Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#957684
Zita is donderdag met een antibioticakuur gestart. Ze was behoorlijk ziek na het eten van boomschors. Heftige diarree en darmkrampen.
Finidiar hielp niet . Daarom is ze vrijdag met Stomorgyl gestart voor een week.
Vandaag had ze weer voor de eerste keer ontlasting,die is nog niet helemaal hard,wat week nog.
Kan ik naast de kuur ook probiotica geven of moeten ik wachten tot de kuur voorbij is?En moet ik dan met de normale dosering beginnen of met wat meer?
Zita krijgt wel vaker probiotica en dan krijgt ze 1 capsule per dag.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje. 
Door Antonia
#957734
Met het geven van probiotica hoef je niet te wachten tot de kuur afgelopen is, persoonlijk zou ik gelijk beginnen.
Daarnaast is het misschien een idee om het lijfje van Zita wat te ondersteunen met bijvoorbeeld Darmclear van de Groene Os.

Darmclear kan worden gegeven bij problemen die ontstaan ten gevolge van het drinken uit vieze slootjes, het eten van troep op straat of van slecht geconserveerde voeding en na toediening van bepaalde medicijnen (die vaak zware metalen bevatten). Ook werkt Darmclear erg goed bij acute diarree. De Psyllium Husk vezels maken de darminhoud zachter met inname van voldoende water bij obstipatie; bij diarree nemen de vezels overtollig vocht in de darmen op. Ook neutraliseren ze de aanwezige toxinen in het spijsverteringskanaal. MSM, organische zwavel, helpt de cellen om overmatig vocht en gif af te voeren. De Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faecium, Lactobacillus casei en Lactobacillus salivarius zorgen voor gezonde ingewanden en remmen de ontwikkeling van pathogene organismen. Tot slot bevat Darmclear naast deze stoffen ook Bentonite. Bentonite bindt toxinen en zware metalen uit de darmen aan zich om deze met de ontlasting af te voeren. Darmclear heeft een uitstekende ‘stoppende werking’ bij diarree. Tevens helpt het de darmflora op te bouwen.
Door Kuszco
#957770
Bedankt voor je reaktie.
Ik zal meteen met probiotica beginnen. Darmclear kan ik denk ik wel krijgen bij Edera. Daar koop ik wel meer spullen voor de honden.
Ik ga meteen eens kijken.
Groetjes Liliane Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door