Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door numpie77
#956335
In de zomer ga ik 2 weken naar Denemarken. De honden gaan mee. Zij krijgen nu Carnibest BIO omdat ze niet tegen tarwe kunnen. Is er iemand die me kan vertellen of ik daar ook aan versvoer kan komen? Of hoe ik het anders kan oplossen, ik heb geen vriezer daar.
Gebruikersavatar
Door pike
#956340
In de supermarkt verkopen ze géén versvoer. Tenminste, ik heb het nog never nooit gezien. Dierenwinkels hebben het misschien  :-\ maar die moet je wel goed zoeken, ze liggen meestal wat afzijdig dus je loopt er niet zo maar tegenaan. Aangezien ik barf heb ik er nooit echt naar gezocht. Tot nu toe ken ik maar één winkel die kvv verkoopt (van het merk Pansen-expres) en die heet Avifauna en ligt aan de rand van Kollund. Maar dan ben je dus pas een heel klein stukje over de grens! Maar goed, elk adres is er één  ;)
Door Laura2004
#956356
Ik zou tijdens de vakantie gewoon wat kip en ander vlees geven, maar dan moet je zorgen dat jouw honden wel gewend zijn aan het eten en verteren van botten en over de verhoudingen en variatie zou ik me tijdens een vakantie niet te druk maken.
Door evenstar
#956366
Niet dat ik weet wij reizen zaterdag af naar Denemarken en ik heb een klein diepvriezertje kunnen kopen (50 l ) en dat gaat mee vol met vlees.
De vrienden die wij daar hebben allemaal met honden daar is vers voer nauwelijks bekend ook op shows zie je daar nog niks van en wij gaan geregeld naar DK.
Hun eerste kennismaking met kvv is dat wat ik mee neem als we daar zijn.
Kip en vis is er in de supermarkt genoeg te koop. Rundvlees ook wel maar dat is zeker 3x zo duur als hier. Varkensvlees genoeg maar dat geven we de honden niet  :) 
Door dorinekok
#956491
Mocht je je honden nu niet kunnen laten wennen aan het eten van bot van tevoren, en je kunt ook geen kvv vinden, dan kun je voor twee weken ook wel ander vlees vinden en een bakje gemalen eierschaal poeder mee nemen. Goed, je bent wat duurder uit maar dat ben je voor jezelf ws ook.
Door Femke
#956511
als je hond niet tegen Tarwe kan dan zou ik geen KVV willen geven omdat je niet weet of er granen in zitten. Ik zou 14 dagen zelf samenstellen met vlees wat je gewoon in de supermarkt voert  ;)


[quote="numpie77"]
In de zomer ga ik 2 weken naar Denemarken. De honden gaan mee. Zij krijgen nu Carnibest BIO omdat ze niet tegen tarwe kunnen. Is er iemand die me kan vertellen of ik daar ook aan versvoer kan komen? Of hoe ik het anders kan oplossen, ik heb geen vriezer daar.

[/quote]

Ik wil niet lullig doen, maar in CB BIO zitten wel degelijk granen (rijst, net als in alle andere smaken m.u.v. de light en de Diabetes varianten.) Dus als het je om de granen te doen is kan je net zo goed een ander smaakje pakken, tenzij je graag biologisch wil voeren natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#956658
[quote="~Joke~"]
In Denemarken is BARF heel goed bekend hoor!
http://www.barf.dk/shop/frontpage.html
[/quote]
Maar Numpie zocht kvv ..
En het feit dat barf bekend is wil nog niet zeggen dat je er als vakantieganger makkelijk aan kan komen. Neem nu de link die je geeft, ik vind er alleen maar runderstaart van 4 kg , lams- en hertebot van 4 kilo en runderbot van 6 kg., en er staat helemaal niet wat voor soort botten dat zijn. Verder zie ik alleen gedroogde spulletjes.
Volgens mij kan je beter voor die paar weken telkens een zak kippedelen uit de vriezer in de supermarkt kopen, is een stuk voordeliger (rond de 12 kronen voor 1 kg).
Door Barrak
#956725
Ik ben vorig jaar in Denemarken geweest en daar ook op zoek gegaan naar kvv. Er zijn niet al te veel dierenwinkels, degene waar wij gekeken hadden was erg groot, had elk merk brok..... maar geen kvv. Gelukkig heeft elke supermarkt voldoende mogelijkheden om zelf samen te stellen.
Door Nynke
#956757
ik heb het ook niet gezien in winkels in Denemarken, Numpie, misschien ken je iemand op je vakantie-adres met een vriezer ??
Door sonia
#957761
das ook toevallig, ik ga van de zomer ook naar denemarken met de honden :)

zit beetje met zelfde probleem, maar zal zoizo brokken meenemen voor het geval er daar niet veel te vinden is

sonja
Gebruikersavatar
Door Angelique
#957791
Heel veel vakantiehuisjes in denemarken zijn uitgerust met een vrieskistje, vooral omdat veel sportvissers daar graag vakantie houden. Even zoeken, maar dan moet dat geen probleem zijn.

Voorts zou ik 14 dagen gaan knutselen met kip, rund en vis wat her en der simpel te verkrijgen is.
Door Laura2004
#957795
[quote="sonia"]

zit beetje met zelfde probleem, maar zal zoizo brokken meenemen voor het geval er daar niet veel te vinden is

sonja
[/quote]
Mensen eten daar toch ook gewoon vlees net zoals in NL, dus het lijkt me sterk dat daar niet veel te vinden zal zijn ;)
Door ~Joke~
#957885
[quote="pike"]
Maar Numpie zocht kvv ..
En het feit dat barf bekend is wil nog niet zeggen dat je er als vakantieganger makkelijk aan kan komen. Neem nu de link die je geeft, ik vind er alleen maar runderstaart van 4 kg , lams- en hertebot van 4 kilo en runderbot van 6 kg., en er staat helemaal niet wat voor soort botten dat zijn. Verder zie ik alleen gedroogde spulletjes.
Volgens mij kan je beter voor die paar weken telkens een zak kippedelen uit de vriezer in de supermarkt kopen, is een stuk voordeliger (rond de 12 kronen voor 1 kg).


[/quote]
Ik zag ook nog kalkoennekken en kalkoendelen  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#958178
[quote="~Joke~"]
Ik zag ook nog kalkoennekken en kalkoendelen  ;)

[/quote] ik niet  ???

[quote="Laura2004"]
Mensen eten daar toch ook gewoon vlees net zoals in NL, dus het lijkt me sterk dat daar niet veel te vinden zal zijn ;)
[/quote]
Vlees is er zeker te vinden  :) het is alleen duur. Vleesbot van lam of wild is er wel maar kost een klein vermogen. Dus daar moet je wel rekening mee houden.
Als ik er heen ga barf ik gewoon door alleen een beetje aangepast. Dus vleesbot is altijd van kip (in de vrieskasten vindt je kilo en 2-kilozakken met vleugels, sticks, bouten die wel goed betaalbaar zijn), als spiervlees neem ik dan gehakt (lams of rund) of als ik het kan krijgen enkelvoudig kvv, orgaan is kippehart of kippelever. Ik neem vis uit blik mee en zelfgedroogde pens en nier. Eieren kan je ook overal kopen. En natuurlijk speur ik altijd alle bakken af als ik in een winkel ben en als we een markt tegenkomen kijk ik ook of er misschien ergens wat betaalbaars ligt. Maar ik ga er verder niet specifiek naar op zoek want daarvoor ga ik niet op vakantie! Als ik tegen een dierenwinkel aanloop die orgaan- of spiervlees in de vriezer heeft dan is dat gewoon een feestje  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door