Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#960901
Niks, maar voor Pika wil ik wel glucosamine gaan geven omdat haar heupcapsules waren overgevoelig, en ze heeft waarschijnlijk slechte heupen. Verder is het niet te merken maar gisteren een orthopeed geraadpleegt. Moet alleen vorm van gluco zijn wat niet verhit is begreep ik, hij had het ook over groenlipmossel.
Ik vind als je hond niks mankeert en hij eet gevarieerd en goed dan hoef je niet te supplementeren.
#961155
Brutus krijgt een hele rits aan supplementen omdat hij 12 jaar is en artrose + lumbosacrale degeneratieve compressie heeft. Hij krijgt Corta Flx, Spier Support en een ander spier-product, af en toe chlorella en af en toe wat multivitamine.

Linga krijgt chlorella en vitamine C en Schindele's mineralen, nu na haar enting (een kuurtje) en chlorella net voor en tijdens haar loopsheid. Verder niks.

Pinkel krijgt af en toe chlorella.

Ik gooi wel verse knoflook en soms wat zeewier door de groentemix. Maar dat is dus niet in pil/poedervorm.
#961162
Fedor krijgt niets, hij is een gezonde jonge hond met voldoende afwisseling in zijn menu.
Gitte die hetzelfde als Fedor eet (maar dan wel iets minder  ;)) krijgt Duivelsklauw en Groenlipmossel voor haar artrose, visolie als antioxidant en 3 soorten Schüssler zouten en soms ook nog glucosamine (ben daar even mee gestopt om te kijken of ik verschil zie). Gitte is ook geen gezonde hond, vandaar de supplementen. Naast haar supplementen krijgt Gitte ook nog verschillende Chinese kruiden en 2 homeopathische middelen en soms, als het nodig is een pijnstiller.

Na operaties en AB-kuren geef ik ze een paar weken pro-biotica en chlorella, maar dat is dus altijd tijdelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door