Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dogsunlimited
#961107
Hoeveel capsules Solgar chlorella vegetable geef je een hond van gem. 36 kilo?
Inhoud per capsule is Chlorella 520 mg en Chlorophyl 10 mg.

En wat is beter? Solgar of de leverancier van onderstaande link?
http://chlorella-alg.com/

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op vr 02 mei 2008, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#961132
Welke beter is durf ik niet te zeggen. Solgar is dacht een goed merk. Ikzelf heb altijd de chlorella van chlorella-alg.com en die bevalt heel goed.
De dosis weet ik niet in grammen, er zit altijd een handig maatschepje bij, ik begin met 2 schepjes en voer de hoeveelheid in een week op naar 10-12 schepjes per dag.
Ik heb net een schepje met poeder gewogen, volgens mijn weegschaal is 1 schepje met poeder 2 gram en als ik het lege schepje probeer te wegen blijft de weegschaal op nul staan :-\. Hang dus geen grote waarde aan dit onderzoek ;).
Door Lizzy
#961143
De Solgar chlorella ken ik niet. Ik bestel altijd (al jaren) via chlorella-alg.com (voor mezelf de Japanse en Koreaanse pillen + spirulina en voor de honden het chlorella poeder).

Ik heb deze dosering van chlorella-alg ooit opgekregen:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen. Het schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder. 

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

Maar ik zie chlorella niet zozeer als supplement als wel als "super food" en ik geef nu bijv. 2 volle scheppen (met een flinke kop erop) aan Linga per dag. Maar ik verhoog dat gerust naar 4 of 6 scheppen. Zoals ik zelf gerust 8 tot 40 pillen per dag neem. Ik bouw dat wel langzaam op hoor, anders krijg ik hoofdpijn. Maar het komt niet zo krap. Ken je het gratis e-book over chlorella? Is wel geinig om te lezen: http://www.chlorellafactor.com/

1 capsule Solgar is dus 0,5 gram. Toch? ik zou er daar rustig 6 van geven. Wat geven ze bij Solgar als dosering op, voor volwassen mensen?
Door dogsunlimited
#961205
Nitus schreef: Welke beter is durf ik niet te zeggen. Solgar is dacht een goed merk. Ikzelf heb altijd de chlorella van chlorella-alg.com en die bevalt heel goed.
De dosis weet ik niet in grammen, er zit altijd een handig maatschepje bij, ik begin met 2 schepjes en voer de hoeveelheid in een week op naar 10-12 schepjes per dag.
Ik heb net een schepje met poeder gewogen, volgens mijn weegschaal is 1 schepje met poeder 2 gram en als ik het lege schepje probeer te wegen blijft de weegschaal op nul staan :-\. Hang dus geen grote waarde aan dit onderzoek ;).
Solgar op zich is erg goed. Ik heb de PB ervan en dat werkt erg goed.
Maar ik twijfel door wat er op de Chlorella-alg.com site staat.
10-12 schepjes per dag???  En dat elke dag?
Dank je wel voor je reactie.
Door dogsunlimited
#961210
Lizzy schreef: De Solgar chlorella ken ik niet. Ik bestel altijd (al jaren) via chlorella-alg.com (voor mezelf de Japanse en Koreaanse pillen + spirulina en voor de honden het chlorella poeder).

Ik heb deze dosering van chlorella-alg ooit opgekregen:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen. Het schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder. 

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

Maar ik zie chlorella niet zozeer als supplement als wel als "super food" en ik geef nu bijv. 2 volle scheppen (met een flinke kop erop) aan Linga per dag. Maar ik verhoog dat gerust naar 4 of 6 scheppen. Zoals ik zelf gerust 8 tot 40 pillen per dag neem. Ik bouw dat wel langzaam op hoor, anders krijg ik hoofdpijn. Maar het komt niet zo krap. Ken je het gratis e-book over chlorella? Is wel geinig om te lezen: http://www.chlorellafactor.com/

8 tot 40 pillen per dag??? En je bent nog steeds gezond? Is dat wel goed zoveel pillen? Stel, ik neem het zelf als onderhoudsdosis en ik wil zo min mogelijk, moet ik dan ook 8 pillen slikken? Heeft het nadelen voor bv. de schildklier?
Twee scheppen poeder voor de honden klinkt al iets prettiger......... ;)
Ik ga morgen het e-book lezen.


1 capsule Solgar is dus 0,5 gram. Toch? ik zou er daar rustig 6 van geven. Wat geven ze bij Solgar als dosering op, voor volwassen mensen?

