horen terwijl Luca er toch echt gewoon erg gezond uit ziet hoor , veel mensen vinden een hond er pas goed uitzien als hij te dik is zo werkt het nou eenmaal  ;)
Door pallas
#961455
Wat ik op de foto zie is gewoon een hele mooie hoogbenige pup. :-*
De meeste pups vind ik maar vadsige typjes :P
Mensen weten tegenwoordig niet beter, zullen we maar zeggen.

Bij Didot (border collie) kan je de ruggewervels altijd heel goed voelen en steken de heupbotten er ook uit. Toch is hij met zijn 23 kg echt niet dik. Gelukkig kunnen de meeste mensen het niet zien door de dikke vacht heen, dus van domme opmerkingen heb ik geen last ;)
Door Eef+Stippels
#961459
Storm ziet er naar mijn idee goed uit hoor, ik zie ook geen ribben...

Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt hoor. Ik heb dat ook een tijdje gehad met yindra, die was toen behoorlijk slank (in de groei), en je wordt gewoon nageroepen alsof je je hond mishandelt  ::)

Blijkbaar ben je pas een goede hondeneigenaar als je hond 'lekker vet' is....  8)
Door conleeuw
#961481
Jazz (deerhound) was ook een graten pak tijdens het groei, ik heb toen een groei kaart bijgehouden, hoogte en gewicht, zolang er groei in zit, lengte en gewicht is er niets aan de hand, windhonden zijn gewoon mager in hun bouw en zeker als ze nog jong zijn, pas op drie jarige leeftijd ging Jazz iets meer gewicht vasthouden, nu is ze niet meer zo brand mager. Gewoon laten kletsen!! ;)
Door Edelgrijsje
#961482
Op de foto zie je z`n ribben niet echt, maar gewoon wel hoor ;). Ik ging aan mijzelf twijfelen :-\ Hij is dun ja, maar hij voelt erg stevig aan, z`n poten zijn zo recht als het maar kan en hij zwabbert er absoluut niet mee, hij loopt prachtig recht.
Hij krijgt op dit moment al z`n 750 gr vlees per dag, dus dat is niet bepaald weinig :o

Bedankt voor de reakties :D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#961486
ach, ze vinden mijn honden altijd 'dik', het is nooit goed.
Maar als de jongens dan na een zwempartij het water uitkomen, weten ze niet wat ze zien ;D ;D
Mooi stevig gespierde hondjes!!!!
ellen
Door belgje
#961516
ik vind Storm nogthans ook een knappert hoor :dribble:
hij is slank maar niet mager
windhondjes zijn ook slank hé dus denk ik niet dat je er een dikkerd van kunt maken ;)
Door Eef+Stippels
#961520
Edelgrijsje schreef: Op de foto zie je z`n ribben niet echt, maar gewoon wel hoor ;). Ik ging aan mijzelf twijfelen :-\ Hij is dun ja, maar hij voelt erg stevig aan, z`n poten zijn zo recht als het maar kan en hij zwabbert er absoluut niet mee, hij loopt prachtig recht.
Hij krijgt op dit moment al z`n 750 gr vlees per dag, dus dat is niet bepaald weinig :o

Bedankt voor de reakties :D
Je hoeft niet aan jezelf te twijfelen hoor  :-*
Ik vind dat hij er goed uit ziet!
Ik vind het sowieso beter voor de gewrichten als een hond wat slanker is, helemaal als ze in de groei zijn.
Door Lil
#961739
Mooie hond! En de mensen l*llen maar wat. Heb daar vroeger ook last van gehad. Had een herder die tot twee en een half jaar 22 tot 23 kilo woog, hij is dus ook 60 cm, nou dat kon echt niet...  :doh:
Nou het is een kruising belg en geen duitser dus zo extreem was het niet (je zag de ruggengraat niet en alleen de laatste paar ribben, de rest niet). Nu is hij zeven en 26 kilo, nu vinden ze hem weer opnieuw dun, omdat hij "oud" is en oude honden dik zijn  :-\ :-X  :g: Stomme mensen, is meer dan dik zat als er een paar ons aankomt gaat hij rigoreus op dieet, want dan wordt hij zelfs zwaar.
Laat dus maar kletsen, we hebben mooie honden....daarbij krijgen ze geen brokjes he, dus vatsig zullen ze veel minder snel zijn  :D ;D ;)
En dat vinden wij super mooi... had ik maar zo'n figuurtje als jou hond  :dribble:
Door Edelgrijsje
#961846
Een herder oud met 7 jaar, da`s ook belachelijk :o
Mijn Labrador van 11 weegt nu 28.5 kilo, die vinden ze ook dun, ze zien idd alleen maar die veeeel te dikke honden. Hij is oud , maar heeft nergens last van, geen pijnlijke gewrichten, geen slome duikelaar die achter mij aan sjokt. Nee, hij rent zelfs nog naast de fiets met veel plezier :D

Ik geef  Storm wel een beetje meer het vlees met de vetrandjes ;D kan ie wel gebruiken ;D Ik vind dat in trauwens dat, als hij in 5 weken 3 kilo zwaarder is en 3 cm hoger is, hij toch nog hard groeit nietwaar?

hihi, ja had ik ook maar zo`n figuurtje als dm`n hond :P ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door