Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sam123
#958925
hallo allemaal,
ik heb even een vraagje, ik hoor veel
dat een westie lam en rijst moet eten.(gevoelige honden)
in verband met zijn huid hij zou gevoelig zijn voor
eiwitten.
maar ziggy is niet zo liefhebber van lam en rijst.
kan het kwaad als hij meer van andere dingen houdt
hij eet nu carnibest light en duck uitmuntend.
( ik twijfel daarover omdat ziggy natuurlijk een slechte start had).
zijn huid is nu goed en zijn darmen ook.(gevoelige spijsverstering.)
wat is jullie mening?
groetjes sylvia
Door Lizzy
#959206
Dat het ongelofelijke onzin is dat een Westie lam en rijst moet eten. Er is niks bijzonders aan lam & rijst. Dat is een heel oud leuterfabeltje dat in stand wordt gehouden door mensen die niet beter weten. Gewoon lekker blijven voeren wat je doet. Waarom eigenlijk light? Is hij te dik?
Door *Natasja*
#959207
Als jouw hond het goed doet op de KVV die hij nu krijgt, zie ik niet in waarom je hem persé lam en rijst zou moeten geven  :-\ ;)
Door sam123
#959646
hallo allemaal,

bedankt voor het antwoord.
ziggy kan soms ontzettend mutsen met zijn eten.
de light gaat er het beste in op het ogenblik.
(ik probeer af en toe verschillende smaken).
dan duck of smuldier energique maar na een tijdje
eet hij het niet meer.
de bak haal ik wel na 10 min. weg hoor.
groetjes sylvia
Door sam123
#963529
hallo allemaal,
ziggy blijft problemen houden met eten.
dan weer wel en dan weer niet eten.(intussen verschillende
kvv geprobeerd) een tijdje lust hij het dan ineens weer niet.
geprobeerd 1 keer eten te geven geen succes.
haal altijd zin bak weg na 5 min.
toch is hij niet mager hij weegt 9 kg.
kan het iets te maken hebben met zijn schildklier?
of zijn nieren ?
ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn.
maar mijn vroegere honden hadden nooit problemen met eten.
hebben jullie nog tips?
groetjes sylvia
Door Mevroi Kruim
#963567
Als hij niet mager is krijgt hij dus genoeg binnen, ook met het gemuts en het voer weigeren.
Ik zelf ben dan van geen honger=geen eten. Dus bak weg en een dagje niks. En dan een mini-portie aanbieden, en de volgende dag ook, en indien nodig een paar dagen achter elkaar. Als de hond dan gewoon eet zonder zeuren en teuten weer de normale portie geven.
Maar ik denk dat jouw hond goed met minder toe kan dus ik zou sowieso die normale portie eens een tijdje verkleinen.

Schildklier: is hij traag en/of sloom? Zo niet, geen schildklier.
Door eyota
#966744
onze boxer lola heeft het met de schildklier was dus sloom werd dikker een hele slechte vacht (kale plekken) en keek treurig uit de ogen maar nu ik kvv geef zijn de medicijnen de hoeveelheid naar beneden gegaan en ze zit weer goed in de vacht
als je het niet vertrouwd moet je even bloed laten prikken dan weet je het zeker.
Door MirandaK
#969610
Als je een Westie hebt van 9 kg, die verder eigenlijk niets mankeert, behalve dan dat hij z'n eten af en toe laat staan... doet me dat erg denken aan een van mijn eigen Cairns. En sinds ik haar MINDER eten ben gaan geven, ja je leest het goed, MINDER: van 2 ons per dag eerst terug naar 125-150 gram per dag, eet ze elke dag haar bak gewoon leeg. Sterker nog, nu staat ze me kwispelend op te wachten. En ze heeft 7 jaar lang lopen mutsen met eten. Dus dat zou ik je aanraden...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door