Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#956146
MIsty heeft een enorme bult op de zijkant van haar bek zitten, net alsof ze de bof heeft. Ik dacht eerst tot ze gestoken was door een wesp ofzo maar nadere inspectie wees een teek uit. Vrij klein nog, geen harde schild en geen tekeningen. Maarja wel die enorme bult. Moet ik me nu enorme zorgen gaan maken????? Zaterdagochtend vertrekken wij namelijk ook naar Frankrijk dus kan eventueel alleen nog morgen naar de da. Wat jullie? Ze is niet ziek, is levendig en druk, je mag er ook gewoon aankomen e.d.
Door henneke
#956157
tja hoe enorm is enorm ? ik weet wel van mezelf dat ik als er een teek uit gehaalt is ik altijd een bult heb en ik kan me ook wel voorstellen dat als hij zeg maar op mijn wang zat het een flinke bult zou zijn ik zou mezelf niet druk maken erover hooguit een beetje proberen te doen slinken met ijs ofzo .
wel de datum opschrijven maar dat heb je vast al gedaan  ;)
Door Cindy de Wolf
#956163
henneke schreef: tja hoe enorm is enorm ? ik weet wel van mezelf dat ik als er een teek uit gehaalt is ik altijd een bult heb en ik kan me ook wel voorstellen dat als hij zeg maar op mijn wang zat het een flinke bult zou zijn ik zou mezelf niet druk maken erover hooguit een beetje proberen te doen slinken met ijs ofzo .
wel de datum opschrijven maar dat heb je vast al gedaan  ;)
De bult is ongeveer even groot als een flinke knikker. Het is nu 4 uur geleden dat we hem eruit gehaalt hebben maar de bult slijt (nog) niet. Hopenlijk is het morgenochtend geslonken.
Door henneke
#956178
nou daar zou ik me niet druk om maken hoor het is gewoon een kleine ontstekingsreaktie op de tekenbeet , die bult trekt pas na een paar dagen weg  ;)
geniet ervan in Frankrijk meid  :wavetowel2:
Door tieneke
#956245
Onze merrie Jewel had verleden jaar een grote volgezogen teek in haar wang,nu nog zit er een hele harde grote bult ongeveer ten grootte van een knikker.
Ze heeft er verder geen last van.
Door Lizzy
#956262
Van de week haalde ik een teek bij Linga weg. Die zat ook nog niet vol. Maar ze had wel een hele harde lelijke bult... Ik zou me ook geen zorgen maken. Ik denk dat tie vandaag of morgen wel weg is, de bult. Geniet maar lekker in Frankrijk :-*!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#956280
Cindy, maak je niet druk!
Jory had na bijna elke tekenbeet een flinke bult/knobbel van zeker 2 cm.
Die hadden zeker een paar dagen nodig om weg te trekken.
Volgens de da te vergelijken met de reactie van een muggenbult.
Heel veel plezier op vakantie :-*
Door conleeuw
#956466
ook ik zeg, maak je niet druk, dit is een bekende bultvorming hier, Dot wil wel eens met een teek thuiskomen en dan zie ik ook met enig regelmaat dit soort bulten, ze is nimmer ziek geweest ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#957019
Het kan wel heel lang duren voordat de bult helemaal weg is. Maar het komt heel vaak voor na een tekenbeet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door