Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **ilse**
#958232
Ik wet dat hier al veel topic's over geweest zijn, maar toch ff een vraagje..........

Ons dametje is een week of 5 geleden loops geweest, op zich ging het wel lekker, na de loopsheid is ze wel vaker lusteloos en sneller moe, maar ik deze keer is het anders.........
Gister viel het me op dat ze "hangtieten "krijgt en vananf vanochtend ligt ze te trillen op haar plaats of op de bank!
Verder geen toestanden met knuffels of kussentjes slepen, maar ze zit wel ongelovelijk veel haar .... te likken en haar tepels ook trouwens!
Ze is nu voor de 4e of 5e keer loops geweest ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben, denken jullie dat ze schijnzwanger is?
Ik hoop dat jullie met jullie ervaring een tip voor mij hebben...
ik vind haar zoooo zie;ig! :-\
Laatst gewijzigd door **ilse** op ma 28 apr 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#958389
Zo was Ziggy er ook aan toe na iedere loopsheid. Trillerig, heel zielig, hangtietjes (en door al het gelik kreeg ze ook nog eens ontstekingen). Ik weet niet of het nu inmiddels te laat is om een homeopathisch middel te gebruiken. Ik gebruikte abla vetsem, maar het hielp bij Ziggy niet echt, ik heb Ziggy uiteindelijk laten steriliseren, omdat ze heel veel last had van de loopsheden, maar ik denk dat het bij jouw ras niet echt een optie is om te steriliseren vanwege de vacht.
Ik hoop dat iemand betere tips heeft dan ik, maar ik vrees dat ze er even doorheen moet. Ik zou haar trouwens zoveel mogelijk proberen af te leiden, dus veel wandelen, spelen en spelletjes in huis doen etc. Zodat ze niet heel de tijd bezig is met zich zielig te voelen en ik zou ook zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat ze aan haar tepels likt, de kans is nl groot dat ze dan melk gaat geven (dat was bij Ziggy ook het geval door al haar gelik).
Sterkte ermee  :-* Ik weet hoe naar het is om ze zo te zien...
Door **ilse**
#958549
Laura2004 schreef: Zo was Ziggy er ook aan toe na iedere loopsheid. Trillerig, heel zielig, hangtietjes (en door al het gelik kreeg ze ook nog eens ontstekingen). Ik weet niet of het nu inmiddels te laat is om een homeopathisch middel te gebruiken. Ik gebruikte abla vetsem, maar het hielp bij Ziggy niet echt, ik heb Ziggy uiteindelijk laten steriliseren, omdat ze heel veel last had van de loopsheden, maar ik denk dat het bij jouw ras niet echt een optie is om te steriliseren vanwege de vacht.
Ik hoop dat iemand betere tips heeft dan ik, maar ik vrees dat ze er even doorheen moet. Ik zou haar trouwens zoveel mogelijk proberen af te leiden, dus veel wandelen, spelen en spelletjes in huis doen etc. Zodat ze niet heel de tijd bezig is met zich zielig te voelen en ik zou ook zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat ze aan haar tepels likt, de kans is nl groot dat ze dan melk gaat geven (dat was bij Ziggy ook het geval door al haar gelik).
Sterkte ermee  :-* Ik weet hoe naar het is om ze zo te zien...
Ja als je met haar bezig bent valt het wel mee, ik ben inderdaad veel met haar bezig omdat ze anders maar blijft tutten!
Net waren mijn tweeling nichtjes van 2 hier en ging ze ineens heel lelijk tegen doen! Raar beest! Nu ze weg zijn heb ik haar een rescu-spraytje gegeven ne lijkt ze wat rustiger, vananvon maar een rondje fietsen!
Bedankt voor je reactie!
;)
Door K&D
#958829
Ik heb hier ook 1 vrij pittige schijnzwangere teef (als de tijd weer daar is). Hier helpt veel spelen, buiten zijn, afleiden, fietsen en wandelen goed. Ik geef haar minder eten en druppeltjes Puurschijnzwanger (daar begin ik kort na de loopsheid al mee). Dan is het te doen.
Het voorkomen dat ze aan tepels likken kun je doen met Kamferolie. Dat verkoelt ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door