Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wilma sikkema
#957773
Hellup, Mijn pup had onderhad alle kiponderdelen gegeten dus ik sloeg konijn in; nieren, lever, voorpoten met kop. Ik heb echter al twee keer alles weg kunnen gooien omdat ze het gewoon niet eet. Ik heb al geprobeerd met gemalen pens over voorpoten (van het konijn)  te doen maar daar trapte ze niet in. Is er iemand die nog een ander idee heeft? Wilma
Door De Geijsjes
#957840
Jemig dat is ook zonde, ik zou het gewoon weer invriezen en dan weer proberen. Lust je hond ook het vlees niet? En als je het vlees eraf haalt en in kleine stukjes snijd en dan mixt met bv pens? Ik zou het vlees dan wel een paar uur vantevoren met de pens mixen zodat het er lekker in kan trekken. Wellicht nog een eitje erdoor?

Misschien kun je er iemand anders blij mee maken?
Door wilma sikkema
#957892
Ik had het al in kleine stukken gesneden. Er ligt nu weer een poot te ontdooien met bovenop runderkopstuk (gemalen?) wat ik nog van de fokker had gekregen. Van de kop valt weinig vlees af te snijden, in uiterste noodzaak zal ik dan maar het vlees van de poot afhalen
Door Silka
#957923
De Geijsjes schreef: Jemig dat is ook zonde, ik zou het gewoon weer invriezen en dan weer proberen.
ontdooien en terug invriezen ?
ik dacht dat dat niet mocht  :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#957937
Silka schreef: ontdooien en terug invriezen ?
ik dacht dat dat niet mocht  :-\
voor mensen niet nee, maar voor honden is dat geen probleem. Die magen kunnen veel meer hebben ;)
Door Borke
#957942
Borke lustte konijn van AH niet en van het IC ook niet, maar de konijnenkoppen van Herby vindt hij geweldig.
Kortom een andere leverancier proberen kan een idee zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat Borke minder kieskeurig werd met eten toen Sofi erbij kwam...
Door dorinekok
#957966
hmm is dat het eerste of het enige dat hij niet lust?
Misschien kun je er inderdaadiemand anders mee blij maken en gewoon geen konijn meer geven.
Hier eten we nooit konijn dus het kan echt geen kwaad als je het niet geeft.
Gebruikersavatar
Door kira
#958000
Hier ook wat konijn problemen. Vorige weekend de honden blij gemaakt, jullie krijgen lekker konijn morgen, ik moet het doen met een gehaktbal. De kleine berin zag er geen probleem in (maar ik heb al door dat hoe completer de prooi is, des te leuker zij het vindt). Maar de grote berin heeft het met moeite naar binnen gewerkt. Vrijdagavond had ik konijnkarkas. Grote berin zag dat ook niet zitten, de kop met ogen helemaal niet. Die ging dus in kleine berin. Vanochtend had ik de kop al verwijderd. De karkas in twee stukken gedaan. Éen voor de ochtend en één voor de avond, en aangevuld met eendenkarkas. Nou vanochtend heb ik netjes geholpen, karkas is door mij voorgekauwd (met mijn handen hoor), vanavond moest ik weer assisteren. De eend ging met wat hulp redelijk snel weg. Uiteindelijk 3/4 konijn ook, maar het stukje waar de long in zit, bleef ze weigeren. Daar mijn inkoop van bot nog wat eenzijdig is geweest (op jullie advies de runderrib weggegooid), zal grote berin morgen weer een heel konijntje moeten nuttigen. Ik heb nu al medelijden met haar. En anders moet ze hongerlijden. Ik heb al kipkarkas gepakt, maar die is morgenvroeg nog niet ontdooid. En het karkas uit elkaar trekken durf ik nog wel, maar dat konijntje voor morgen, nee dat kan ik nog niet aan.
Door Antonia
#958058
AstridStraver schreef: Borke lustte konijn van AH niet en van het IC ook niet, maar de konijnenkoppen van Herby vindt hij geweldig.
Kortom een andere leverancier proberen kan een idee zijn.
Die ervaring heb ik hier ook. De konijnen van Bob Bakker eten ze hier wel, de konijnen van Herby vinden ze maar zo, zo en de konijnen van  Miik vreten ze niet.
Iemand opperde laatst dat dat wel eens te maken kon hebben op welk eten de konijnen zijn grootgebracht. Of dat klopt weet ik niet.
Door Happy Tail
#958061
hier gewoon ook geen konijnen liefhebster
dan maar niet er blijf tnog genoeg over
ook lust ze niets anders wilderigs zoals Fazant, ree, eend, maar dan wel weer parelhoen.
Als ze iets laat liggen dan krijgt ze 24 uur later hetzelfde gewoon nog een keertje en dan pas de rest als ze dat op heeft. eet ze dan na 48 uur dat nog niet, dan hoeft het voor mij niet meer, dan krijgt ze het (voorlopig) gewoon niet
Door wilma sikkema
#958540
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Met een ei en gemalen kopvlees erover ging er in ieder geval wel wat konijn naar binnen. Dit was het eerste andere eten als kip. De konijnenlever at ze trouwens wel gewoon. Het konijn kwam bij Lupa vandaan.
Door De Geijsjes
#958635
wilma sikkema schreef: Hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Met een ei en gemalen kopvlees erover ging er in ieder geval wel wat konijn naar binnen. Dit was het eerste andere eten als kip. De konijnenlever at ze trouwens wel gewoon. Het konijn kwam bij Lupa vandaan.
Hee ... nou het begin is er! Misschien is het een kwestie van even wennen en gaat het de volgende keer gemakkelijker :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door