Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jeanne
#95791
Ze krijgt nu 4 keer per dag eten. Mag ik haar al op 3 maaltijden zetten? Ze zeurt tussendoor niet om eten, alleen als ik de bak vlees uit de koelkast haal is ze niet te houden. Ze krijgt nu 4 keer 100 gram. Als ik haar nu op 3 keer 130 gram zet? Of kan ik nog beter een paar weekjes daarmee wachten?
Ik dacht, dan krijgt ze smorgens om 8 uur wat, smiddags rond 1 uur en dan savonds rond 7 uur?
Of zou dat nog niet verstandig zijn :-\
Want nu krijgt ze rond 10 uur savonds nog haar laatste maaltje, en moet ze natuurlijk snacht nog een keer plassen en poepen. (niet dat ik me daar aan stoor hoor)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95795
3 keer kan al wel hoor, per keer 130 gram lijkt me geen overdreven hoeveelheid.


Bessy leert snel, koelkast = eten LOL ;D
Door jeanne
#95831
ze heeft haar laatste avondmaal ( ::)) om 7 uur gehad, we zijn net terug van de da. en ze heeft de hele middag liggen pitten. Ze heeft het maaltje van 10 uur ook al erbij gehad. En we hebben zelfs aan een stukje pens zitten trekken, hahahaha, ze werd wild!
Door Janet
#95947
Mij lijkt 3 x per dag eten ook prima hoor. Ik vraag me alleen af of je de tijd tussen de maaltijden wat beter moet verdelen?
8 uur wat, smiddags rond 1 uur en dan savonds rond 7 uur
8.00-13.00 = 5 uur
13.00-19.00 = 6 uur
19.00-8.00 = 13 uur :-\.
Door Janet
#95983
Ziet er goed uit :). Het komt denk ik ook niet op een uurtje aan, maar het verschil vond ik gewoon erg groot.
Laatst gewijzigd door Janet op do 13 mei 2004, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#95984
je kan makkelijk 3x per dag voeren. Heb nog nooit een puppy van 8 weken 4x per dag gevoerd en meestal stonden ze met 4 maanden op 2x per dag. Gewoon dus goed naar de hond kijken en af en toe voelen, dan zie je vanzelf wat werkt.
gr.
Nicolette
Door yalla
#96000
Ik heb mijn tweede hond nooit 4x gevoerd; veel te lastig. Gewoon meteen met 8 weken 3x net als de eerste hond (die toen nog maar 5 maanden oue was).
Door Ordell
#96027
Tot 3 maanden heb ik Gino 4x per dag eten gegeven. Nu geef ik hem tot 6 maanden 3x en ga dan over naar 2x om met het jaar naar 1x per dag te gaan.
Ik zou wel zorgen dat je zo rond 0800, 1500 en 2200 uur eten te geven, dan zit er niet zoveel tijd tussen om "honger" te krijgen.
Door yalla
#96028
[quote="Ordell"]
Tot 3 maanden heb ik Gino 4x per dag eten gegeven. Nu geef ik hem tot 6 maanden 3x en ga dan over naar 2x om met het jaar naar 1x per dag te gaan.
Ik zou wel zorgen dat je zo rond 0800, 1500 en 2200 uur eten te geven, dan zit er niet zoveel tijd tussen om "honger" te krijgen.
[/quote]

Nou ik vind 22:00 uur wel erg laat hoor. Krijg regelmatig van puppy-eigenaren te horen dat hun hond 's nachts maar niet zindelijk wordt en adviseer dan de laatste maaltijd om 17:00 uur te geven.
Door Ordell
#96030
Daarom is Gino great.. ;D.
Die pit dan gewoon door tot o8oo uur en dan is er nog niks aan de hand maar da's ook een beetje mazzel hebben denk ik.
Door yalla
#96031
[quote="Ordell"]... maar da's ook een beetje mazzel hebben denk ik.
[/quote]

Zeker weten.
Door jeanne
#96180
[quote="yalla"]
[quote="Ordell"]
Tot 3 maanden heb ik Gino 4x per dag eten gegeven. Nu geef ik hem tot 6 maanden 3x en ga dan over naar 2x om met het jaar naar 1x per dag te gaan.
Ik zou wel zorgen dat je zo rond 0800, 1500 en 2200 uur eten te geven, dan zit er niet zoveel tijd tussen om "honger" te krijgen.
[/quote]

Nou ik vind 22:00 uur wel erg laat hoor. Krijg regelmatig van puppy-eigenaren te horen dat hun hond 's nachts maar niet zindelijk wordt en adviseer dan de laatste maaltijd om 17:00 uur te geven.
[/quote]
Ja, maar zit zo'n jong puppeke dan niet de hele nacht met een lege maag????????? Is dat niet erg??????
Bessy is nog maar 10 weken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96197
[quote="jeanne"]
[quote="yalla"]
[quote="Ordell"]
Tot 3 maanden heb ik Gino 4x per dag eten gegeven. Nu geef ik hem tot 6 maanden 3x en ga dan over naar 2x om met het jaar naar 1x per dag te gaan.
Ik zou wel zorgen dat je zo rond 0800, 1500 en 2200 uur eten te geven, dan zit er niet zoveel tijd tussen om "honger" te krijgen.
[/quote]

Nou ik vind 22:00 uur wel erg laat hoor. Krijg regelmatig van puppy-eigenaren te horen dat hun hond 's nachts maar niet zindelijk wordt en adviseer dan de laatste maaltijd om 17:00 uur te geven.
[/quote]
Ja, maar zit zo'n jong puppeke dan niet de hele nacht met een lege maag????????? Is dat niet erg??????
Bessy is nog maar 10 weken.
[/quote]
Hier krijgen de pups altijd hun laatste maaltijd rond tienen.Een pup kan je niet om 5 uur al zijn laatste maaltijd geven ,en ik heb er ook nog nooit geen last mee gehad.Misschien dat dat wel zo is met brokken eters want die poepen ook 20 keer meer.
Mijn volwassen honden krijgen op onregelmatige tijden eten en dat is ook vaak s'avonds laat pas.
Donna kreeg haar laatste maaltijd wel om 23.00
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 14 mei 2004, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#96204
Ik vind dat een pup van 10 weken zeker om een uur of 10 s'avonds nog eten moet hebben. Anders is de tijd die er tussen zit veel te lang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door