Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kika
#960385
Hallo,

Ik heb even een vraagje...
Wij hebben een blikje Fois Gras gekregen en dat eten wij echt niet.
Nou kan ik het natuurlijk in de vuilnisbak mikken, maar vroeg me af of het ook aan de honden en katten gegeven mag worden.
Lijkt mij van wel, maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Alvast dank.
Door Lizzy
#960418
Welkom op Barfplaats!

Ganzenlever is dat toch (brrr in het kwardraat inderdaad). Ik zou het ook niet weggooien. Volgens mij is het wel baggervet dus ik zou niet teveel tegelijkertijd geven omdat de kans op diarree dan groot is.
Door Kika
#960425
Hallo Lizzy,

Dank je voor het antwoord.
Ja het is idd baggervet en de manier waarop het tot stand komt gaat alle perken voor mij te buiten, vandaar dat ik het uit principieel oogpunt niet eet en zeker ook nooit zal kopen.

Ik zag idd dat de vraag mijn eerste bericht was, terwijl ik al een tijdje lid ben en mee lees. Zal me eens netjes voorstellen in het daarvoor bestemde topic  :)
Door Lizzy
#960427
[quote="Kika"]
Hallo Lizzy,

Dank je voor het antwoord.
Ja het is idd baggervet en de manier waarop het tot stand komt gaat alle perken voor mij te buiten, vandaar dat ik het uit principieel oogpunt niet eet en zeker ook nooit zal kopen.

Ik zag idd dat de vraag mijn eerste bericht was, terwijl ik al een tijdje lid ben en mee lees. Zal me eens netjes voorstellen in het daarvoor bestemde topic  :)
[/quote]

Oh, ja, ik zag inderdaad "bericht 1" staan dus dacht dat je nieuw was zeg maar ;D

Ja, het is verschrikkelijk, hoe het tot stand komt... :'(. Maar ja, reden te meer om het inderdaad niet weg te gooien. Dan is het helemaal zo'n verlies. Ik denk dat de honden het wel lekker zullen vinden. Ze vinden schelvislever ook zo lekker, is ook wel erg vet maar ik vermoed dat ganzenlever nog vetter is. Ganzenvlees is ook van nature erg vet, dus de lever zal zeker erg vet zijn (betekent fois gras ook niet letterlijk vette lever? Ze hadden het beter "vervette lever" kunnen noemen :'().
Door dorinekok
#960957
Oh wat jammer dat je het niet zelf lust! Je mag het wel opsturen.
Als ik hier zou vertellen dat de fois gras (kan ook van eend zijn) naar de honden ging zou ik gevierendeeld worden en nooit meer aangekeken....
Maar af en toe een lekker likkie uit het potje zullen ze zeker kunnen waarderen.
En anders op toast met chutney erbij.... yum!
Door Kika
#961003
Sorry het is al op  ;D
De katten en honden waren ons weer dankbaar  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door