Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Femke
#960667
Er is bij een viertal honden in Nederland - die nog nooit in het buitenland geweest zijn - een Hartwormbesmetting vastgesteld.
Er loopt momenteel een onderzoek in Utrecht naar hartwormbesmettingen in Nederland. Het is toch te hopen dat het incidenten zijn, hoewel ik het wel zorgelijk vind dat er nu in een half jaar tijd vier van deze 'incidenten' zijn geweest....

http://www.whgdierenartsen.nl:80/html/docdb.asp?id=480
Door conleeuw
#960778
grosemans geert schreef: is het maagzuur van een rauwvoereter sterk genoeg ??, of toch nog ontwormen af en toe...

groetjes geert
ontwormen voor ingewanden wormen gaat hier niets opleveren ben ik bang :-\
Door maddoc
#960808
de franse hartworm = angiostrongylus vasorum en wordt door ontlasting van slakken, kikkers overgebracht; zie de link van Femke,
de hartworm die door besmette muggen wordt overgebracht is de dirofilaria immitis.
stronghold kun je gebruiken ter preventie van hartworm (1x per maand).
Door conleeuw
#960820
maddoc schreef: de franse hartworm = angiostrongylus vasorum en wordt door ontlasting van slakken, kikkers overgebracht; zie de link van Femke,
de hartworm die door besmette muggen wordt overgebracht is de dirofilaria immitis.
stronghold kun je gebruiken ter preventie van hartworm (1x per maand).
ja, maar als er reeds een besmetting is, dan helpt stronghold niet meer, en ook dan helpt een gewone ontworming niet tegen de reeds ontstane besmetting. Probleem is ook dat de besmetting al heel lang aanwezig kan zijn eer je een diagnose krijg omdat ze lang zonder symptomen kunnen lopen. Dus vraag is ook of we ooit kunnen achterhalen waar precies de besmetting vandaan is gekomen.... erg jammer :'(
Door EdwinK
#960827
Op animal planet lieten ze een poos terug eens een hart van een hond zien. Dat hart zat helemaal vol met de wormen er in. Was gewoon een vies gezicht.
Door conleeuw
#960847
verwonderd schreef: stikt hier van de muggen. Welke muggen?!?! Jakkes, ik moet er niet aan denken....
volgens mij komt het soort die door muggen wordt overgedragen hier vooralsnog niet voor, maar wel de soort die door slakken en kikkers wordt overgedragen ;) dus muggenmoord ga niets opleveren. Gewoon niet slakken of kikkers laten opeten (meeste honden doen dat ook niet) en verder genieten van jou hond iedere dag weer ;)
Door ~Joke~
#960852
Ik laat me niet meer bang maken door de angstmaffia.
Zolang de mensheid bestaat zijn we al ergens voor bang gemaakt of zijn we ergens bang voor. Zolang ik me herinner worden we al met rampspoed bedreigt. Ik doe er niet meer aan mee. Wat komt komt, dat zien we dan wel weer.
De mens lijdt het meest door het lijden wat men vreest.
Als ik aan angst zou toegeven betekent dat dat ik mijn honden weer laat vaccineren [anders worden ze ziek], om de drie maanden ontworm [anders krijgen ze wormen], ze gif in de nek ga gooien[anders krijgen ze enge tekenziektes], ze niet meer rauw voer [enge salmonella en andere enge bacterieen] ze geen bramen en bosbessen meer laat plukken en eten [anders krijgen ze een vossenlintworm] ze in pension stop als we op vakantie gaan [in het buitenland krijgen ze enge ziektes] en ga zo maar door. En als ik ze dan overal tegen heb beschermd worden ze ziek als reactie op vaccinatie [bv een immuunziekte] , gif, brokvoer of komen ze onder een auto, stikken ze in een bot of iets anders.
Door verwonderd
#960876
conleeuw schreef: volgens mij komt het soort die door muggen wordt overgedragen hier vooralsnog niet voor, maar wel de soort die door slakken en kikkers wordt overgedragen ;) dus muggenmoord ga niets opleveren. Gewoon niet slakken of kikkers laten opeten (meeste honden doen dat ook niet) en verder genieten van jou hond iedere dag weer ;)
Nou gelukkig maar voor alle honden- en kattenbezitters...
Ik mocht willen dat ik een hond had! Maar ik mag wel voor een heel lief bosmeisje zorgen :) !!
Door verwonderd
#960880
~Joke~ schreef: Zolang de mensheid bestaat zijn we al ergens voor bang gemaakt of zijn we ergens bang voor. Zolang ik me herinner worden we al met rampspoed bedreigt. Ik doe er niet meer aan mee. Wat komt komt, dat zien we dan wel weer.
De mens lijdt het meest door het lijden wat men vreest.
Dank je voor dit bericht, er zijn mensen zoals ik die dat af en toe moeten horen/lezen. En nu lekker van het weer genieten :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door