Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
#958695
Weet iemand een verkooppunt van Bandit in de omgeving van Nieuwerkerk a/d IJssel? Snoepie weigert z'n CB te eten en iets anders heb ik momenteel niet in de vriezer liggen, dus er zit wel enige haast achter.
Gebruikersavatar
Door koekje
#958838
ik zou even een mailtje doen naar bandit.
ik weet dat ze het verkopen bij Zoo Natuurlijk, in de van woustraat in amsterdam. maar daar rij je natuurlijk ook niet zomaar even voor 1 pakje kattenvoer naartoe.
Door mirdj
#958970
Nee, dat ligt niet echt op de route ;)

Een mailtje heb ik al gestuurd, ik wacht op antwoord. Ondertussen heb ik ook begrepen dat ze het bij Jumper verkopen dus ik zou eens kunnen kijken wat de dichtsbijzijnde is.
Gebruikersavatar
Door koekje
#959123
vergeet niet dat jumper bestaat uit franchise-ketens. de jumper in adam aan het oosterpark (mijn cb en kuikendealer) heeft het iig niet.
Door mirdj
#959130
Rotterdam Bergweg is het dichtste bij en daar verkopen ze het ook. Vooraf zal ik wel even bellen of ze het inderdaad hebben want om nou heel rotterdam door te crossen en er vervolgens achter komen dat ze het niet hebben schiet ook niet op. Ondertussen heb ik ook al een andere website gevonden waar ze het verkopen dus met een beetje mazzel is de ellende straks achter de rug.

Vanmorgen heb ik hem maar een stuk kipfilet en een kippennek gegeven en vanavond heb ik een stuk riblap voor hem. Hopelijk eet hij morgen weer wat cb. Hij is gewoon een beetje uit z'n hum maar dat komt ook wel weer goed.
Door mcSnurk
#959135
als je Bandit even belt krijg je naam en adres van de groothandel. Als je die dan belt kijken ze aan wie ze leveren bij jou in de buurt, kun je die bellen of ze het op voorraad hebben. Bandit is dus 3 telefoontjes ver weg ;D ;D ;D ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#959139
een kipnek en stuk kipfilet en rundlap is bijna een compleet barfmenu (voor een dag)!
nu nog wat orgaan erbij, en in principe zou hij niet meer op de kvv hoeven.
ot kan soms ook zo moeilijk doen, en ze heeft weinig reserves omdat ze nog zo klein is en nog niet volwassen. ik wil binnenkort ook met de cb stoppen. voor de portemonnee is cb ook een stuk minder leuk (bandit is nog minder leuk voor de portemonnee).
mijn jumper heeft wel biologische kipnekken, als je bij de jumper in rdam vanavond toch bent, kan je die misschien vanavond daar ook halen. het schijnt dat biologische nekken veel lekkerder zijn dan gewone uit de bio-industrie.

misschien is het de smaak die hij niet zo lekker vindt, of houdt hij niet zo van kippen. ot is ook niet zo van de kip, ander gevogelte (duif en kwartel) weer wel. en koeien, die zijn ook lekker, maar das niet zo natuurlijk voor een kat.
misschien kan je ook eens muis of rat of gerbil proberen. een volwassen exemplaar is een complete prooi, dus je hoeft alleen het totaalgewicht uit te rekenen en geen percentages. ot maakt altijd een vreugdesalto als er muis/rat/gerbil op het menu staat.
Door mirdj
#959179
Het is de bedoeling dat ik ga barfen, maar eerst moet ik bij mezelf even de knop omzetten van "zielige diertjes" die ik aan m'n katten ga geven.

Max zal geen probleem zijn, maar ik heb het vermoeden dat Snoepie juist wel een probleem gaat worden. Langzaam aan ga ik steeds meer dingen introduceren bij de heren en dan kijk ik gewoon hoe ze er op reageren. Snoepie heeft nog veel moeite met kraken en dat wil ik met de nekken een beetje op gaan voeren totdat ik ze niet meer hoef te pletten (bij Max heb ik nooit hoeven te pletten).

Heeft hij het eenmaal door en vindt hij complete prooien geen speeltjes meer ga ik de kvv afbouwen en volledig over op barf. Ik moet me ook nog helemaal in gaan lezen in het barfen. Eind mei ga ik het boek van Tannetje aanschaffen en dan ga ik me er eens helemaal in verdiepen. Voordeel is dat ik dit jaar in principe niet op vakantie ga dus ik heb alle tijd om ze van alles en nog wat voor te schotelen zonder dat ik het weer moet onderbreken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door