1 tot 3 capsules per dag.
Dit is de beschrijving:
http://www.solgar.nl/groep/2/Producten/ ... ct=1000340
Kan ik chlorella tezamen met Schindele's mineralen geven? Bv. elke dag chlorella en 2x per week Schindele's mineralen. Of kan ik beter geen chlorella geven als ik Schindele's mineralen geef? Ik lees bij de laatste dat dit alleen bij ontgiftingskuren wordt gegeven, maar ik zou het als onderhoudsdosis willen geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#961214
SandraH schreef: Solgar op zich is erg goed. Ik heb de PB ervan en dat werkt erg goed.
Maar ik twijfel door wat er op de Chlorella-alg.com site staat.
10-12 schepjes per dag???  En dat elke dag?
Dank je wel voor je reactie.
Tijdelijk hoor, maximaal 3 weken. Ik geef het alleen na een Ab-kuur of operatie. Wat ik ook zo opvallend vind is dat de honden het heel lekker vinden.

Met je twijfel kan ik je helaas niet helpen.
Door Lizzy
#961264
8 tot 40 pillen per dag??? En je bent nog steeds gezond? Is dat wel goed zoveel pillen? Stel, ik neem het zelf als onderhoudsdosis en ik wil zo min mogelijk, moet ik dan ook 8 pillen slikken? Heeft het nadelen voor bv. de schildklier?
Twee scheppen poeder voor de honden klinkt al iets prettiger.........
Ik ga morgen het e-book lezen.
Hahaha, ja hoor, dank je ;D. Maar 40 is tijdelijk hoor. Dat doe ik als voorjaarskuurtje. Meestal neem ik 8 tot 10 pillen chlorella en 4 spirulina. Lees het boek maar, dan snap je waarschijnlijk beter waarom rustig een handvol van die "pillen" neem. Oh trouwens, het zijn hele kleine pilletjes hoor. Ik slik 10 pillen in 1 keer door. De pilletjes gaan bij de hond ook met gemak naar binnen, ergo, ze zien ze hier als beloningssnoepjes zo lekker vinden ze ze. Maar, de poeder is goedkoper en mengt makkelijk met hun eten.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de kwaliteit van chlorella-alg. Ik vind het super goede kwaliteit voor een goede prijs en een prima service. Heb geen aandelen ;D

Ik zou als onderhoud zelf toch wel 2 of 3 keer per dag 2 tot 4 pillen per dag nemen (ik neem overigens 1 keer per dag een handje pillen. Vind ik makkelijker en ik heb er geen last van). Voor je schildklier moet chlorella geen probleem zijn. Het bevat geen jodium. Spirulina bevat wel iets jodium. Maar als je twijfelt: vraag het gerust aan Ron Fonteine van chlorella-alg.
1 tot 3 capsules per dag.
Dit is de beschrijving:
http://www.solgar.nl/groep/2/Producten/ ... ct=1000340
Ik heb geen idee hoe duur ze zijn. Solgar kennende: duur. Ik vind de dosering wat laag...
Kan ik chlorella tezamen met Schindele's mineralen geven? Bv. elke dag chlorella en 2x per week Schindele's mineralen. Of kan ik beter geen chlorella geven als ik Schindele's mineralen geef? Ik lees bij de laatste dat dit alleen bij ontgiftingskuren wordt gegeven, maar ik zou het als onderhoudsdosis willen geven.
Ik geef het samen. En dat gaat prima. Ik neem het trouwens zelf ook samen. Als onderhoudsdosis zou ik zelf 1 a 2 redelijk afgestreken schepjes per dag van het poeder geven (beginnen met 1, dan 1,5 en dan 2). Dat is 1 a 2 gram per dag dus.

Ik zie chlorella niet als pillen. Ik zie het als een zeer gecontentreerde groente/alg. En zodoende maak ik me totaal niet druk om doseringen. Wel bouw ik de inname (bij honden die het nooit krijgen en 'vervuild' zijn) langzaam op. Anders gaan ze zich echt ff niet lekker voelen. Mensen trouwens ook niet. Als je gelijk 20 pillen in neemt, heb je gegarandeerd hoofdpijn en last van je darmen.
Door Ellen44
#961287
;D

Wat is chlorella precies??? en spirulina???
Wat doet het voor mijn honden???? Graag jullie uitleg...zodat ik het ook eventueel kan gaan gebruiken

gr.\ellen
Door dogsunlimited
#961301
OK, bedankt voor je uitleg, Lizzy. Ik ga vandaag is kijken wat ik ga bestellen. :)
In mijn buurt zit geen verkooppunt voor Schindele's mineralen. Mocht iemand een goede Internetsite weten, dan hou ik me aanbevolen. Zag al iets via 'Natuurlijk in balans'. Weet iemand of dit betrouwbaar is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door