Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nathalietjuh
#959090
Hoi, Ik ben nieuw hier, maar heb al gelijk een vraag.
Mijn honden hebben ongeveer 3 dagen achterelkaar in de week een "versdag". Dan krijgen ze smuldier of carnibest. Nou valt het mij op dat Diezel na de eerste versdag de volgende ochtend ontzettend lang staat te plassen en er eigenlijk niet eens een straal uit komt, zeg maar! Na deze plas is het over. De rest van de dagen heeft hij er geen last van. Ook drinkt hij niet ontzettend veel!
Zou dat kunnen komen door Smuldier? (Diezel krijgt nu nog geen carnibest, omdat zijn darmen nogal redelijk snel van slag zijn. Moet wel zeggen dat dat sinds de versdagen een stuk minder is!)
Laatst gewijzigd door nathalietjuh op di 29 apr 2008, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#959188
Wat krijgen jouw honden op de dagen dat ze geen smuldier krijgen? Als ze dan brokken krijgen zou het mij niets verbazen als ze vanwege de gewenning aan de droge brokken, dus net zoveel blijven drinken als op de brokkendagen, maar aangezien smuldier (en andere kvv's ook) veel vocht bevat plassen ze dan natuurlijk veel meer, als ze geen brokken krijgen gaat deze theorie niet op ;)
Als ze nog brokken krijgen zou ik daar gelijk mee stoppen, niet alleen om het plassen, maar gewoon omdat dit geen geschikte voeding is voor een hond.
Door nathalietjuh
#959484
Op de andere dagen krijgen ze Farmfood brokken. Helaas is mijn moeder het er (nog) niet mee eens om volledig over te gaan op vers. Ik denk eigenlijk dat Diezel zelfs minder drinkt als hij vers heeft gehad.
En als het zou komen omdat hij dezelfde hoeveelheid blijft drinken na het eten van Smuldier, zou het naar mijn idee op alle dagen moeten zijn (dat hij dus vers krijgt). Het is echt alleen de eerste ochtend na het eten van smul. En dan ook echt alleen maar de eerste plas. De rest is gewoon normaal ???
Door Nynke
#959520
[quote="nathalietjuh"]
Op de andere dagen krijgen ze Farmfood brokken. Helaas is mijn moeder het er (nog) niet mee eens om volledig over te gaan op vers. Ik denk eigenlijk dat Diezel zelfs minder drinkt als hij vers heeft gehad.
En als het zou komen omdat hij dezelfde hoeveelheid blijft drinken na het eten van Smuldier, zou het naar mijn idee op alle dagen moeten zijn (dat hij dus vers krijgt). Het is echt alleen de eerste ochtend na het eten van smul. En dan ook echt alleen maar de eerste plas. De rest is gewoon normaal ???
[/quote]

Dat is logisch, dat Diesel minder drinkt bij vers dan bij brokken. Brok-eters hebben veel  water nodig om die dingen überhaupt te kunnen verteren. En in vers voer zit vocht van zichzelf, vlees (mensen ook) bestaat voor 70% uit vocht.
Door sam123
#1017235
ziggy heeft ook zijn bench vanmorgen ondergeplast.
en een keer in de kamer.
normaal doet hij dit nooit hij heeft ook smuldier
soms  eet hij ook de andere kvv.
misschien door de hitte dat ze meer drinken?
ik laat hem op tijd uit.
sylvia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door