Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#960042
Eindelijk heb ik ontdekt dat ik hier toch nog iets anders kan voeren wat af en toe redelijk goedkoop is: lamsborst. De zoekfunctie hier geeft helemaal niets aan resultaten dus ik neem aan dat het voor de meesten  van jullie honden geen voer is.
In een recept las ik dat het rijk is aan vitamine B1 en B2 en dat er vooral bot en kraakbeen inzit. Ik zie er zo wie zo niet heel veel vlees aan zitten hier. Voor mij is het een redelijke optie om het als (vlees)bot toe te voegen aan het menu. Zijn er hier ervaringen mee?
Door Nynke
#960127
Hoi Dorine, ik probeer de anatomie voor me te halen en stel me zo voor dat het het gedeelte is vanaf de voorpootjes tot de hals ?
Sowieso als het jonge lammeren zijn zal het geen kwaad kunnen lijkt mij  :P ::) 

Ik ben benieuwd wat de anderen zeggen  ::) ;)
Door Fido
#960253
lijkt me het borst been gedeelte. Dat gedeelte waar de bovenste ribben aan vast zit, dat is in iedergeval een gedeelte met ook kraakbeen.
Mijn honden krijgen dat ook.
Anders zou ik het ook zo niet weten en eerst een foto moeten zien.
Door dorinekok
#960395
ha, was vandaag bij de slager die een lam  (ontveld) op de toonbank had liggen en die heeft het me fijntjes aangewezen. Het is het stuk dat loopt van de borst richting de buik/lies. Ik heb dus anatomische les gehad. Ik vond het bij mijn slager nog best prijzig (3 euro de kilo) Heb het elders wel goedkoper gezien maar omdat hij altijd zo veel voor me heeft heb ik me maar 4 stukken aan laten smeren. Het zijn dus niet de ribben, wat ik eerder dacht.
Door 202Spots
#960582
dorinekok schreef: ha, was vandaag bij de slager die een lam  (ontveld) op de toonbank had liggen en die heeft het me fijntjes aangewezen. Het is het stuk dat loopt van de borst richting de buik/lies. Ik heb dus anatomische les gehad. Ik vond het bij mijn slager nog best prijzig (3 euro de kilo) Heb het elders wel goedkoper gezien maar omdat hij altijd zo veel voor me heeft heb ik me maar 4 stukken aan laten smeren. Het zijn dus niet de ribben, wat ik eerder dacht.
Ik denk dat het de dunne laag vlees en vet is die over de zijkant/buitenkant  van de borstkast ligt? Net over de ribben en onder de huid.
Wanneer dat er afgehaald word dan komen de ribben tevoorschijn.
Hier noemen ze 't de "flap",ik heb 't ook wel is gehad, 't vlees was prima hoor,
maar ik vond er wel erg veel vet aan zitten. :-\
Door dorinekok
#960710
ja het is behoorlijk vet op sommige plekken en er zit ook wel "zwoerd"aan. Maar ik heb allemaal magere hondjes dus die kunnen het wel hebben. :D
Door 202Spots
#960733
dorinekok schreef: ja het is behoorlijk vet op sommige plekken en er zit ook wel "zwoerd"aan. Maar ik heb allemaal magere hondjes dus die kunnen het wel hebben. :D
Ik kijk uit met teveel vet omdat ze hier de pancreatitis hebben gehad en daarom ook zo weinig mogelijk vet/vette vleessoorten voer..
TEveel vet in 1 keer is 'n oorzaak van acute pancreatitis...
dus ik zou toch wel voorzichtig wezen met TEveel vet in 1 maaltijd,
misschien deze  lams lappen mengen met iets anders erbij ? :-\
Door dorinekok
#960822
202spots schreef: Ik kijk uit met teveel vet omdat ze hier de pancreatitis hebben gehad en daarom ook zo weinig mogelijk vet/vette vleessoorten voer..
TEveel vet in 1 keer is 'n oorzaak van acute pancreatitis...
dus ik zou toch wel voorzichtig wezen met TEveel vet in 1 maaltijd,
misschien deze  lams lappen mengen met iets anders erbij ? :-\
bedankt voor de waarschuwing.
Maar ik geef nooit te veel tegelijk gelukkig. Dit is bij mij nooit een hele maaltijd. Meng het altijd met iets anders! En daarnaast geef ik het niet al te vaak.
Thanks anyway!
Door Minna
#960903
Ik heb laatst ook ribbenkasten gehad van schaap en geit, daar zit idd van die vette lappen aan maar ik geef de ribben er ook bij dus zit in balans.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door