Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#959103
Ik wil mijn puppies, die op vers zijn afgespeend graag op vers houden bij de nieuwe eigenaren.
Er zijn er al bij die helemaal voor barf gaan , maar een aantal willen wel zeker tot de pup 4 maanden is kvv blijven geven.
Ik geef een aantal pakketjes van verschillende kvv mee en ook wat zelf samengesteld.
Daarbij een voedingsadvies.
Het valt me op de ik van het zelfgemaakte eten nu 100 gram per kilo pup per dag voer (ongeveer),
het gaat in de grpte trog.
Maar op de kvv wordt een veel lagere dagportie aangehouden, wie weet waar het verschil in zit ?
Ik ben bang dat de pups met 80 gram per kilo anders teveel kvv krijgen.
En tot welke leeftijd blijft de behoefte stijgen ??

groetjes, Marijke
#959455
marsieyenna schreef: Ik wil mijn puppies, die op vers zijn afgespeend graag op vers houden bij de nieuwe eigenaren.
Er zijn er al bij die helemaal voor barf gaan , maar een aantal willen wel zeker tot de pup 4 maanden is kvv blijven geven.
Ik geef een aantal pakketjes van verschillende kvv mee en ook wat zelf samengesteld.
Daarbij een voedingsadvies.
Het valt me op de ik van het zelfgemaakte eten nu 100 gram per kilo pup per dag voer (ongeveer),
het gaat in de grpte trog.
Maar op de kvv wordt een veel lagere dagportie aangehouden, wie weet waar het verschil in zit ?
Ik ben bang dat de pups met 80 gram per kilo anders teveel kvv krijgen.
En tot welke leeftijd blijft de behoefte stijgen ??

groetjes, Marijke
Er is in de praktijk niet zoveel verschil. Je zult merken en dat lees je hier ook regelmatig op het board dat 50/60 gram pkg lichaamsgewicht met 8 weken aan de krappe kant is. Wel zijn pups eenmaal bij hun nieuwe eigenaar wat minder aktief dan dat ze nu met z'n allen de hele dag lopen te rollebollen. Ik geef 60/70 gram als advies mee en verder is het dan aan de eigenaar om te voeren met zijn ogen want zodra de pups op hun eigen zijn dan gaan ze eigenljk pas echt normaal eten en kan de behoefte per pup gewoon erg gaan verschillen. Het zusje van onze Jane die qua grote niks voor Jane onderdeed at met 8 maanden al een 600 gram per dag terwijl Jane zelf tot 15 maanden iets van 1200 per dag (beiden 100% BARF) heeft gegeten en nu nog steeds bijna aan een kilo zit. Angels, de jongste at met 8 maanden nog maar 600 gram, terwijl haar maar ienepeine beetje grotere zus aan een kilo carnibest maar net genoeg had. en dan zijn dit kleine teefjes, toen laag in de 20 kilo.
Vooral omdat ze uit de trog eten is het niet secuur vast te stellen wat ze nu precies per stuk binnen krijgen. Hier gaat zo'n trog ook gewoon binnen 3 tellen leeg. De laatste drie pups hebben een week lang nog apart uit een eigen bakje gegeten en toen was al een snellere verzadeging waar te nemen.
Het kan wel gebeuren dat de pups die op kvv gaan de eerste dagen een beetje de geeuwhonger hebben omdat de kvv minder vult dan BARF en de overstap naar kvv kan helaas ook met wat diarree gepaard gaan. Is niet erg, weten wij, voor de eigenaar is het vaak wat minder, want die schrikt zich wellicht de griebels. (ondanks dat je er 10x voor gewaarschuwd hebt)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door