Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#958126
Rakker is ziek. Hij had gisteravond al ontzettende diaree en vanmorgen weer. Hij liep naar de deur, ik snel een brok aan gedaan en toen had hij binnen al gekakt en overgegeven. Snel naar buiten met hem, maar hij verzet bijna geen poot. Zijn linker voorpootje steekt hij uit en het lijkt of hij de rest niet mee kan krijgen. Als hij loopt, loopt hij erg moeilijk. Hij heeft geen koorts, 38,2. Wat zou ik hem kunnen geven?

Hij drinkt nu heel vaak uit de sloot, zou het een besmetting van weil kunnen zijn? Daar ben ik zo bang voor. :-[
Laatst gewijzigd door Dian op di 06 mei 2008, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#958139
Dit doet me op zich helemaal niet aan Weil denken. Die symptomen zijn: koorts, spierstijfheid, misselijkheid/braken, diep oranje urine, bloedingen, gezwollen lever. Dit klinkt als een voedselvergiftiging of een flink heftig virus. Ik zou inderdaad naar de DA gaan. Sterkte :-*!
#958150
Hoi Dian. Zita heeft precies hetzelfde.Ik was ook bang voor Weil.Vooral omdat zij ook zo moeilijk liep of helemaal niet wilde lopen.
Dat moeilijke lopen komt dus door de buikpijn en darmkrampen.
Is echt goed ziek geweest. Heeft alleen niet gebraakt. Wel diarree. Tot bloedens toe. Ze heeft uiteindelijk een AB kuur.Volgens de DA heeft Weil inderdaad hele andere verschijnselen.
Ik heb een van mijn honden zien overlijden aan weil.De verschijnselen zijn anders,veel heftiger nog.Rode urine,bloedbraken,bloedontlasting,niet eten niet drinken.
Maar in die sloot zit ook andere troep waar ze zeker ziek van kunnen worden. De mijne mogen niet meer drinken uit plassen en sloten.
Wel moeilijk soms.
Goeie tip die ik hier gisteren op het forum kreeg. Begin z.s.m. met probiotica.
Succes,liliane,Zita en Lotje.
#958188
hij ligt nu aan het infuus bij de DA en ik zit hier te janken. Hij reageerde helemaal niet goed. Z'n poten corrigeerde hij gelukkig wel als ze die naar achteren trok, zette hij ze wel naar voren terwijl de DA z'n achterhand optilde. De diarree bleef er gewoon uitlopen, m'n jas en broek zitten onder. Ik hoop dat mijn ventje heel snel weer thuis is :'(
#958200
Anthraciet schreef: Ik duim superhard voor je mee dat hij snel weer naar huis mag komen.
Het infuus zal zeker wel zijn omdat hij natuurlijk veel vocht verliest (aan beide kanten)?

Had de da een idee wat het kon zijn?
ja, het infuus is om z'n gehele toestand weer beter te laten worden. Hij reageert een beetje suf en alles is erg slap. Ze had nog niet direct een idee wat het kon zijn, een virus of toch iets anders. Ze was eerst ook bang voor z'n rug, maar omdat hij z'n poten wel corrigeert en ook geen pijn aangaf bij druk op de ruggewervel denkt ze dat dat wel meevalt. Hij heeft nu een spuit tegen misselijkheid gehad. Hij keek al iets helderder uit de ogen toen ik hem in z'n hok had gelegd, maar hij protesteerde niet toen ik wegliep. Ik zit hier echt keihard te janken. Stom hè? :-X

'k ga nu naar mijn werk, heb ik tenminste afleiding
#958209
Dian schreef: Ik zit hier echt keihard te janken. Stom hè? :-X

'k ga nu naar mijn werk, heb ik tenminste afleiding
Nee hoor, helemaal niet stom!
Als ik maar dénk dat een van mijn liefjes iets mankeert loop ik ook de hele dag te janken of in ieder geval met vochtige ogen.

Is er een tijd afgesproken waarop je meer te horen krijgt? Of ga je na je werk weer langs?

Ik duim hard voor je door en hoop dat het echt allemaal mee gaat vallen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door