Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door corina
#959789
Hallo ik heb een vraagje is er iemand die ervaring heet met aangereden wild?Ik rij vaak door een stuk van een polder en daar zie ik soms een dode haas liggen laatst ook nog 1 die had aleen zijn kop kapot maar de rest was nog wel goed hij was wel dood hoor. Zou ik die haas mee naar kunnen nemen en aan onze 2 leonbergers kunnengeven?
Gebruikersavatar
Door corina
#959811
Ik heb me een hele tijd geleden al eens voorgesteld, daarna erg veel gelezen en nu beginnen de vragen te komen. Maar ik zal me nog en keer voorstellen bij de nieuwe leden.  P.s manlief had deze vraag gesteld ( ik vind het maar niks)
Door audier
#959827
Ik zou het zelf ook niet van de straat (sch)rapen en aan m'n honden geven maar er zijn er misschien zat die het wel doen....
Door *Natasja*
#960032
Als je hem zelf aanrijdt, vind ik het nog een ander verhaal (niet dat ik het zelf zou kunnen overigens), maar een beest wat er al ligt, zou ik lekker laten liggen. Je weet tenslotte niet hoe lang het er al ligt  :-\
Door ilovegoldenretrievers
#960103
Klopt, je kan ook niet weten of het dier ziek was etc. Zal vermoedelijk wel niet, maar ik zou het niet doen. Dan liever maar een paar euro's meer.

Heb jezelf de haas aangereden, dan kan je het wel geven. Officieel mag het niet, de wet, maar als niemand het ziet, dan kunnen ze je niks maken.

Ik zelf koop liever mijn vlees, dan is het gecontroleerd vlees en dan weet ik dat het goed zit. Bij een dier buiten, dat niet gecontroleerd is, weet je dat niet.

Een konijn bijv. kan myxomatose hebben, is het dier overleden, is het niet besmettelijk voor je hond, maar wel voor je andere knaagdieren. Een konijn met myxomatose wordt blind etc. De laatste momenten van het konijn, heeft hij of zij veel pijn. Als je er geen verstand van hebt, dan weet je niet dat je bijv. een konijn geeft met myxomatose.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op wo 30 apr 2008, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door corina
#960106
bedankt voor de reakties.Het gaat mij niet om die paar euro. ik weet dat die haas pas was aangereden want ik er even daarvoor ook langs gekomen en toen lag ie er nog niet.Ik vind het zonde van van de haas want staks licht hij weg te rotten in de berm.Zijn er mensen die zoiets wel aan hun dieren zouden geven?
Door dorinekok
#960121
ik weet het niet... Ik denk er wel eens over na wat ik zou doen als...
Maar als het arme beestje niet helemaal plat is gereden en goed "voelt" dan heb je mijn zegen om het te doen. Dan is hij niet voor niks gestorven zeggen we dan maar weer.  ;)
Door Nynke
#960125
er is hier eerder wel eens een topic over geweest, het heette volgens mij "roadkill" misschien kun je daarnaar zoeken ??
Door flin
#960128
corina schreef: bedankt voor de reakties.Het gaat mij niet om die paar euro. ik weet dat die haas pas was aangereden want ik er even daarvoor ook langs gekomen en toen lag ie er nog niet.Ik vind het zonde van van de haas want staks licht hij weg te rotten in de berm.Zijn er mensen die zoiets wel aan hun dieren zouden geven?
ja,

't is net wat je zegt; als 'k hier regelmatig langs een weg ga waarvan 'k weet wat er lag (dat blijft lekker liggen) of net ligt, dan gaat't gewoon mee,,..
je kan meestal wel zien of 't aangereden is, en natuurlijk, als 't erg in de kreukels zit, dan gaat 't ook niet mee....'k gooi 't nog wel een 2 weken in de vries om eventuele wormen/eieren te killen...

haas, patrijs, fazant, houtduif, mjammie :)  (en niet alleen voor m'n katten, overigens)
Door dorinekok
#960439
maar als zo'n beestje nu al helemaal stijf is? Neem je het dan nog mee? Ik heb geen enkel idee wat je nog kan doen na die lijkstijfheid... (lekker onderwerp)
Door Mevroi Kruim
#960870
Die gaat weer over, dat is een tijdelijke fase. Zeker nooit CSI gekeken  ;D ;D ;D
Ik zou het zeker aan mijn honden en katten voeren. Er zijn maar heel weinig tot geen ziektes die van hazen overgaan op honden en katten dus dat risico zou ik wel lopen.
Door *Natasja*
#960877
Wij hadden gisteravond bijna een klein reetje onder de auto  :-X

We hebben een paar minuten stapvoets gereden, omdat hij eerst de brug over moest vóór hij het veld weer in kon. Ondertussen zat ik doodsangsten uit dat er óf van de andere kant een auto zou komen en hem door de scherpe bocht te laat zou zien, óf dat het beestje over de reling zou springen en in het water zou belanden (kunnen ze eigenlijk zwemmen?  :-\) Maar het was voor een goed doel: toen de vangrailing stopte, rende het beestje het veld in.
Door dorinekok
#960886
Kruimel schreef: Die gaat weer over, dat is een tijdelijke fase. Zeker nooit CSI gekeken  ;D ;D ;D
Ik zou het zeker aan mijn honden en katten voeren. Er zijn maar heel weinig tot geen ziektes die van hazen overgaan op honden en katten dus dat risico zou ik wel lopen.
hahahaha!
Oké, ik blijf bij die stijfheid haken en wist niet dat het over zou gaan. Gelukkig maar. Weer wat geleerd.
Door Minna
#960900
Ik zou het ook gewoon in de kofferbak gooien. Lijkstijfheid komt idd na aantal uren na de dood en dan gaat het na een tijdje weer wegzakken, maar ik denk dat de honden daar geen moiete maar hebben, stijfjes of niet.
Gisteren voor het eerst hazenkoppen met vacht gegeven, Ko snapte het gelijk, Chic ook, Hoopje vond het maar gek. Heeft wel een van de drie koppen op. Volgende keer probeer ik als Pinkki en Papu dat ook willen eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door