Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door KatCorso
#959536
Dag 1
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 50g vleesbot, 100g orgaan
Avond: 130g groente, 70g spiervlees

Dag 2
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 150g vleesbot
Avond: 200g orgaan

Dag 3
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 150g vleesbot
Avond: 130g groente, 70g spiervlees

Dag 4
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 150g spiervlees
Avond: 200g orgaan

Dag 5
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 150g vleesbot
Avond: 130g groente, 70g spiervlees

Dag 6
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 50g vleesbot, 100g spiervlees
Avond: 200g orgaan

Dag 7
Ochtend: 150g vleesbot
Namiddag: 150g vleesbot
Avond: 130g groente, 70g spiervlees


Vleesbot: kippennekken, kippenkarkassen, hertenribben, hazenkarkassen
Spiervlees: gemalen rundspiervlees, hertenspiervlees, zalmsnippers, sardien
Orgaan: rund: lever-hart-nieren-pens
    kip: lever-hart
               hert: lever-hart


Ben benieuwd hoe dit er voor jullie uitziet!
Groetjes,
Katja
Laatst gewijzigd door KatCorso op di 29 apr 2008, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door KatCorso
#959543
Hier een beetje meer uitleg voor de duidelijkheid:


50% vleesbot
15% spiervlees
15% groente
20% orgaan


10% v geschat volwassen lichaamsgewicht (50kg)= 500g/dag                                                              3,5kg/week
Hier zit ik dus nog een beetje met twijfel, of het genoeg is ja of nee. Ze lijkt altijd hongerig  ::) Maar ziet er eigenlijk goed uit nu, niet te mager en niet te dik.

Per week:

1,750 kg vleesbot
0,525 kg spiervlees
0,525 kg groente
0,700 kg orgaan

3 maaltijden per dag: ochtend: 150g  /  Namiddag 150g  /  Avond 200g
Door Lizzy
#959675
Een pup eet 5% tot 10% van het huidige gewicht. Ik werk niet met geschat volwassen lichaamsgewicht want dat vind ik te vaag. Een Dalmatenteefje weegt bijv. tussen de 22 en 30 kg. Als ze goed op gewicht is en ze is niet te dun, dan denk ik dat ze genoeg krijgt. Hoeveel weegt ze nu?

Geef je alle spiervlezen gemalen? Want dat zou een oorzaak kunnen zijn voor het feit dat ze hongerig is. Gemalen vlees passeert de maag snel en geeft nauwelijks een voldaan gevoel.

Je percentages zien er prima uit. Je geeft verder 4 diersoorten en vis. Dat is ook uitstekend. Geef je nog tussendoortjes zoals bijv. 2 keer per week een rauw eitje?
Door ellyenrob
#960635
[quote="KatjaC"]
Hier een beetje meer uitleg voor de duidelijkheid:


50% vleesbot
15% spiervlees
15% groente
20% orgaan


10% v geschat volwassen lichaamsgewicht (50kg)= 500g/dag                                                              3,5kg/week
Hier zit ik dus nog een beetje met twijfel, of het genoeg is ja of nee. Ze lijkt altijd hongerig  ::) Maar ziet er eigenlijk goed uit nu, niet te mager en niet te dik.

Per week:

1,750 kg vleesbot
0,525 kg spiervlees
0,525 kg groente
0,700 kg orgaan

3 maaltijden per dag: ochtend: 150g  /  Namiddag 150g  /  Avond 200g


[/quote]

Volgens mij is 10% van 50 kg.... 5 kg, lijkt me sterk dat je hondje dat per dag eet.
Door KatCorso
#960815
;D Ja ik dacht even na het posten van het topic ook al dat er iets niet klopte, ik bedoelde dus 1%  ;)
Maar ik ben toch overgestapt op de andere methode, zoals Lizzy zei. Dus ze krijgt nu 10% van haar lichaamsgewicht, wat betekent dat ik dus wekelijks de hoeveelheden in het menu zal moeten herberekenen, maar dat geeft niet. Ze zit nu op 700g per dag, en ik hoorde gister van een pup van hetzelfde ras, die nu 5 maanden is en momenteel 1.5kg per dag eet  :o
Van het gemalen spiervlees is enkel het rundvlees gemalen, de andere zijn grove snippers. Ze krijgt regelmatig wat extra's bij het eten zoals tafelresten, notenmix en af en toe ook een rauw eitje of een eendagskuiken.
Met de hazenkarkassen ging het trouwens prima vandaag, ik heb ze met een hamer 'kapot' geslaan, en Mauri heeft alles zonder problemen kunnen opeten. En baasje blij natuurlijk  :D Bedankt voor de tip  :) Nu eens kijken hoe het morgen met het hert gaat, en anders ga ik toch een voorraadje eend/parelhoen of wat anders inslaan. Klopt het dat ik haar ook al een zalmkop mag geven? Dan moet ik wel de kleinste uitzoeken want ik krijg meestal joekels van zalmkoppen mee, als ze er zo eentje moet opeten heeft ze meteen al genoeg voor de rest van de dag denk ik  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door