Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#957133
Doeska doet het nu goed op de carnibest ,waar ik overigens heel blij mee ben .
En dinsdag komt als het goed is vlees van Herby binnen .
Ik wil dus s'morgens carnibest geven en s'avonds vlees van Herby.
Dit heb ik besteld
Vleesmix 1en 2
Botmix
runderpens
runderhart
runderspiervlees snippers
kippenekken
eendevleugel
eendehart
botmix zalm.

Doeska is 10 kg en hoe kan ik het dan het beste aanpakken ?
S'morgens dus de carnibest 125 gram
En kan ik dan uit boven staand rijtje ook 125 gram van iets geven.

Botten heb ik niet besteld ,omdat ze al oud is.ruim 14
Wil wel 1 dag alleen pens geven ,dat is goed heb ik gehoord.en volgens mij mag ze daar ook iets meer van hebben
klopt dat?
Alvast bedankt , Naomi en ook namens Doeska die het wel erg lekker zal vinden.
Moet ik langzaam aan beginnen met de verschillende soorten ,of mag ik gelijk iedere dag wat anders geven.
Laatst gewijzigd door Naomi op za 26 apr 2008, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#957140
In principe maakt het niet uit wat je geeft en hoe je het verdeelt. Ik denk alleen dat je de pens kunt laten vervallen. In CB zit al genoeg en hoogstwaarschijnlijk in de Herby-mix ook. Ik zou hiervoor in de plaats lever kiezen. Wellicht gemengd met groenten of een blikje sardientjes. Ik weet niet wat de botmix zalm inhoudt maar als dat rauwe zalm is, is dat uitstekend natuurlijk. Waarom geef je geen bot aan jouw hond? Ondanks dat ie 14 jaar is kan hij toch prima bot eten (tenzij hij geen tanden meer in de bek heeft natuurlijk maar dan zal een eendenvleugel en kippennek ook niet gaan).
Door Lizzy
#957839
Naomi schreef: Doeska doet het nu goed op de carnibest ,waar ik overigens heel blij mee ben .
En dinsdag komt als het goed is vlees van Herby binnen .
Ik wil dus s'morgens carnibest geven en s'avonds vlees van Herby.
Dit heb ik besteld
Vleesmix 1en 2
Botmix
runderpens
runderhart
runderspiervlees snippers
kippenekken
eendevleugel
eendehart
botmix zalm.

Doeska is 10 kg en hoe kan ik het dan het beste aanpakken ?
S'morgens dus de carnibest 125 gram
En kan ik dan uit boven staand rijtje ook 125 gram van iets geven.
Ja, je kunt van het bovenstaande rijtje gewoon iets van 125 gram geven. Leg vooral de nadruk op spiervlees en vleesbot (en dus niet op orgaanvlees en dus ook niet op pens. Pens is gewoon orgaanvlees) en diersoorten die niet in Carnibest zitten. Vis is dus ook prima. Ik weet niet hoeveel bot de botmixen bevatten, maar daar moet je mogelijk wat groente en of spiervlees bij geven omdat de ontlasting anders te droog/hard wordt.
Botten heb ik niet besteld ,omdat ze al oud is.ruim 14
Wat ga je dan met de eendenvleugels en kippennekken doen?
Wil wel 1 dag alleen pens geven ,dat is goed heb ik gehoord.en volgens mij mag ze daar ook iets meer van hebben
klopt dat?
Nee. Ten eerste bevat Carnibest al zat pens. En ten tweede is er niks bijzonders aan pens behalve dat het erg goedkoop is. Ja, het is gezond hoor, daar niet van, maar meer dan 10% van het totaal moet het niet uitmaken. Pens is minder rijk aan voedingsstoffen dan welk spiervlees dan ook. Dus ja, je kunt best 1 dag in de week pens geven, maar dat moet wel het maximum zijn, aangezien je dus ook al voor de helft Carnibest voert. Vind ik.
Alvast bedankt , Naomi en ook namens Doeska die het wel erg lekker zal vinden.
Moet ik langzaam aan beginnen met de verschillende soorten ,of mag ik gelijk iedere dag wat anders geven.
Dat hangt erg van Doeska af. Als ze geen spijsverteringsproblemen heeft en normaal wat kan hebben: kun je al gelijk iedere dag wat anders geven.
Door Naomi
#958592
Bedankt voor jullie reactie,
Ik zal dan pens 1 keer in de 14 dagen geven .
En met bot bedoelde ik echt grote botten om te kluiven .
De kippenekken en vleugels wil ik goed plat slaan met een hamer in het begin.
De combinatie rodi ging eerst niet zo goed, maar dat gaat nu prima mooie keutels
Nu krijgt ze alleen carnibest sinds een paar dagen en dat gaat ook goed.
En morgen komt Herby binnen. :D

Dus als ik het goed begrijp kan ik haar morgenavond daar iets van geven.
Nu dus de carnibest heel goed gaat ,zal dan ook het andere vlees dan goed gaan??
Ben heel benieuwd
En de groente mix is die om de ontlasting soepel te houden, en kan ik dan nog door de botmix iets anders doen ?
Laatst gewijzigd door Naomi op ma 28 apr 2008, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#958875
Naomi schreef: Bedankt voor jullie reactie,
Ik zal dan pens 1 keer in de 14 dagen geven .
En met bot bedoelde ik echt grote botten om te kluiven .
De kippenekken en vleugels wil ik goed plat slaan met een hamer in het begin.
De combinatie rodi ging eerst niet zo goed, maar dat gaat nu prima mooie keutels
Nu krijgt ze alleen carnibest sinds een paar dagen en dat gaat ook goed.
En morgen komt Herby binnen. :D

Dus als ik het goed begrijp kan ik haar morgenavond daar iets van geven.
Nu dus de carnibest heel goed gaat ,zal dan ook het andere vlees dan goed gaan??
Ben heel benieuwd
En de groente mix is die om de ontlasting soepel te houden, en kan ik dan nog door de botmix iets anders doen ?
Botmix, geen idee wat erin zit maar daar kun je spiervlees doorheen doen. Of spiervlees en groente. Net wat je uit komt.
Door roefus
#959343
Toch moet je even uitkijken met die mixen van Herby.
Ik vind dat toch een probleem.

Zelf samenstellen is leuk...maar je moet wel weten wat mixen zijn...

Botmix van Herby bestaat volgens wat ik ervan lees...voor 70 % uit kaal bot.
Da's dus GEEN 'gewoon vleesbot'...want dan ga je uit van fifty-fifty...wat wil zeggen 'half kaal-half vlees'.
Dus meng (als je BARF voert !!!) dus half spier/orgaan vlees met vleesbot...dan is dat DUS heel anders.
Met de bottenmix moet je wel 70% VLEES toevoegen...

En de vleesmixen zijn (als ik dat zo lees)  OOK verschillend.
Volgens mij zit in vleesmix 1 kipkarkas (kaal? en dan 20%?)...en is vleesmix 2 spiervlees + 40% orgaanvlees.

dus...ZELF samenstellen is leuk..maar je moet wel in het oog houden 'hoe en wat'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door