Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#959512
nu krijg mijn pup van 10,5 week 4 keer per dag eten 100 gram per keer dus 400 gram. (border collie) ik zat er aan te denken om hem over een dag of 6 over te gaan op 3 keer voeren? of is dat nog te vroeg? ook heb ik het idee dat hij behoefte heeft aan meer eten want hetlijkt alsof hij na een portie nog steeds niet vol zit. ik kan ze ribben goed voelen niet zien vanwege zijn dikke lange puppie vacht. zou 500 gram per dag nog te veel zijn?
Door Nynke
#959518
Toen ik Gunnar en Jeppe als pup kreeg, kregen ze al meteen 3 keer per dag eten. Maar dat was nog in de br*kkentijd :-[ :-X dus ik kan je helaas niet adviseren  :-\
Door lightning
#959519
mijn pup kreeg ook brokken hoor vanuit de fokker maar ik vind ze stinken en hij vond ze ook niet zo geslaagt
Door cathrien
#959521
[quote="lightning"]
nu krijg mijn pup van 10,5 week 4 keer per dag eten 100 gram per keer dus 400 gram. (border collie) ik zat er aan te denken om hem over een dag of 6 over te gaan op 3 keer voeren? of is dat nog te vroeg? ook heb ik het idee dat hij behoefte heeft aan meer eten want hetlijkt alsof hij na een portie nog steeds niet vol zit. ik kan ze ribben goed voelen niet zien vanwege zijn dikke lange puppie vacht. zou 500 gram per dag nog te veel zijn?
[/quote]

Vanaf de 16 weken 3 keer voeden.
Door K&D
#959525
Volgens mij is er niets op tegen om naar 3 maaltijden per dag te gaan. Dan zal je pup waarschijnlijk verzadigder zijn.
Wat hoeveelheid betreft kan het wat lastig zijn. Ik ging altijd uit van 2 a 3% van het volwassen (geschatte) gewicht. Hoe zwaar is een volwassen Border? 15 kg? Dan zit je met 400 gram aardig goed. Maar het blijft een kwestie van voelen aan de ribben. En het komt ook niet op de gram aan he. Het mag best een beetje varieren per dag hoeveel je geeft.
Ik weet niet meer precies wanneer ik naar 3 porties ging ???. Een week of 12...13?
Rond een half jaar ging ik naar 2 porties en met een maand of 10 ergens naar 1 maaltijd.
Door lightning
#959529
nee hij moet een kilo of 20 a 22 wegen. net als zijn familie. hij komt uit showlijn en die worden wat forser en robuuster
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door