Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#958327
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de honden overgezet op 1x per dag eten.
Aan de ene kant vind ik het heerlijk ze krijgen lekker veel in 1x .En na 2 dagen word er al niet meer op de vaste tijd geschooid want als ik klaar was met eten kregen hun.
Maar aan de andere kant zit het er zo ingebakken 2x per dag eten dat ik het een beetje zielig vind.
Stom he maar ik weet dat dit probleem bij mij zit maar wie herkent dit.
En is het eigenlijk beter 1x pd voeren?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani (nee vrouwtje je moet 6x per dag voeren ;D
Door Lizzy
#958338
Ik herken het niet.

Tja. Wat is beter...? De geleerden zijn het er niet over eens, ben ik bang. Mensen die vinden dat 1 keer per dag/6 keer per week (of minder) voeren beter is: dat is prima, maar er is niet echt wetenschappelijk bewijs. Er zijn ook wetenschappers die beweren dat meerdere keren per dag voeren beter is (zeker voor oudere honden). Ook daarvoor heb ik niet echt wetenschappelijk bewijs kunnen vinden.

Ik weet niet wat de waarheid is. Volgens mij moet je gewoon kijken hoe jouw honden het 'er op doen'.
Door Edelgrijsje
#958356
Ik voer nog 2 keer per dag, vaak een maaltijd s`morgens die kleiner is dan s àvonds, dan kunnen ze lekker uitbuiken :) Maar ik denk dat het allebei kan.  Ik heb net zitten lezen in Raw and Maety Bones, daar wordt geadviseer 1 keer per dag te geven, maar waarom , staat er niet bij...Ik zou zeggen doe waar iedereen zich goed bij voelt.
Door Karin05
#958392
Ohw dit herken ik ook echt.
Ben daar nu ook nog niet zolang geleden naar omgeschakeld maar het is wel even wennen voor Senna.
Ik weet ook dat het aangeleerd gedrag is dus als we nu thuis komen staat ze me ook echt aan te kijken van baas vergeet jij niet iets!!!  MIJ :'(.

Dus ik kijk t nog even aan want zelf moet ik er dan ook nog aan wennen als ik een hond heb die me echt zo zielig zit aan te kijken.

Groetjes Karin
Door audier
#958407
Hier zijn ze 2 weken geleden overgestapt naar 1 keer per dag en na een week was het al over. Toen wisten ze blijkbaar dat ze toch niets kregen. En of 1 keer beter is...geen idee..ik lees overal dat je meerdere keren moet voeren zeker bij grote honden maar dat gaat allemaal over brok...
Door Red_Hunter
#958443
Ik geef gewoon 2x per dag eten en ben ook niet van plan te gaan veranderen, ik zie het nut daar niet van in.
Mijn honden vinden eten lekker dus waarom zou ik het veranderen.

groetjes Trudie
Door brie
#958446
Sinds de hondjes hier barfen geef ik ze ook maar 1 keer per dag te eten. (dat is dus pas sinds een week of 3... ???hahaha) Het is meer voor mn eigen gevoel dat ik het zielig vind, dan dat dat de honden er last van hebben denk ik..In het begin keken ze nog zo van: "joehoe, en wij dan?!!" Maar nu malen ze er niet meer zo om heb ik het idee. Het bevalt prima eigenlijk.
Ik heb ergens eens gelezen dat het goed zou zijn voor de maag (die wordt er getrainder en sterker van) om een keer per dag veel werk te verrichten..
Beter eens per dag flink aan het werk dan de hele dag door een halve maaltijd verteren..En daar kan ik me op zich wel in vinden
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#958465
Ik vind het wel makkelijk 1 x per dag, en zeker omdat ze dan een beetje een grotere lap kunnen krijgen.

Anders zou ik bijvoorbeeld een zalmkop in vieren moeten snijden of hakken en nu krijgen ze een halve ieder.


Zo ook met een kippenpoot nu is het makkelijk krijgen ze ieder 1 anders moet ik die weer door midden doen.

Misschien als ik grotere honden had dat ik het ook niet zou doen.

S'morgens krijgen ze een schaaltje kefir soms met groenten en een eitje .
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#958518
Happy Tail schreef: ik ben naar 1 x per dag gegaan omdat ik het juist zielig vond dat ze maar zo;'n klein beetje kreeg:-)
Ja dat herken ik ook. Ik ben ook ooit eens overgestapt op 1x per dag voeren. Toch ben ik er weer op teruggekomen. Ze bleven vragen om eten. Uiteraard uit gewoonte maar het bevalt zowel mij als de honden beter 2x per dag.
Door Silka
#958525
Een dagelijks feest is het eten dat ze krijgen, dus waarom zouden we ze niet twee keer per dag een feestje gunnen in plaats van één keer  ;)
Door Fynn
#958545
Het is meer mijn gevoel hoor.
En soms verbeeld je je dan dingen die er eigenlijk niet zijn.
Ze zijn niet zielig ,ze hebben 1x gewoon een lekker grote portie.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Minna
#958555
Ik heb altijd al (heb nu 20 jaar eigen honden) een keer per dag gevoerd. Sinds op vers ben ik over gegaan tot 6 keer per week, toen twee dagen eten/ een dag vasten, en nu eten ze om de dag.
Ze eten lekker veel in een keer, ik hoef alleen na de grote maaltijd ze rust te geven dus verder is het niet nadenken van oh ja ze hebben net gegeten, nu moeten ze rusten, oh ja, ze hebben gegeten dus kan nou niet trainen...
Ik plan de maaltijden zo dat ze na een wedstrijd of een flinke training een buik vol kunnen proppen. De honden zijn nog nooit in zo'n topconditie geweest, en zeuren ook niet om eten tussendoor, wat vroeger wel het geval was, ze hadden constant trek.
Tijdens het trainen krijgen ze dus wel tussendoor kleine stukjes bvb gedroogde spiering en kaas en worst etc. En twee keer per week op een niet-eten dag kefir en een ei, of geitenyoghurt/melk, of een beetje karnemelk met honing.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#958566
Silka schreef: Een dagelijks feest is het eten dat ze krijgen, dus waarom zouden we ze niet twee keer per dag een feestje gunnen in plaats van één keer  ;)
Als het om gunnen gaat kun je ze ook wel 6 x per dag geven. NOG leuker ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#958568
Hier krijgen ze 1 x per dag. Toen ze nog 2x kregen werd al snel duidelijk dat de porties per keer te klein waren om een voldaan gevoel te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door