Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#957171
Xayenne heeft okugest tegen diarree gehad gisteren elk uur een tablet ( 6 op een dag )
Overdag had ze geen diarree meer,
Vanmorgen gewoon vast gepoept, dus ik dacht ik geef haar weer 3 keer op de dag een tabletje.
Stuift ze net de struiken in en weer spuitpoep.
Ze is niet ziek , heeft geen koorts en peopt ook niet vaker als normaal.
Ik kan toch geen okugest blijven geven om het uur ?
Oja ze heeft ook gewoon honger.

groetjes, Marijke
Door Lizzy
#957256
Je mag het best nog een dagje geven hoor, Okugest. Ik weet ook niet precies wat er mis is.. Het kan best een virusje zijn. Ik dacht eerst aan de wormkuur van de pups maar daarvoor duurt het nu te lang... Ze krijgt ook probiotica? Ben je nog naar de DA geweest? Krijgt ze teveel eten misschien? Heb je misschien groene leem in huis?
#957286
Lizzy schreef: Je mag het best nog een dagje geven hoor, Okugest. Ik weet ook niet precies wat er mis is.. Het kan best een virusje zijn. Ik dacht eerst aan de wormkuur van de pups maar daarvoor duurt het nu te lang... Ze krijgt ook probiotica? Ben je nog naar de DA geweest? Krijgt ze teveel eten misschien? Heb je misschien groene leem in huis?
Ik denk wel dat het een vrusje is , want mijn andere teefje heeft het ook een dag gehad, maar daar hielp da okugest sneller.
Ze krijgt idd de probiotica, en het eten is al geminderd.
Ik heb geen groen leem in huis, waar is dat dan voor ?
Ik heb Xayenne net toch maar weer okugest gegeven, en ga daar morgen nog mee door.
Anders maandag naar de DA

groetjes, Marijke
Door Lizzy
#957616
marsieyenna schreef: Ik denk wel dat het een vrusje is , want mijn andere teefje heeft het ook een dag gehad, maar daar hielp da okugest sneller.
Ze krijgt idd de probiotica, en het eten is al geminderd.
Ik heb geen groen leem in huis, waar is dat dan voor ?
Ik heb Xayenne net toch maar weer okugest gegeven, en ga daar morgen nog mee door.
Anders maandag naar de DA

groetjes, Marijke
Groene leem wil ook nog wel eens goed helpen bij diarree. Maakt niet uit, dat je het niet hebt!
Ik zou zelf vandaag gewoon nog Okugest geven en maandag ook, maar maandag de dosis al verlagen. Zo lang ze niet ziek is, actief is, geen koorts heeft, en niet uitdroogt etc. is er weinig reden tot paniek. En volgens mij ben jij zo super alert dat jij echt wel op tijd bij de DA zit als je het niet meer vertrouwt. Ik hoop dat het vanzelf over is morgen!
#958201
Zondag nog heel regelmatig okugest gegeven, en 's avonds had Xayenne gewone ontlasting.
Vanmorgen weer normale ontlasting dus nu ga ik er vandaag nog maar 3 verspreid over de dag geven, even kijken hoe dat gaat.
Ze is nog steeds vrolijk .
Nu heeft mijn zoon ook last van diarree en misselijkheid, dus hij kan ook aan de okugest, even kijken of dat ook helpt.

groetjes, Marijke
#958334
marsieyenna schreef: Zondag nog heel regelmatig okugest gegeven, en 's avonds had Xayenne gewone ontlasting.
Vanmorgen weer normale ontlasting dus nu ga ik er vandaag nog maar 3 verspreid over de dag geven, even kijken hoe dat gaat.
Ze is nog steeds vrolijk .
Nu heeft mijn zoon ook last van diarree en misselijkheid, dus hij kan ook aan de okugest, even kijken of dat ook helpt.

groetjes, Marijke
Fijn dat ze weer gewone ontlasting heeft, ik hoop dat het zo doorzet!
#959072
Lizzy schreef: En, hoe is het vandaag?
Ze is weer helemaal de oké, de ontlasting was normaal.
Vandaag krijgt ze geen okugest meer,gisteren heeft ze 3 keer gehad.
Vanmiddag weer normale ontlasting, ik denk dat ze er zo door gekomen is.
Ik wel vast okugest in huis gehaald, je weet maar nooit wie het nodig heeft.

groetjes, Marijke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door