Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#961373
Ik heb bij een buitenlandse visboer vis van onbekende bestemming gehaald, de visboer wist ook niet wat het was, wellicht wel in zijn taal, maar mij is het niet helder geworden. Ik wil de vis dus voor de zekerheid invriezen, maar hoe lang moet het minimaal liggen? Het zijn hele vissen, geen afval.
Gebruikersavatar
Door koekje
#961405
je hebt het gewoon bij een viskraam in NL gehaald op de markt oid?
ik denk dat je er dan vanuit kunt gaan dat het gewoon van de visveiling afkomt, en hetzelfde is als vis die je bij een andere viskraam of in de viswinkel koopt.
voor de zekerheid zou je het 3 weken kunnen invriezen, maar dit geldt meestal alleen voor riviervissen die nog niet eerder ingevroren zijn geweest en zalm uit de pacific die ook nog niet eerder ingevroren is geweest. riviervissen weet ik niet, maar zalm uit die contreien is altijd al ingevroren geweest voordat deze in NL aankomt.
Gebruikersavatar
Door kira
#961416
het was in een vreemde winkel in een klein centrumpje, het stond er vol met mensen uit??? andere landen, ik dacht nog, de smaakpolitie moet niet langs komen want erg hygiënisch was het niet, maar goed, de vis was wel goedkoop en heb dus wat meegenomen, wat ik als een complete maaltijd wil geven (het zijn hele vissen, dus lijkt mij compleet). Ik stop het voor de zekerheid wel drie weken in de vriezer, het afval dat ik op de markt kreeg durf ik wel eerder te geven, dat is zeker ingevroren geweest.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#961466
ik zou het weg kachelen, maar dat ben ik.
ik geef graag vlees/vis waarvan ik weet wat het is en er zeker van ben dat het goed is.
Vlees van weet ik veel waar vandaan(of vis) en als de zaak al een beetje smoezelig is...............
ellen
Door Silka
#961467
eh ik wist niet dat je vis moest invriezen alvorens het te voeren  :o
waarom is dit ?
ik krijg vis uit de méditerranee baasje weet niet juist hoe het heet
marokkaanse naam begint en eindigt met "ch" oja en er zit een "a" in ook  ;D
vind er jammer genoeg niets over op het i-net
zou deze vis ingevroren geweest zijn denk je ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door